    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
    Date: Tue, 12 May 2020 01:14:37 +0200

    "Uncle Pete" r9c81g$1cp5$...@g...aioe.org

    > chciał Ci pomóc, są

    Chcesz mi pomóc? -- wybrzydzaj ;) LEDki z Allegro!

    Pisz, że drogie; że CRI 80 to teraz mało; że inni dają
    więcej lumenów z wata, więc całość jest zimniejsza
    i tańsza w eksploatacji; że ogólnie takie jakieś nie tego... ;)

    -=-

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Współczynnik_oddawania
    _barw

    Niskim współczynnikiem CRI charakteryzują się niskoprężne
    lampy sodowe, a wysokim światło słoneczne. Współczynnik CRI
    równy 100 oznacza, że przedmioty oglądane w tym świetle mają
    kolory odwzorowane tak, jakby były oświetlone standaryzowanym
    światłem słonecznym lub promieniowaniem ciała doskonale czarnego.
    Producenci lamp twierdzą, że minimalny wskaźnik CRI powinien
    wynosić powyżej 80, aby oddawanie barw otoczenia można było
    uznać za dobre.

    żarówka - 100
    typowa lampa LED - 80
    markowa lampa LED do użytku domowego - 93
    profesjonalne oświetlenie dzieł sztuki lampami
    LED w Rijksmuseum w Amsterdamie - 95
    diody do oświetlenia ogólnego zastosowanie wyższej klasy - 97

    Gdybyś chciał mi pomóc, napisałbyś, że (jak widać wyżej) 80 to mało!
    Wszystko będzie szare, byle jakie... Szybko wzrok zmęczę, niewiele zobaczę...
    Niby do Biura może być (bo drukuję nie kolorze, ale w B&W) ale nie za taką
    cenę!!! (bez względu na to, jaka ona jest!)

    -=-

    Przeczytaj uważnie powyższy artykuł -- czy jest tam mowa korelacji
    pomiędzy CRI i temperatura barwową? Nie ma! Teraz zastanów się nad
    Twą wyobraźnią i szarymi spodniami... ;)

    "Uncle Pete" r9c81g$1cp5$...@g...aioe.org

    > co się nosi w świetle dziennym. W skrajnych przypadkach może być tak,
    > jak kiedyś z moimi spodniami ze sztruksu, które w świetle dziennym były
    > absolutnie neutralnie szare, a żarówkowym (wtedy jeszcze nie było tych
    > energooszczędnych wynalazków) wyraźnie szaro-zielone.

    W galeriach handlowych raczej ;) nie ma żarówek!
    Ale w salonach samochodowych mogą być. :)

    Wiesz, jak poznać, że masz do czynienia z żarówką?
    Grzeje rękę na odległość! Nie tylko rękę -- niejedna osoba
    spaliła coś, co położyła pod lampkę nocną świecącą żarówką...

    Żarówka daje podczerwień -- niemal wyłącznie podczerwień! ;)
    Sprawność żarówki to kilka procent!!! Ponad 90% idzie
    natychmiast w ciepło! Niby wszystko idzie w ciepło, ale
    nie wszystko tak szybko jak w żarówce. ;)

    Ludzka skóra ,,widzi'' podczerwień. (czuje ciepło!) Nie widzi
    mikrofal -- można bezwiednie ugotować mózg mikrofalą!

    -=-

    Pytony widzą podczerwień.

    --