  • 91. Data: 2015-11-05 14:05:49
    Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    news:n1f8lt$9b3$1@node1.news.atman.pl...

    > Jak ktoś jest bardzo aktywny, dużo pisze to różni ludzie wcześniej
    > czy później zwrócą uwagę że kręci gardłując za jednym a do kupienia
    > szukając innego. A tłumaczenie że pyta o samochód dla kolegi
    > z pracy który to kolega jest całkowitym analfabetą i sam nie
    > spyta ani nie przeczyta tylko wywołują uśmiech u czytających.

    Nie mówiłem o koledze z pracy, ale jeśli wywołałem uśmiech
    u Ciebie to cieszę się jeszcze bardziej.

  • 92. Data: 2015-11-05 14:08:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "sirapacz" <n...@s...pl> wrote in message

    >Camry to duży, osobowy sedan - może odciupinkę większy od Passata.
    >I nie robimy sobie żadnych jaj. Ta wersja 4 cylindrowa LE, co ma 168
    >koni
    >to jest podstawowa wersja, oferują to samo auto z ciut podrasowanym

    A uwierzysz, ze jeszcze niedawno po tej stronie Atlantyku tenze passat
    mial np 75KM ?
    Owszem, byl lzejszy.

    >silnikiem (chyba ma extra 10 koni w wersji SE) oraz z drugim
    >silnikiem:
    >3 i pół litrowy V6, również wolnossący, co ma 268 koni, i ten jest
    >wyraźnie mocniejszy. Nie spodziewałbym się rajdowej jazdy przy tych
    >4 cylindrowych silnikach, nie kupuje się ich tutaj dla tego typu
    >atrakcji.

    predkoscia 55mph.
    Do tego i 75KM wystarczy :-)

    >Akurat prędkość maksymalna to pikuś - dla mnie liczy się na drodze
    >dynamika i hałas (pomrukiwanie) w kabinie przy większych
    >prędkościach...

    Strasznie istotna na tych 4-ro pasowych autostradach :-)
    Ale owszem - u nas istotna. Z braku, a nie przepraszam - juz tylko z
    niedoboru autostrad.

    >Wspomniałeś VANa i tona - to camry o którym mówimy ma wagę
    >całkowitą, "curb weight" ponad 3200 funtów, czyli prawie 1.5 tony

    Van chyba dosc wysoki - troche powatpiewam w te 170km/h przy 75KM.
    moze 75kW ? Aczkolwiek aerodynamike maja zadziwiajaco dobra, bo czesto
    widuje takie co jada ta szybko jak ja, a przeciez silnikow nie maja
    jakis gigantycznych i 100KM to wcale nie dziwne ..

    Tak czy inaczej - w Europie moc poszla w gore, masa tez troche poszla
    w gore.
    Widac 75KM przestalo wystarczac, co np na niemieckich autostradach
    dosc dziwne :-)

    J.

  • 93. Data: 2015-11-05 14:09:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > Przegląd 100tyś, w rok przejechane 50tyś, kupuję licznik ze stanem 110tys
    > i jestem 40tyś do przodu a wszystko jest legalne :)

    - ile taki licznik, z konkretnym stanem, kosztuje?
    - ile kosztuje przełożenie go do Twojego auta?
    - o ile zmienia cenę sprzedaży auta między 110 a 150k km na liczniku?

    Obawiam się, że nie opłaca się skórka za wyprawkę.
    Co innego gdy możesz cofnąć licznik podłączając wtyczkę,
    co innego gdy musisz rozkręcić pół deski rozdzielczej,
    wybrać zegary, potem jeszcze resetować ostrzeżenia
    o poduszkach powietrznych i borykać się z ewentualnymi
    problemami bo coś po drodze uszkodziłeś i teraz nie działa.
    Czas to pieniądz - handlarz jak najmniej czasu chce na
    przygotowanie auta do sprzedaży poświęcić.

  • 94. Data: 2015-11-05 14:12:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message

    > Tak, to słaby silnik z automatem :)
    > Jeździłem po US Chryslerem 200 (w zasadzie znaczy kompaktem - tam Mid
    > Size) z silnikiem 2.4, bodaj 184KM - słabiutko było mówiąc szczerze.

