  • 141. Data: 2016-02-10 21:49:19
    Temat: Re: Ktos szukal taniego i dobrego miernika
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-10 21:40, Mario wrote:
    [...]
    > Jak rozumieć impedancję wewnętrzną elektrowni? Generatora?
    > Transformatora? I jak ją mierzyłeś?
    Normalnie. Włączasz omomierz i wkładasz końcówki pomiarowe do gniazdka
    sieciowego. Tani chińczyk tego nie przeżyje - sprawdzałem. :-D

  • 142. Data: 2016-02-10 22:09:42
    Od: Mario <M...@...pl>

    On 10.02.2016 21:49, JDX wrote:
    > On 2016-02-10 21:40, Mario wrote:
    > [...]
    > Normalnie. Włączasz omomierz i wkładasz końcówki pomiarowe do gniazdka
    > sieciowego. Tani chińczyk tego nie przeżyje - sprawdzałem. :-D

    A, znaczy się, czy jest idiotoodporny. Bez urazy :)
    Nie zamierzam tak testować swojego Brymena, ale jeśli tak się zdarzy to
    poinformuję czy przetrwał. Miernikiem AXIOM AX-588 zmierzyłem w ten
    sposób impedancję swojego zasilacza 1kV (wydajność prądowa kilka mA).
    Wszystko działa poza zakresem badania złącza/ testera ciągłości. No i
    brzęczyk od tej pory brzęczał ciągle i musiałem go odłączyć.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 143. Data: 2016-02-10 22:11:19
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-02-10 o 21:03, JDX pisze:
    > On 2016-02-10 20:43, Michał Baszyński wrote:
    > [...]
    > No to, że już od ponad 25 lat jest na rynku. I cały czas trzyma klasę.

    numeracja ciągle niby ta sama, ale w środku są to już inne mierniki,
    zwłaszcza ostatni 87V.
    Ja nie mówię, że to są złe mierniki, bo 87 III i 87V są moimi
    podstawowymi miernikami i jestem z nich bardzo zadowolony.
    Przy czym 87V od starszych modeli jest o tyle lepszy, że nie zżera tak
    szybko baterii :-)

    > Ja mierzyłem zwykłym 87 kupionym w 1989 r.

    a ja 87 III. I przypomnij jeszcze, ile kosztuje wtedy oryginalny, gruby
    jak palec, bezpiecznik Bussmanna zdolny rozłączyć bodajże 10 lub 30kA ;-).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 144. Data: 2016-02-10 22:39:22
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-02-10 o 20:59, Kris pisze:

    > Jedyne 315pln. Okazja.
    > Brać w ciemno;)
    [...]

    "stan techniczny: sprawny"
    Miernik jest włączony, wyświetlacz martwy.
    :-)

    P.P.

  • 145. Data: 2016-02-10 22:40:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    v...@g...com wrote:

    > Znaczy rezystor(nowy) droższy od miernika.
    > Tańszych niż za stówkę nie widziałem.

    Z demontażu, ale faktycznie wykonany bardzo porządnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 146. Data: 2016-02-10 22:48:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Dlatego zabawa z Altem jest daremna.

    Spójrz tu:

    http://www.ergonis.com/products/popcharwin/

    Dział dość dziwnie, ale działa.

    P.P.

  • 147. Data: 2016-02-10 22:50:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nawet najtańszy miernik za 14 zł. z Casto ma zdumiewająco
    >dobre parametry. Bang per buck ma znacznie lepszy niż Fluke
    >i inne mierniki wyższej klasy. Ja bym nie umiał zrobić niczego
    >porównywalnego w tej cenie, i to w detalu.

    Jesli sprawdzasz na rezystancji, to 7107 z natury jest dosc dokladny,
    wystarczy nie kupowac odpadow z produkcji.
    Do tego potrzebujesz kilka precyzyjnych rezystorow, takich 0.1% ... i
    widac Chinczycy maja tanie zrodlo.

    J.

  • 148. Data: 2016-02-10 23:24:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    JDX wrote:

    > Normalnie. Włączasz omomierz i wkładasz końcówki pomiarowe do gniazdka
    > sieciowego. Tani chińczyk tego nie przeżyje - sprawdzałem. :-D

    Można też spróbować połknąć młotek. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 149. Data: 2016-02-10 23:45:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ww wrote:

    > Ze sklepu. Jakoś tak specjalnie bardzo nie szukałem ale trafiły mi się
    > same takie po 15 za 2 sztuki.

    Masz ostatnio dobrą passę do zakupów. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 150. Data: 2016-02-11 00:14:41
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-10 22:09, Mario wrote:
    [...]
    > A, znaczy się, czy jest idiotoodporny. Bez urazy :)
    > Nie zamierzam tak testować swojego Brymena, ale jeśli tak się zdarzy to
    > poinformuję czy przetrwał.
    No wiesz, ja również nie zamierzałem testować w ten sposób chińczyka
    którego zabiłem. Byłem święcie przekonany, że ustawiłem zakres 750 VAC.
    Problem w tym, że nie tą stroną pokrętła. :-D Kreska wskazywała na
    któryś z zakresów omomierza. Jak to mówią, shit happens.