    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Która pasta termoprzewodząca jest lepsza?
    Date: Sat, 30 Mar 2019 00:30:23 GMT

    On 2019-03-29, Jacek <j...@j...com.pl> wrote:

    > Użytkownik "robot" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Znalezione przeze mnie w internecie 2 filmy:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Vk33VL8ZVuM
    > https://www.youtube.com/watch?v=nFv-kMQNXpg
    > pokazują umieszczenie pasty w ilości ziarnka ryżu i rozprowadzenie
    > jej przez nałożenie wentylatora, o czym również tutaj była mowa,
    > a nie nałożenie pasty na całej powierzchni.
    > Co jest lepsze?

    Nie ma MZ za duzego znaczenia przy standardowych pastach. Zaletą
    "ziarenka" jest to, że teoretycznie można łatwiej rozprowadzić unikając
    bąbelków powietrza. Wadą, że przy kwadratowej podstawie zawsze będzie
    naciek a jak się nie ma doświadczenia to można nie trafić z ilościa
    pasty, w tą czy tamtą (już gorzej) stronę. Inna wada to dość gruba
    warstwa przy gęstych pastach.

    Sam robię tak, że delikatnie rozsmarowuję na obu powierzchniach,
    cieniutką warstwę, składam, zapinam, i baardzo delikatnie ruszam
    radiatorem raz w lewo raz w prawo.

    --
    Marcin