    Silnik w tej Camry dobrany jest bardzo dobrze - z całą rodziną, obładowany
    bagażami na 3 tygodnie jeździliśmy po USA z Chicago po Los Angeles
    i dalej. Nie było żadnych problemów z przyspieszaniem, wyprzedzaniem
    czy jazdą pod górkę (lub z górki) w Górach Skalistych. A miałem model
    1995 z mniejszym/starszym silnikiem który wyciągał wtedy zaledwie 130HP
    o ile dobrze pamiętam. Więc auto z silnikiem 170HP będzie więcej niż
    w sam raz - ale oczywiście nie jest to Mustang czy Corvette, dlatego nie
    ma co podejrzewać klienteli wśród ludzi, którzy traktują auto z buta na gaz.

  • 95. Data: 2015-11-05 14:16:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A uwierzysz, ze jeszcze niedawno po tej stronie Atlantyku
    > tenze passat mial np 75KM ?
    > Owszem, byl lzejszy.

    Słabo to widzę :-)

    > predkoscia 55mph.
    > Do tego i 75KM wystarczy :-)

    Ciągle mówisz o prędkości - prędkość nie jest problemem,
    problemem jest dynamika lub jej brak. A tej w Camry jest
    wystarczająco dużo przy 130 koniach.
    Mam też dwudrzwiową Hondę Accord z silnikiem 160 koni
    i jest bardzo szwarna. Moze nie tak bardzo jak ta Acura TL-S :-)

    > Strasznie istotna na tych 4-ro pasowych autostradach :-)
    > Ale owszem - u nas istotna. Z braku, a nie przepraszam - juz tylko z
    > niedoboru autostrad.

    Nie, w USA też istotna.
    Pożyłbyś tutaj to wiedziałbyś jak Ci ludzie jeźdzą bez polotu i bez ikry.

    Raczej nie jest dziwne :-)

  • 96. Data: 2015-11-05 14:31:47
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 14:09, Pszemol pisze:
    > "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > - ile taki licznik, z konkretnym stanem, kosztuje?

    http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-licznik-zegar-2-0-
    tdci-i5445247389.html

    40zł

    > - ile kosztuje przełożenie go do Twojego auta?

    2 śrubki plus 4-pack żeby się nie nudzić :)

    > - o ile zmienia cenę sprzedaży auta między 110 a 150k km na liczniku?

    Sporo, w 4 lata to na szybko 160 tys przebiegu.

    > Obawiam się, że nie opłaca się skórka za wyprawkę.

    Opłaca bo jest legalne.

    > Co innego gdy możesz cofnąć licznik podłączając wtyczkę,

    Ale to już nie jest legalne.

    > co innego gdy musisz rozkręcić pół deski rozdzielczej,

    Zazwyczaj sam licznik prosto się wymienia.

> [...]
    > Czas to pieniądz - handlarz jak najmniej czasu chce na
    > przygotowanie auta do sprzedaży poświęcić.

    Wyjęcie kostki, wsadzenie do drugiego licznika nie zepsuje ci nic w ucie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 97. Data: 2015-11-05 14:46:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Słabo to widzę :-)

    Tak to jednak bylo. VW mial duzo silnikow i passat byl w wersji 75,
    100, 125, 150, 174, 90 i 110 KM ..

    W Niemczech ktoras z oplat byla w/g mocy, we Francji tez, to i
    ekonomiczne wersje cieszyly sie powodzeniem.
    Slynne 2CV czy 6CV to przeciez 2 i 6 koni ... podatkowych :-)

    >Ciągle mówisz o prędkości - prędkość nie jest problemem,
    >problemem jest dynamika lub jej brak.

    A po co ci dynamika ? Do szybkiego rozpedzenia do 55mph ? :-)

    >Nie, w USA też istotna.
    >Pożyłbyś tutaj to wiedziałbyś jak Ci ludzie jeźdzą bez polotu i bez
    >ikry.

    Na razie to slyszalem, ze jak sie za czesto wyprzedza i pasy zmienia,
    to szeryf zatrzymuje i nawet aresztowac potrafi :-)

    >Raczej nie jest dziwne :-)

    Dziwne. 120 czy 130 auto pojedzie, a wielu do tylu sie samoogranicza.
    I co z tego, ze bedzie ci sie rozpedzal 2x dluzej - na autostradzie ma
    to jakies znaczenie ?

    Owszem, czasem sie moze zdarzyc, ze lewym pasem ciagna samochody 130
    dosc gesto, a ty masz jedziesz prawym za ciezarowka 89 i chcialbys na
    lewo ... ale to rzadkosc.

    J.

  • 98. Data: 2015-11-05 15:35:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-licznik-zegar-2-0-
    tdci-i5445247389.html

    > 40zł

    I sam sobie w domu ustawisz to co wyświetla?
    Czy będziesz płacił komuś za ustawienie nowego licznika?

