  • 31. Data: 2018-03-22 22:46:26
    Temat: Re: Kupowanie auta suuper używanego.
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Ja zawsze daję lepsze na tył. Akurat napęd rwd, ale przy fwd robię tak samo. Są
    fajne filmiki na YT dla watpiacych, porównujące to samo auto na oponach o różnym
    stopniu zużycia w obu konfiguracjach. Wnioski są jedne: wyższy bieżnik na tyle.
    Oczywiście u mnie różnice raczej nie przekraczają 1mm

  • 32. Data: 2018-03-22 23:14:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-03-2018 o 21:05, cef pisze:

    > A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?

    Bo w autach z przednim napędem, albo dołączanym tylnym zużywają się
    szybciej.

    > Ja zawsze daję na tył lepsze

    I potem wymieniasz po 2 sztuki?

  • 33. Data: 2018-03-22 23:54:59
    Temat: Re: Kupowanie auta suuper uywanego.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-22 o 22:40, Poldek pisze:

    > Dzięki normom ekologicznym nie jeżdżą już od dawna po ulicach samochody
    > bez katalizatorów (oprócz tych, którym miłośnicy nowotworów je usunęli).

    I oprócz tych w których nikt katalizatorów nie zainstalował.
    Mam pytanie od jak dawna nie jeździ po ulicach Polonez mojego sąsiada?
    I po czym on do tej pracy jeździ skoro twierdzisz że nie po ulicach?

    > Kto pamięta jak śmierdziało powietrze w miastach w latach 90-tych? Ja
    > pamiętam. Dziś śmierdzi, ale sporo mniej.

    Ładniej.
    Bo jeszcze dwusuwy się trafiały a ona ładniej pachną.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2018-03-23 06:53:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-22 o 22:26, Janusz pisze:

    > Bo napęd na przód a i hamuje lepiej, mniejsze ryzyko aquaplaningu,
    > tył oczywiście nie może bvyć łysy.

    Ile razy wjeżdżam na mokrą jezdnię na zjazd z zakrętem - tyle razy
    zarzuca mi dupę
    a nie przód (napęd na przód) więc wolę mieć przyczepność z tyłu.
    Zerwanie przyczepności z przodu z powodu umiejscowienia tam napędu jest
    mało niebezpieczne

    > A napęd masz gdzie?

    Na przód.

    > Bo tak się robi, dlatego tak zakładają.

    No właśnie - BO TAK - nie jest argumentem.

  • 35. Data: 2018-03-23 06:54:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-22 o 23:14, Cavallino pisze:

    > Bo w autach z przednim napędem, albo dołączanym tylnym zużywają się
    > szybciej.

    Zużycie nie jest istotne dla umiejscowienia opony z lepszym bieżnikiem.
    Jeśłi się szybciej zużywa, to trzeba szybciej wymienić

    > I potem wymieniasz po 2 sztuki?

    Zawsze wymieniam po 2 sztuki.

  • 36. Data: 2018-03-23 08:05:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.03.2018 o 05:53, cef pisze:

    > Ile razy wjeżdżam na mokrą jezdnię na zjazd z zakrętem - tyle razy
    > zarzuca mi dupę
    >  a nie przód (napęd na przód) więc wolę mieć przyczepność z tyłu.

    w twoim przypadku to zrozumiałe

    > Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest
    > mało niebezpieczne

    IMO zajebiście niebezpieczne. Bujający się tył dużo łatwiej wyprowadzić
    niż sunący na łyżwach przód

    Łukasz

  • 37. Data: 2018-03-23 08:30:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 08:05, ddddddddddddd pisze:

    > w twoim przypadku to zrozumiałe

    Nie wiem do czego pijesz

    > IMO zajebiście niebezpieczne. Bujający się tył dużo łatwiej wyprowadzić
    > niż sunący na łyżwach przód

    To tylko kwestia tego co następuje szybciej przy danym układzie ogumienia
    no i umiejętności kierowcy ale jeśli do tego piłeś, to pełna zgoda.
    Jestem cienki Bolek, mam wprawdzie wykręcony prawie milion km,
    ale umiejętności wychodzenia z poślizgów mam znikome.
    Jakoś przodu mi nigdy nie zarzucało, no może kilka razy
    jak załadowałem kilkaset kg do bagażnika i odciążyłem kompletnie
    napedzany przod

  • 38. Data: 2018-03-23 10:00:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie wiem do czego pijesz

    a musi od razu do czegoś się czepiać? Po prostu twoj dyliżans w
    połączeniu ze zbyt szybką jazdą powoduje nadsterowność. Większą niż w
    innych autach. W twoim przypadku (lub jak wolisz twojego samochodu) może
    mieć większy sens używanie lepszych opon na tyle samochodu.

  • 39. Data: 2018-03-23 10:34:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 marca 2018 22:40:45 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
    > zatrucia środowiska nie da się już odwrócić. Spaliny z setek milionów
    > samochodów jeżdżących dzień po dniu zanieczyszczają glebę, przenikają do
    > wód gruntowych, żywności i naszych organizmów. I będą truły przez setki,
    > jeśli nie tysiące lat. Przyszłe pokolenia będą myśleć o nas, jak o
    > barbarzyńcach, którzy zdewastowali własne miejsce do życia. To, co się
    > dzieje od XX wieku i teraz jest bez precedensu w historii ludzkości.
    > Prawdopodobnie jednak ludzkość wykończy się na własną prośbę właśnie
    > przy pomocy "zdobyczy cywilizacji" - chemii, plastiku, siedzącego trybu

    I pisze to człowiek który wprowadził do ekosystemu kolejne smrodzące auto nie
    utylizując poprzedniego.
    Dodatkowo kupując auto z euro6 niby("niby" bo to od Volkswagena) wybrał benzyne gdzie
    diesle z euro6 smrodzą mniej od benzyny z euro6.

  • 40. Data: 2018-03-23 11:35:35
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-23 o 10:34, Kris pisze:
> [...]
    > Dodatkowo kupując auto z euro6 niby("niby" bo to od Volkswagena) wybrał benzyne
    gdzie diesle z euro6 smrodzą mniej od benzyny z euro6.

    Chodzi ci o te diesle, co mają wgrane oprogramowanie?
    Na razie Toyota i Porsche wycofali się z diesli.
    Hamburg i Stuttgart prą do tego, żeby zakazać wjazdu dieslami do miasta.
    Dalej inhaluj gazy wylotowe z diesla.