    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Korki na autostradzie
    Date: Thu, 8 Oct 2015 19:56:45 +0200

    news:kxw7gsx8b6qk$.dlg@myjk.org...
    > Thu, 8 Oct 2015 14:34:05 +0200, Tomek

    > Chcesz powiedzieć że jest na świecie kraj, w którym ze świateł czy też w
    > korku _jednocześnie_ potrafi ruszyć np. 30 kolejnych pojazdów? Pokaż no
    > palcem, bo chcę uwierzyć że śnię.

    Widziałem kilka razy w TV filmy z różnych autostrad w USA. 4-5 pasów ruchu,
    wszyscy jadą obok siebie, nikt nikogo nie wyprzedza, tempomaty ustawione na
    taką samą prędkość, stałe odstępy między samochodami. W takich warunkach
    ruszenie 30 samochoów jednocześnie (pod warunkiem, że wszystkie to automaty-
    co w USA jest normą) przy zachowaniu odstępów jest realne.
    Jak się ogląda nasze statystyki to często powodem wypadków są lewoskręty
    (brak ustąpienia pierseństwa) i najechania na pojazd poprzedzajacy z powodu
    za małej separacji. Wlaśnie z powodu tego drugiego nie jest możłiwe ruszanie
    kilkunastu samochodów jednocześnie.
    T.