    > 2 śrubki plus 4-pack żeby się nie nudzić :)

    Nie wszystkie auta mają tak prosto.

    > Sporo, w 4 lata to na szybko 160 tys przebiegu.

    > Opłaca bo jest legalne.

    I legalne jest niepoinformowanie kupującego że licznik
    i jego stan nie sa oryginalne? Jesteś pewny?

    > Ale to już nie jest legalne.

    Z jakiego artykułu? Czy z tego samego paragrafu
    wymiana licznika na taki co wskazuje inna liczbę
    nie jest przypadkiem również nielegalna? Doczytaj...

    Być może w Mondeo.

  • 99. Data: 2015-11-05 15:46:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > W Niemczech ktoras z oplat byla w/g mocy, we Francji tez, to i ekonomiczne
    > wersje cieszyly sie powodzeniem.
    > Slynne 2CV czy 6CV to przeciez 2 i 6 koni ... podatkowych :-)

    Cóż... potem takie potworki powstają jak 200 konny 1999cm z turbo.

    > A po co ci dynamika ? Do szybkiego rozpedzenia do 55mph ? :-)

    Cóż Ty się tak tego 55mph uczepił? To jest fikcja literacka.
    Znaki ograniczenia prędkości są wprawdzie na autostradzie
    na odcinkach przelatującej przez miasto (całą metropolię)
    ale nikt tego nie przetrzega i wszyscy jadą szybciej.
    To raz, a dwa - że dynamika jest potrzebna aby się czuć
    bezpiecznie właśnie zmieniając pas jazdy, wyprzedzając
    kogoś, włączając się do ruchu na autostradzie ale i też
    na normalnym skrzyżowaniu. Mułowate auto jest po prostu
    niebezpieczne, tak jak auto które ciężko zahamować bo
    ma słabe heble.

    > Na razie to slyszalem, ze jak sie za czesto wyprzedza i pasy zmienia, to
    > szeryf zatrzymuje i nawet aresztowac potrafi :-)

    :-))

    > Dziwne. 120 czy 130 auto pojedzie, a wielu do tylu sie samoogranicza.
    > I co z tego, ze bedzie ci sie rozpedzal 2x dluzej - na autostradzie ma to
    > jakies znaczenie ?

    Bardzo duże. Widzę że mało jeździsz po autostradach w centrach
    dużych miast - nie mówimy teraz o pustej A4 gdzie się ustawisz
    na prawym pasie i jedziesz 30 minut nie zmieniając prędkości...
    Autosrady przelatujące przed duże centra miejskie jak Chicago
    czy Los Angeles to tak jak miejskie ulice, tylko zamiast 40km/h
    jeździsz tam 110 czy 130km/h i często wyprzedzasz, zmieniasz
    pasy, zjeżdzasz na rampach w lewo/w prawo, włączasz się do
    ruchu... Dynamika auta to piękna rzecz, piszę Ci to jako właściciel
    dużego sedana z silnikiem 286 koni :-)

    > Owszem, czasem sie moze zdarzyc, ze lewym pasem ciagna
    > samochody 130 dosc gesto, a ty masz jedziesz prawym za
    > ciezarowka 89 i chcialbys na lewo ... ale to rzadkosc.

    Być może rzadkość na A4 ale normalka na Zachodzie.

  • 100. Data: 2015-11-05 15:59:39
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 15:35, Pszemol pisze:
    > "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    tdci-i5445247389.html

    > I sam sobie w domu ustawisz to co wyświetla?
    > Czy będziesz płacił komuś za ustawienie nowego licznika?

    Handlarze robią to za grosze, max 50zł

    > Nie wszystkie auta mają tak prosto.

    Ale większość ma prosto.

    > I legalne jest niepoinformowanie kupującego że licznik
    > i jego stan nie sa oryginalne? Jesteś pewny?

    Sprzedawca może o tym nie wiedzieć :)

    > Z jakiego artykułu? Czy z tego samego paragrafu
    > wymiana licznika na taki co wskazuje inna liczbę
    > nie jest przypadkiem również nielegalna? Doczytaj...

    Licznik to część samochodu traktowana tak samo jak np. klocki albo
    dywaniki. Czy wymiana dywaników w aucie jest nielegalna?

    To powiedz mi czy jak byś teraz miał dwie takie same Toyoty na placu
    tylko jedna ma 90tys a druga 250tys czy były by w tej samej cenie?

    Ta z 90tyś była by zdecydowanie tańsza.

    > Być może w Mondeo.

    W większości co znam sama wymiana licznika jest prosta.

    ps. Spadam po młodego do szkoły ... do jutra :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl