  • 61. Data: 2010-11-23 08:36:31
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    [...]
    > Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
    > wiązki światła.

    Ma i to bardzo - wprost proporcjonalnie (większa jasność, większe
    oślepianie)
    Istnieje przecież wiązka rozproszona, zwłaszcza jeśli klosze lamp
    przybrudzone lub pada deszcz.
    Poza tym na wybojach naszych dróg jak kołysze autem to światło omiata oczy
    kierowców z przeciwka.
    Oświetlenie musi być z homologacją, prawidłowo wyregulowane i prawidłowo
    używane, kropka.

    R.G.

    [...]

  • 62. Data: 2010-11-23 08:40:15
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
    > Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
    > drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
    > mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,

    W Ameryce to tylko murzyni sorry afroamerykanie kupują złoma
    i instalują HIDy żeby kolesiom zaszpanować.
    W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
    PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

    Artur(m)

  • 63. Data: 2010-11-23 08:42:34
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-22 18:35:32 Pszemol

    > "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message

    > Dużo wniosłeś do dyskusji...

    Nie widzę tu żadnej dyskusji -- jedynie trolla,
    co chce innym uprzykrzyć życie na drodze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 64. Data: 2010-11-23 08:56:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-22 22:27, Arbiter pisze:
    (...)
    > gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie
    > jestem przekonany do takich rozwiazań

    To nie jest czepianie się, tylko stwierdzenie faktu.

    > ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba
    > nie podyskutujesz.

    O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety
    uważam wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów,
    którzy eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to
    zwał).

    > Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
    > nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.

    Nie interesuje mnie Twoja sytuacja - świat nie jest złożony z
    perfekcyjnych organizmów białkowych sterujących garażowymi wynalazkami.

    > i tak mamy i tak mamy. Ja robię stronę bo chciałem troche doświadczeń
    > pokazać które zrobiłem. A niestety na wielu forach w PL wiedza o xenonach
    > jest "autoświatowa" czyli "musisz mieć spryskiwacze i poziomowanie"

    A co, zaprzeczysz temu, że spryskiwacze i poziomowanie jest
    obowiązkowe, a znakomita większość przeróbek nadaje się natychmiast do
    utylizacji uzupełnionej mandatem + zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego?
    Twoje przeróbki też pod to podpadają.

  • 65. Data: 2010-11-23 08:56:56
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Arbiter* w wiadomości news:icepj5$ji6$1@newsread1.aster.pl napisał(a):
    > Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > to fakt, podstawa prac przy reflektorach to dobra jakość odbłyśników i
    > czyste szkła, klosze, napięcie na żarówkach i dobre żarówki. Ale jak już
    > to wszystko skompletujesz to okazuje się, ze soczewki po prostu słabo
    > świecą. Przykład tu
    > http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16517.Reflektory.w.
    Avensis.III.T27
    > http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16539.Soczewki.Aven
    sis.III.T27
    > auto z salonu a w porównaniu z moja corolką gdzie mam FFxenon - avensis
    > wypada blado. Soczewki świecą dokładnie ale nie są efektywne

    Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o
    wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła
    prostopadła do strumienia świetlnego ma jakieś znaczenie, strumień nie musi
    się dzielić na użyteczny i na "samooślepianie" kierowcy :)

    > Ja mam szklane klosze. to jest lepsze niż spryskiwacze bo raz je
    > przecieram chusteczką i mam spokój. Ostatnio jezdziłem Fabią i gdy
    > chciałem wytrzec reflektory okazało sie ze plastikowe w ogole sie nie
    > wycierają szmatką tylko się mażą. Klosz był po tym jak abażur od
    > żyrandola. I to jest zgodne z przepisami. Poza tym porysowany...

    Fakt, szklane klosze mają swoje zalety, szczęsliwie też takie mam :)

    > spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć.

    W moim autku jedynym efektem pracy spryskiwaczy jest piana i ściekający
    płyn, zaschniętego brudu to nie rusza. Wycieraczki choć działały,
    spryskiwacz to lepsze samopoczucie, funkcje oczyszczania spełniają na słowo
    honoru :)

    Pozdr

  • 66. Data: 2010-11-23 08:59:59
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:icei2p.7fg.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > Jakie szkła wymieniłeś?

    Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana
    soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub
    wymiany).

    > ?? Z czym?

    Nawet z dolaniem płynu do spryskiwaczy... Jak można takie herezje pisać?
    Światełka w akwarium będziesz w samochodzie wozić? Widocznie w Twoim
    pomieszczeniu masz wrażenie białości światła, bardzo mylne wrażenie. Palniki
    6000K już maja solidną niebieską poświate, światło słoneczne to około 4000K
    więc do tego powinieneś się odnosić. Fabrycznie montowane palniki w
    samochodach to 4300K, sądzisz że wszystkie wiązki świateł ksenonowych które
    widziałeś są żółte?

    > Ale ja nic nie naprawiam :-)

    Tyle to wiem, działasz w przeciwną strone. Jeśli masz sprawne reflektory to
    psujesz.

    > Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"?
    > Co jest nie w porządku z optyką?

    Pytałem jaki cel Ci przyświeca, masz sprawne lampy to warto je pozostawić w
    spokoju. Jak słabo świecą to odbłyśnik lub klosz jest zużyty i ksenon nie
    pomoże.

    Pozdr

  • 67. Data: 2010-11-23 09:05:45
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:icejdj.120.0@poczta.onet.pl napisał(a):
> [...]
    > Jaki efekt... hm... mój drugi samochód to Acura TL-S 2007 rok...
    > Ma HIDy z soczewkami. I po przesiadce do mej starszej Hondy
    > razi mnie żółty kolor lamp i słaba ich jasność.
    > Chcę sobie po prostu podkręcić jasność i wybielić nieco światła :-)
    > Wiem, że bez soczewek nie będzie tak ładnie jak w Acurze, ale
    > może być lepiej... Reflektory są wciąż błyszczące i czyste, auto
    > jest z 2004 roku, ma 100tyś mil na liczniku i jeszcze nie miało
    > wymienianych żarówek. W ten weekend spaliła się od strony
    > pasażera i tak sobie pomyślałem, że jest okazja o tym pomyśleć... ;-)

    Według mnie nie tędy droga.

    > Chciałem po prostu spróbować... Te $40 to nie duże pieniądze.
    > Jeśli będzie kicha to wrócę do halogenów HB4 a HIDami pobawię
    > się w akwarium morskim. Dlatego myślę o kupnie żarników
    > w kolorze "akwariowym", czyli 10000K.

    Czyli z żółtawego na niesamowicie mocno niebieskie...

    > Ja nie mam co naprawiać w optyce - auto ma całkiem dobre
    > lampy. Jest wciąż w miarę młode - to 6-cio latek.

    Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :)

    Pozdr

  • 68. Data: 2010-11-23 09:30:59
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" <m...@i...pl> wrote:

    > W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE
    > PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz???

    Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim
    gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia
    jezdni - to dopiero oslepia :)

    pozdr
    AA

  • 69. Data: 2010-11-23 09:36:21
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze:
    > "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

    > Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
    > wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
    > Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
    > w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
    > światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
    > wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
    > takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...

    No właśnie "mniej więcej", niestety tutaj musi być chirurgiczna precyzja.
    Inaczej będziesz świecił gdzie popadnie i będzie to mniej więcej tam gdzie w
    poprzedniej żarówce.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 70. Data: 2010-11-23 09:36:26
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 22 Lis, 18:06, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > dwa elektroniczne zasilacze z wtyczkami pasującymi w kable
    > samochodowe biegnące normalnie do żarówek halogenowych.
    > Zestaw jest samowystarczalny i nie wymaga ingerencji w
    > wiązki samochodowe...
    >
    > Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
    > obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
    > pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
    > A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV
    > przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...
    >
    > Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

    Daruj sobie, zeby nie oslepiac, bedziesz musial je nisko ustawic i nic
    nie bedziesz widzial.

    Kup sobie:

    http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?cP
    ath=24&products_id=237

    rozklej reflektor, wkrec ta soczewke (Plug&Play), zamontuj osprzet,
    wyreguluj i bedziesz mial quasi-legalne, nie oslepiajace, a doskonale
    oswietlajace droge reflektory ksenonowe. Kto wie, czy nie
    efektywniejsze, niz w TSXie.

    pozdr
    AA