  • 61. Data: 2020-01-29 23:31:45
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 22:44, Janusz pisze:

    > Nie, naziemna jest przesyłana bezpośrednio przez łącza mikrofalowe,
    > kablówka idzie przez satelity
    > stąd opóźnienie, ale wynosi ono około 6-10sek.

    6-10 s może w kablówce bo tam gruby kabel, a w tym cienkim światłowodzie
    idzie wolniej, bo około 30 s opóźnienia. :-)

    Robert

  • 62. Data: 2020-01-29 23:35:03
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-29 o 22:44 +0100, Janusz napisał:
    > Nie, naziemna jest przesyłana bezpośrednio przez łącza mikrofalowe,
    > kablówka idzie przez satelity
    > stąd opóźnienie, ale wynosi ono około 6-10sek.

    6-10s opóźnienia na drodze satelita-talerz? Wydaje mi się to jakoś
    dużo... Ale nie znam się w temacie więc pewnie czegoś nie wiem.
    Niemniej mam na podwórku talerz VSAT którym ściągam internet, i
    latencja waha się w okolicach 300-400 ms. Dlaczego przy TV jest to o
    rząd wielkości więcej?

    Mateusz

  • 63. Data: 2020-01-29 23:43:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Dlaczego przy TV jest to o
    > rząd wielkości więcej?
    Bufor? A może bufory?

    Robert

  • 64. Data: 2020-01-29 23:45:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-29 o 19:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup
    > (...)
    >
    > Cos mi chodzi po glowie, ze byly takie. Raczej jako ciekawostka, i w
    > sumie dosc niedawno, bo pamieci na to troche trzeba ...

    W czasach pewexowskich kolega miał jakiegoś, wtedy ogromniastego, chyba
    NECa, który pozwalał zamrozić obraz. Ale po odmrożeniu wyświetlał
    oczywiście bieżący materiał.
    Miał jeszcze PIP (co wtedy było raczej oczywistością), ale mógł po kolei
    skanować kanały i wyświetlał 9 "stopklatek" z kolejnych kanałów.
    Ja wtedy maiłem Rubina, w którym co pół roku poprawiałem zbieżność i
    ostrość, i tamten telewizor to był kosmos w porównaniu do radzieckiego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 65. Data: 2020-01-29 23:45:11
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ile ten Netflix ma klientow

    Jakieś 170 milionów.

    > i jakie łącza ?

    Co rozumiesz przez Netflix? Przecież to nie jest pojedynczy serwer z grubym
    łączem, tylko sieć CDN-ów rozrzuczonych po świecie. Nie wiem jakie łącze ma
    taki typowy CDN (Open Connect), ale strzelam że dziesiątki lub setki Gb/s.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 66. Data: 2020-01-30 00:43:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.01.2020 o 22:44, Janusz pisze:

    > Nie, naziemna jest przesyłana bezpośrednio przez łącza mikrofalowe,
    > kablówka idzie przez satelity
    > stąd opóźnienie, ale wynosi ono około 6-10sek.

    Co "nie"? Jakie jest opóźnienie w telewizji, to po prostu widzę.

    A co do satelity, to:

    1. Nie sądzę, żeby sygnał tvp szedł do UPC Warszawa przez satelitę.
    Zresztą nawet widać, które kanały są podatne na zakłócenia od
    burzy/ulewy, a które nie.
    2. 'Round trip" do satelity to jest pół sekundy, nie 10. Jeśli ktoś
    rozmawiał kiedyś przez dawny zwyczajny analogowy telefon z USA, to wie,
    jak to wyglądało - odpowiedź była opóźniona o sekundę.

    MJ

  • 67. Data: 2020-01-30 11:00:38
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 22:55, Janusz pisze:

    > zmieniło, ja też na przedmieściach BB ale mam światłowód 60Mb juz od roku,
    > postęp jest :)

    Moją okolicę eliminowano z wykluczenia cyfrowego lata temu, gdy było
    "każdemu po co najmniej 2Mbit" I w efekcie mam tylko miedź z TPSA, 1.5km
    od centrali. Hurra, mam dostęp do "szerokopasmowego" 10Mbit ;)
    Ulica dalej nie załapała się, prowadzili kable później. Dołożyli
    dodatkową centralę, bliżej i nowszą. W efekcie tam jest 80Mbit z TPSA,
    po miedzi. W linii prostej mam do tej szybszej 300m, ale przepiąć się
    nie da.
    LTE u mnie kuleje, tylko przy oknie z jednej strony domu leci 20Mbit,
    ale spada wieczorami.

    Wioski i dalekie peryferia miast przestawały być białymi plamami dużo
    później, w efekcie były dotacje, nowsze technologie. Dzięki dotacjom
    opłacało się jakieś światełko doprowadzić o prędkości rząd szybszej niż
    u mnie.

    --
    viktorius

  • 68. Data: 2020-01-30 16:42:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    >grubym łączem, tylko sieć CDN-ów rozrzuczonych po świecie. Nie wiem
    >jakie łącze ma taki typowy CDN (Open Connect), ale strzelam że

    Zaczalem sie po prostu zastanawiac.
    Ile tych CDN jest ? Bo jesli np 170, to mamy milion klientow,
    zakladajac, ze wieczorkiem tylko 100 tys sobie cos oglada ...

    A na drugim koncu zastanawiania jest tradycyjna telewizja, ktora
    jednak nadaje do milionow w jednym pasmie ...

    Gdzies tam pomiedzy sa intenetowe multicasty ... ale to w ogole dziala
    ?

    J.

  • 69. Data: 2020-01-30 17:00:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A na drugim koncu zastanawiania jest tradycyjna telewizja,
    > ktora jednak nadaje do milionow w jednym pasmie ...

    Ten koniec nie jest przesadnie gruby. Mierzony jest zwykle czymś,
    na co w fachowych gronach mówi się AMR (Average Minute Rating).
    Milionowy to on jest najwyżej dla kilku stacji, i to wyłącznie
    przez ileś godzin w ciągu doby. Inne telewizornie znane wszystkim
    z nazwy, mają AMR mierzony w niewielkich tysiącach. A ile jest
    takich, co nawet ich nazwę mało kto słyszał? "Gadał dziad do
    obrazu, a obraz ani razu" -- tak było kiedyś, dzisiaj bywa, że
    obraz coś tam gada, a słucha go (minutowo) może jeden dziad.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2020-01-30 17:16:16
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    o-parametry,278.html

    > A jeśli ja chcę zostać z monitorem? Wyrejestruję telewizor bo przestał
    > spełniać swoją funkcję!

    Masz rację. Powinienem napisać z nowym monitorem.
    Lepiej i taniej wyrejestrować stary telewizor.