  • 31. Data: 2018-07-30 21:01:21
    Temat: Re: Kupując UPS-a
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 16:23, sirapacz pisze:

    > Po pierwsze mogą nie mieć standardowego akumulatora (co jest dużą wadą),

    Mogą ale nie muszą. Ostatnio w takim APC wymieniałem zwykłego
    kwadratowego aku.
    https://www.apc.com/shop/pl/pl/products/APC-Power-Sa
    ving-Back-UPS-ES-8-Outlet-550VA-230V-CEE-7-5/P-BE550
    G-CP

    > po drugie może nie być możliwości wygodnej wymiany (bez rozkręcania)

    zwykła klapka

    --
    Irokez

  • 32. Data: 2018-07-30 21:14:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 21:01, Irokez pisze:

    > Mogą ale nie muszą. Ostatnio w takim APC wymieniałem zwykłego
    > kwadratowego aku.

    źle zacytowałeś - Ń pisał o upsach wyglądających jak listwa zasilająca.
    Tam wkładane są zdaje się malutkie akumulatory

    > zwykła klapka

    W APC jak BR550 - tak. Ale w takiej niby listwie zasilającej niekoniecznie

  • 33. Data: 2018-07-30 21:20:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale mnie o ambitniejsze ustawienia chodzi.
    > Np zacznij zamykac system po 10 min braku pradu, lub po zejsciu baterii
    > do 50%.
    > A jeszcze lepiej - po zejsciu prognozowanego czasu pracy do 10 minut.

    wejdziesz sobie w ustawienia zaawansowane to sobie procenty poustawiasz
    co dokładnie kiedy ma zrobić.

    > Tylko ze serwer ma dalsze wymagania - np dobrze by bylo, zeby po
    > wylaczeniu i powrocie zasilania komputer zostal uruchomiony.
    To nie na poziomie UPSa tylko na poziomie ustawienia serwera/komputera.
    Byleby ups się podniósł (a one się podnoszą)

    > Nawet wtedy, gdy zasilanie wroci zaraz po rozpoczeciu zamykania - bo z
    > glupim UPS to sie system zamknie, a nie wstanie.
    > Czyli jak procedure zaczeto, to powinno byc zasilanie komputera wylaczone.

    wtedy czeka ciebie spacerek. a jak chcesz wygodnie to kupujesz ups apc
    serii smart z podłączeniem do sieci. Mozesz tam zrobić
    włączenie/wyłączenie gniazda/grupy gniazd - co serwer odczyta jako
    powrók zasilania.

    > Ale zasilanie wyjscia UPS  powinnien wlaczyc dopiero jak podladuje
    > akumulatory na tyle, zeby mu energii starczylo na drugie wylaczenie.

    Żartujesz chyba:) UPS ma być tak zwymiarowany akumulatorami i czasem
    wyłączenia by pozwolił na taką szopkę jak pojawianie się i znikanie
    napięcia. Poza tym jak pada zasilanie to ups podtrzumuje kilka minut i
    jak nie ma powrotu zasilania wyłącza/hibernuje/usypia. Nikt o zdrowych
    zmysłach nie będzie podtrzymywał serwera do końca baterii - może wtedy
    się zdażyć, że zabraknie prądu w trakcie pierwszego zamykania a to
    jeszcze gorzej jakby miał stracić w trakcie pracy.

    > Co lepsze APC tak maja, ale czy ma to domyslny driver z Windows ?

    każdy APC. Wszystkie mają ten protokół i wykorzystują go windowsy,
    linuxy oraz co za tym idzie także serwerki nas! Podpinasz takiego upsa
    do serwerka i masz w dupie temat:)

  • 34. Data: 2018-07-30 21:24:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >kwadratowego aku.
    >https://www.apc.com/shop/pl/pl/products/APC-Power-S
    aving-Back-UPS-ES-8-Outlet-550VA-230V-CEE-7-5/P-BE55

    no ale przeciez pisza wyraznie, ze nie zwykly, tylko taki
    https://www.apc.com/shop/pl/pl/products/Zamienna-kas
    eta-akumulatorowa-APC-nr-110/P-APCRBC110

    A inne to jakies gorsze sa :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-07-30 22:51:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 21:24, J.F. pisze:

    > no ale przeciez pisza wyraznie, ze nie zwykly, tylko taki
    > https://www.apc.com/shop/pl/pl/products/Zamienna-kas
    eta-akumulatorowa-APC-nr-110/P-APCRBC110

    > A inne to jakies gorsze sa :-)

    a weź przestań, kilka Smartów 1500, po 5 latach padły Aku więc kupiłem
    oryginalne pakiety APC RBC7 (nie u chinola tylko u dużego dostawcy IT
    dla firm). Drogie w uj ale cóż, mają w klimatyzowanych szafach Rittall
    zabezpieczać DELL'e serwerowe na liniach produkcyjnych. Szlak je
    wszystkie trafił w półtora roku, spuchły wszystkie że ledwie
    wyciągnąłem. Po ściągnięciu tej srebrnej nalepki jakiś totalny chinol
    się pokazał.
    Kupiłem kilkanaście CSB i sam złożyłem pakiety za 1/3 ceny przekładając
    ze starych bezpieczniki i kable oraz sklejając taśmą piankową.
    Od tamtego czasu mam w głębokim poważaniu aktualnie sprzedawane
    "replacement" akumulatory APC i nigdy do końca swoich dni takowych nie
    zakupię będąc w pełni świadom tego co robię. Niby kasa firmy i po co się
    bawić, ale ja kasę szanuję i takiego robienia ścierwa nie popieram.
    Same UPS'y APC bardzo fajne i na pierwszy montaż aku dają normalne a nie
    złom. Sam prywatnie też APC używam.

