eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKomu profil alu? › Re: Komu profil alu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!takemy.news.telefonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!
    newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!ne
    ws.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.co
    m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <2...@g...com>
    <d...@4...net>
    <uMNzE.129683$LE7.56622@fx11.ams1>
    <1...@4...net>
    <ns7AE.117900$me4.56389@fx17.ams1>
    In-Reply-To: <ns7AE.117900$me4.56389@fx17.ams1>
    Subject: Re: Komu profil alu?
    Date: Tue, 7 May 2019 16:10:22 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 49
    Message-ID: <5cd19233$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.73.6.6
    X-Trace: 1557238323 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 178.73.6.6:48092
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3259
    X-Received-Body-CRC: 2308584924
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42579
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ns7AE.117900$m...@f...ams1...
    On 2019-05-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 06 May 2019 03:23:06 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >> Raport (podsumowanie):
    >> https://www.nasa.gov/sites/default/files/atoms/files
    /oco_glory_public_summary_update_-_for_the_web_-_043
    02019.pdf
    >>
    >> Chyba wlasnie ta szyna miala sie rozerwac.
    >> The T9 MIB determined that for both the T8 and T9 missions the
    >> frangible joint on one of the forward side fairing rails did not
    >> fracture at the top end of the fairing. As a result of the extra
    >> weight since the fairing did not open, the Taurus rocket failed to
    >> reach orbital velocity, resulting in a total loss of the OCO and
    >> Glory
    >> missions.

    >Ja kombinowałem na poczatku tak, że ten profil miał działać niejako
    >kierunkując siły związane z eksplozją, że miał sie na przykład
    >rozciągnąc (wybrzuszyć) cos tam łamiąc, w przeciwieństwie do
    >sytuacji,
    >gdzie np. rozrywa się gdzieś za szybko uwalniając gazy. O tyle
    >miałoby
    >to sens, że w takich konstrukcjach dązy sie do tego, aby kawałki po
    >rozpadzie luzem nie latały.

    No wlasnie - jak tak sobie mysle:
    -jesli ladunek wybuchowy jest w zamknietym "rekawie" ... jak tu
    zrobic, zeby sie obie strony rozerwaly, a nie tylko z jednej,

    -sluszna uwaga, ze nie powinno za duzo latac po okolicy. A to chyba
    nie do unikniecia.

    No coz, moze dlatego oni jedyni byli na Ksiezycu.
    No, Rosjanie tez tam byli, ale automatami.

    > Ale faktem jest, że ten raport jest dziwny.
    >Wymienia się własciwosci a nie podaje żadnego związku pomiedzy nimi a
    >brakiem separacji. Czy z tcyh, bardzo, bardzo podstawowych
    >właściwości
    >tak klarownie wynika, że przy eksplozji (odkształceniu w bardzo
    >krótkim
    >czasie) materiał nie będzi wystarczająco kruchy? Może jest to
    >oczywista
    >rzecz dla metalurga?

    Albo oczywista dla nich, wiec nie podaja.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: