  • Data: 2015-05-04 18:58:07
    Temat: Re: Kontrola trzeżwości
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ergie"

    > Gdybym ganial po ulicy z bronia palna i sobie strzelal chocby w powietrze,
    > to pewnie nie moglbym liczyc na wyrozumialosc. Roznica jest taka, ze z
    > pistoletu/rewolweru trudno kogos trafic, natomiast jadac samochodem -
    > wystarczy chwila nieuwagi. Jesli ktos jest nawalony, to nie jest w stanie
    > oceniac sytuacji na drodze szybko i prawidlowo, jednoczesnie siedzi w
    > wazacym ponad tone pocisku poruszajacym sie np. 110km/h, czyli jakies
    > 30m/s. Tak, jestem za izolowaniem ludzi stwarzajacych takie zagrozenie.

    Oczywiście - bo karane powinno być już stwarzanie zagrożenia (tak samo jak
    strzelanie na oślep) a nie dopiero jak się kogoś zabije. Czym się różni ten
    co strzelał i nie trafił od tego co strzelał i trafił? Obaj popełnili
    dokładnie ten sam czyn - strzelali na oślep. Dlatego ten co wsiada pijany za
    kierownicę powinien odpowiadać tak samo jak ten co po pijaku spowoduje
    śmiertelny wypadek - bo obaj zrobili dokładnie to samo - prowadzili po
    pijaku.
    ---
    No właśnie do tak absurdalnych wniosków można dojść jak się pomija tak
    podstawową kwestię czy istotnie coś tu jest na oślep i stwarza jednakowe
    zagrożenie. Fakt, że zatrzymanych jest wielokrotnie więcej niż powodujących
    takie zdarzenia dowodzi, że zagrożenie było jednak zupełnie inne.

    > Niekoniecznie za pierwszy raz, ale za recydywe to juz jak za usilowanie
    > zabojstwa.
    > Jeszcze jedno, PJ mam od 1991r, w tym czasie dmuchalem moze ze 2 razy.
    > Biorac pod uwage czestotliwosc tego typu kontroli, nieraz zastanawiam sie
    > nie ilu zlapano, ale ilu NIE zlapano.

    Niestety - taka jest smutna prawda - tych kontroli jest dużo za mało. Ja
    jeżdżę w weekendy bardzo dużo zarówno wieczorami jak i nocą i jeszcze nigdy
    nie trafiłem na kontrolę. Jedną spotkałem jako pasażer.
    ---
    Bo zależy gdzie. Tych kontroli jest u mnie tak dużo i sposób ich
    przeprowadzania tak żenujący, że już przestałem je akceptować. Kiedyś np
    jakiś ciul do mnie bezceremonialnie "dmuchać". Innym razem "będziemy tu
    dmuchać do rana". O tym, że od dłuższego czasu nie zdarzyło się, by się
    przedstawili pisałem. Czemu mielibyśmy wybiórczo stosować przepisy ?

    A powinno być tak, że jadąc w sobotę wieczorem masz masz np. 25% szans
    trafić na kontrolę - bo to nie wysokość kary odstrasza ale jej
    nieuchronność.
    ---
    A za co Ty chcesz mnie ukarać ? Jesteś z policji i statystykę wyrabiasz ???