    --
    Irokez

  • 36. Data: 2018-07-30 23:43:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jul 2018 21:20:38 +0200, sirapacz napisał(a):
    > To nie na poziomie UPSa tylko na poziomie ustawienia serwera/komputera.
    > Byleby ups się podniósł (a one się podnoszą)

    UPS - musi byc taki, ze jak juz system zaczal sie zamykac, to
    zasilanie komputerowi wylaczy, nawet jak prad jest.
    Po czym wlaczy po odpowiedniej przerwie.

    > Żartujesz chyba:)

    Oczywiscie nie.

> [...]
    > się zdażyć, że zabraknie prądu w trakcie pierwszego zamykania a to
    > jeszcze gorzej jakby miał stracić w trakcie pracy.

    Ale z drugiej strony nie chcemy zamykac serwera z powodu krotkiej
    przerwy w dostawie pradu.

    Do pierwszego wylaczenia pradu :-)

    J.

  • 37. Data: 2018-07-31 00:16:55
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-07-30 o 21:20, sirapacz pisze:
    > każdy APC.

    Widzę, że masz jasno wyrobione zdanie, a i praktyką poparte.
    To co sądzisz o takich taniochach, używkach:

    W dniu 2018-07-29 o 00:29, BaSk pisze:
    > Po niezbyt intensywnych poszukiwaniach, przejrzeniu kilku rankingów,
    > wpadł mi w oko taki, co (istotne) niedrogi, a chwalony:
    > https://www.ceneo.pl/277604#pid=17667 Co istotne to jest też oferta
    > niedrogich aku do niego (m.in.):
    >https://allegro.pl/kategoria/elektronika?price_to=1
    00&string=POWERCOM%20BNT%20800AP&description=1&order
    =m&bmatch=baseline-ele-1-5-0725

    > - tylko 7 dych za nówki!

    Spieszę wyjaśnić, że los właśnie rzucił mnie w miejsce, gdzie zaniki
    napięcia zdarzają się ze 4 razy na tydzień, i trochę mnie to już
    wnerwia. Prócz dość solidnego UPS-asa do kompa potrzebował chyba będę
    jeszcze dwa, do telefonu z VOIP-em (ruter!), TV + dekoder, coby się u
    nie resetowały ustawienia, i może jeszcze zasilanie dzwonka do drzwi.
    Wszystko odbiorniki niskowatowe, więc celuję w jakieś tanie, używane
    UPS-y, najwyżej wymienię w nich akumulatory...

    Pytanie dodatkowe:
    po co UPS-y mają kilka gniazd, na kilka urządzeń, czy nie wystarczyłby
    ordynarny rozgałęziacz? Jakiś *ważny* powód być musi, skoro to reguła.
    Domyślam się, że chodzi też i o to, aby ktoś do takiego źródła prądu nie
    podłączył dajmy na to Farela 3 kW, no ale na to wymyśliłem sobie
    prostszy sposób. Czyżby nikt jeszcze na to nie wpadł?
    (nie powiem "na co"!)

  • 38. Data: 2018-07-31 00:28:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2018 00:16:55 +0200, BaSk napisał(a):
    > Pytanie dodatkowe:
    > po co UPS-y mają kilka gniazd, na kilka urządzeń, czy nie wystarczyłby
    > ordynarny rozgałęziacz? Jakiś *ważny* powód być musi, skoro to reguła.

    Przeciez sam sobie odpowiedziales.
    Zabezpieczamy komputer, ale jeszcze i router. No i monitor trzeba
    podlaczyc.

    Oczywiscie mozna rozdzielacz, ale po co, jesli UPS ma dosc gniazd :-)

    J.

  • 39. Data: 2018-07-31 08:35:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > a weź przestań, kilka Smartów 1500, po 5 latach padły Aku więc kupiłem
    > oryginalne pakiety APC RBC7 (nie u chinola tylko u dużego dostawcy IT
    > dla firm). Drogie w uj ale cóż, mają w klimatyzowanych szafach Rittall

    kupiłeś regenerowane pakiety - jest pełno stron z tym.
    Bezpośrednim dowodem na to jest zdanie:

    > wyciągnąłem. Po ściągnięciu tej srebrnej nalepki jakiś totalny chinol
    > się pokazał.

    oszukali cie - chyba, ze sam nie doczytałeś.

    > Kupiłem kilkanaście CSB i sam złożyłem pakiety za 1/3 ceny przekładając
    > ze starych bezpieczniki i kable oraz sklejając taśmą piankową.

    i prawidłowo zrobiłeś
    > "replacement" akumulatory APC i nigdy do końca swoich dni takowych nie

    Nie ma co się zrażać, tylko brać autentyczne nowe pakiety:)

> [...]
    > bawić, ale ja kasę szanuję i takiego robienia ścierwa nie popieram.
    > Same UPS'y APC bardzo fajne i na pierwszy montaż aku dają normalne a nie

    Dlatego też na apca sam się przesiadam ze wszystkim. To, że kasę
    szanujesz to jedno ale większym problemem będzie, jeśli padnie ci
    bateria akumulatorów bo jakiś jeden odstawał bardziej od parametrów i
    ups zamiast podtrzymać to padnie natychmiast.

  • 40. Data: 2018-07-31 08:37:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale z drugiej strony nie chcemy zamykac serwera z powodu krotkiej
    > przerwy w dostawie pradu.

    Jak przez 3 minuty nie ma prądu, to możesz być raczej pewien, że przez
    następne 10 też go nie będzie:)

    > Do pierwszego wylaczenia pradu :-)

    toć pisałem że nie. Ustawiasz by urządzenie włączało się po podaniu
    prądu automatycznie i już. Te APC potrafią wyłączać gniazda.