  • Data: 2017-03-26 10:41:15
    Temat: Re: Konserwacja podwozia
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pomysł z tym podkładem może być dobry, bo ten podkład może zadziałać w
    > ten sposób że również zneutralizuje rdzę.

    nie
    ale od początku. rdza żre samochody, bo masz ciągłe zmiany mokro sucho
    mokro sucho. dodatkowo "piaskowanie" wszystkim co jest na powierzchni
    jezdni, sól i inne dziadostwa które powodują kwaśny odczyn wody. blacha
    jest cieńka i mogło dojść do perforacji, więc tlen będzie dostarczany od
    góry.
    naprawa, zawsze: (jakość i chemia różna)
    1. oczyścić. ale nigdy tego nie zrobisz idealnie. możesz kończyć
    oczyszczanie kwasem ortocośtam, albo fosolem. taka chemia rozpuszcza
    rdzę. ale to jest średniej mocy kwas, więc jego też trzeba by usunąć. to
    znowu jest prawie niemożliwe pod autem. więc masz kolejny punkt
    2. zneutralizować rdzę. czyli zastosować takie działania zeby rdza się
    nie rozprzestrzeniała. zapaćkanie rdzy,czymkolwiek, nawet lakierem
    proszkowym wypalanym w piecu nic nieda. bo ta rdza wewnątrz ma baaaardzo
    dużo "paliwa" do kontynuowania reakcji. spuchnie, odszczepi lakier,
    przeżre metal. tak więc musisz użyć do resztek rdzy cortanin F, polrust,
    brunox cośtam noxan. (ja używam tych dwóch pierwszych bo są
    wodorozcieńczalne, wodozmywalne) Ale z nimi jest problem taki, że to
    jest chemia, nie farba. te środki nie mogą mieć dwóch funkcji. to tak
    jakbyś chciał jednym środkiem najpierw wykonać jakąś rekakcje chemiczną,
    a potem zrobić zupełnie coś innego. dlatego hammerite tego nie poptrafi.
    chemia neutralizująca, głęboka penetracja, przesycanie rdzy to jedno
    zadanie, a zabezpieczenie to kolejny punkt
    3. taką związaną rdzę, trzeba odizolować od środowiska i zabezpieczyć
    mechanicznie. można to zapaćkać czymkolwiek. możesz sobie nakleić katkę
    papieru klejem z mąki. ale to zabezpieczenie do dupy. możesz użyć
    baranka w sprayu, ale to zabezpieczenie też częściowo do dupy, bo może
    on być rozpuszczalny w benzynie i innych środkach. wiec lepiej użyć
    czegoś, co do zaschnięcia wymaga dwóch składników. cokolwiek. a kolega
    wyżej dobrze radzi aby to był epoksyd, bo jest mocny i niczym nie
    rozpuszczalny. możesz go sobie nawet milimetr połozyć i mieć w dupie że
    niema faktury baranka albo ma inny kolor niż reszta auta.
    tak czy owak - powodzenia.

    ToMasz