  • Data: 2020-05-26 18:40:29
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5ecd3a9c$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    >>Nie kolor, natężenie światła.

    > Kolor, przynajmniej tak mowila.

    Kobiety są przewrotne! [niemal tak, jak mężczyźni]
    Oko widzi natężenie, ale kobieta widzi kolor. ;)

    > Mnie cos chodzi po glowie, ze kolorymetry byly dawniej
    > czasem w uzyciu, ale dzis to google znajduje nowoczesne
    > przyrzady do mierzenia koloru

    > Chodzilo mi o monitory, a moze kamery. O,

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Quattron

    I wg Ciebie ten monitor jest dedykowany kobietom?

    increases the range of displayable colors

    Nic nie wspominają o podziale płciowym...

    Ułomnym kobietom, bo ma nie 5 możliwych, lecz tylko 4?
    Nadto te dwa dodatkowe chyba musiałyby być w okolicy R nie
    w okolicy G, skoro wszystko zaczyna się od wypączkowania G z R?...
    (gdzieś pomiędzy R i G?)

    "Paweł Pawłowicz" 5ec8e21e$0$550$6...@n...neostrada.pl

    fal, i w końcu powstał z niego współczesny receptor B. Około 20 milionów
    -> lat temu u naczelnych nastąpiła duplikacja receptora R po czym powstały
    allele (wersje genu) kodujące receptory różniące się czułością
    spektralną. Nawet niewielka różnica zakresów czułości dwóch receptorów
    zapewnia możliwość rozróżnienie kolorów. W ten sposób powstały obecne
    -> receptory R i G. W populacji jest sporo (nie pamiętam ile) alleli.

    Wcześniej PP pisze:

    Nastąpiła delecja genów
    receptorów G i B. Czułość receptora U przesuwała się w stronę dłuższych
    fal, i w końcu powstał z niego współczesny receptor B.

    ale nie osadza tego na czasowej ośce...

    --