  • 91. Data: 2010-11-23 17:47:23
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    news:icej2n.8ho.0@poczta.onet.pl...

    > Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K? 10000K?

    4300k - mnie interesuje światło i nie rzucanie się w oczy, stąd taki wybór

  • 92. Data: 2010-11-23 17:52:10
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > w kolorze "akwariowym", czyli 10000K.

    to niedobry wybór - mało światła, i kolor nie biały a raczej fiolet itp.

    > Przy okazji zapytam - czy ktoś widział może klosze okrągłe
    > co brałyby żarówkę HB4? Może jakieś motocyklowe? Przydałyby

    tu masz parę HB3 HB4
    http://allegro.pl/toyota-corolla-e11-lift-lewa-orygi
    nal-poznan-i1297062487.html

    > się jak lampki nie sprawdzą się w aucie i będę je chciał użyć
    > w akwarium...

    nie wiem czy to będzie dobre. Ja testowałem w żyrandolu ale nie odpowiadała
    mi barwa (zbyt zimna)
    http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenony.w.zyrandolu

  • 93. Data: 2010-11-23 17:57:09
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :)

    Premium są ok, ale płacisz dużo, poprawa nieduża (około 10%) i zużywają się
    szybko
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15141.H4.z.marketu
    .i.X-TREME.POWER
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16174.Trwalosc.zar
    owek.Philips.X-TREME.POWER

    Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony których
    palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia dłużej lub
    krócej

  • 94. Data: 2010-11-23 18:00:39
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > A gabaryty samego elementu świecącego HIDa, komory wyładowczej,
    > w porównaniu do gabarytów wolframu w halogenie?

    podobne
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17291.palnik.xenon
    .H7
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17292.Zarowka.halo
    genowa.H7

    > Rzuć garścią konkretów: jaki producent, model? W obu przypadkach.

    producent to chińczycy. Poszukaj na allegro. To nie europejskie produkty
    gdzie każdy ma swoją markę, Chinskie xenony są wszystkie niemal identyczne a
    naklejka brandu dostaniesz jaką sobie zyczysz. Ale co trzeba przyznać są też
    różnej jakości te produkty. Nie potrafie wskazać który bedzie ok.

    > Nie wiem co to są za "slimy"... Jestem nowy w temacie - nie używaj

    allegro wpisz HID SLIM

  • 95. Data: 2010-11-23 18:54:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message

    > to niedobry wybór - mało światła, i kolor nie biały a raczej fiolet itp.

    > tu masz parę HB3 HB4
    > http://allegro.pl/toyota-corolla-e11-lift-lewa-orygi
    nal-poznan-i1297062487.html

    Sugerujesz, abym wydłubał z całej lampy reflektor?
    Mi chodziło o całe klosze, takie jak się montuje na dachu Jeepa.
    Czy one biorą żarówki HB4/9006 czy jakieś inne? Są takie na HB4?

    > nie wiem czy to będzie dobre. Ja testowałem w żyrandolu
    > ale nie odpowiadała mi barwa (zbyt zimna)
    > http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenony.w.zyrandolu

    Ale akwarium morskie ma być niebieskawe... Symulujesz barwę światła
    docierającego do rafy przefiltrowanego już przez grube warstwy wody.

    Typowa świetlówka do akwarium morskiego ma barwę 10000K.

  • 96. Data: 2010-11-23 18:55:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 4300k - mnie interesuje światło i nie rzucanie się w oczy, stąd taki wybór

    Wystarczająco białe jak na mój gust. Nie będę więc cudował z 10000K.

  • 97. Data: 2010-11-23 19:33:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > podobne
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17291.palnik.xenon
    .H7
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17292.Zarowka.halo
    genowa.H7

    Czyli nie ma powodu aby nie działało to dobrze w lampie przewidzianą
    na pojedynczą żarówkę halogenową, taką bez lusterka z boku włókna...

> [...]
    > a naklejka brandu dostaniesz jaką sobie zyczysz. Ale co trzeba przyznać są
    > też różnej jakości te produkty. Nie potrafie wskazać który bedzie ok.

    Kapuję.

    > allegro wpisz HID SLIM

    Dzięki.

  • 98. Data: 2010-11-23 19:57:42
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:icg1n6.chs.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    > Mnie to zupełnie nie dotyczy, nie wiem po co o tym wspominasz w ogóle.
    > Nie jest to tematem dyskusji.

    Skarżysz się na słabe światła, po prostu wspominam że większość takich
    przeróbek to żałośny sposób radzenia sobie z zapuszczonymi lampami. Temat
    ściśle związany ze zjawiskiem montowania HID, nawet jeśli okaże się, że
    Ciebie przypadkiem nie dotyczy...

    > OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-)

    Sam nie wiem, jakbyś kupił 10000K to byś w tydzień później wrócił do
    halogenu :) A najpóźniej po pierwszej deszczowej nocy :)

    Pozdr

  • 99. Data: 2010-11-23 20:01:48
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Arbiter* w wiadomości news:icgr15$1sva$2@newsread1.aster.pl napisał(a):
    > Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > niby dlaczego miałoby być lepsze?

    Powód dla którego byłaby taka szansa raczyłeś wyciąc, przy podobnej
    sprawności źródła światła, reflektora i soczewki, a sądze że zostało to w
    obu przypadkach gruntownie zbadane, reflektor z mniejszymi stratami na
    "szybce" może wysunąć się na prowadzenie. Ostatnie zależy od mody,
    ladniejsze jest lepsze od efektywnego i tyle :)

    Pozdr

  • 100. Data: 2010-11-23 20:07:23
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:icg9rv.55g.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > "Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
    > Wystarczająco białe jak na mój gust. Nie będę więc cudował z 10000K.

    To teraz możesz zauważyć co warte są opisy HID na aukcjach i jaką wartość
    maja zdjęcia poglądowe. Z aukcji wytypowałeś 10000K, realnie 4300K Ci
    odpowiada...
    Widzisz już jak jest robiona oferta na to coś i do kogo jest adresowana.

    Pozdr