    Subject: Re: LG 43LH570V-2D
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Sat, 16 Sep 2017 10:23:17 +0200

    W dniu 2017-08-19 o 20:21, Kamil pisze:

    > A ten jest niby drogi i markowy :)
    >
    > Pzdr

    Też się przymierzam do jakiegoś zakupu, wybrałem nawet jakieś modele,
    ale przypomniawszy sobie kłopoty Kamila - zerknąłem za funkcją
    nagrywania, i jej nie znalazłem. No i tak mnie naszło dumanie nad
    przyczynami jej braku. No bo to raczej nie jest problemem technicznym,
    jak mi się (laikowi) wydaje? Cóż to za trudność wyprowadzić (z któregoś
    tam miejsca) sygnał do wyjścia USB? Gniazdo jest, ale w rozpatrywanych
    modelach robi tylko za wejście: tzn. można tam podłączyć pendraka, czy
    dysk, i z niego odtwarzać na ekranie. Natomiast o nagrywaniu nie ma mowy.

    A jeśli jest to problem nie-techniczny, to najwyraźniej polityczny:
    wygląda na to, że urządzenia pozwalające nagrywać to, co leci w eter, do
    naszej anteny - są obłożone jakąś daniną? Na rzecz jakiegoś
    wszechświatowego ZAIKS-u, czy jak tam się on nazywa. I to podnosi ich
    cenę na tyle odczuwalnie, że producenci celujący w target o mniejszej
    zamożności - wolą oferować sprzęt ową daniną nieobciążony, więc wyraźnie
    tańszy.

    Ktoś, coś, gdzieś - słyszał?