  • Data: 2016-09-30 21:28:21
    Temat: Re: LPG kilka pytań
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-30 o 14:24, Bolko pisze:
    > Sytuacja hipotetyczna
    > Auto mi staneło.
    > Jak mam benzynę jadę do mechanika.
    > Jak mam LPG to gdzie jadę?

    Dobre pytanie. :-)
    Jeden będzie zganiał na drugiego.
    15 lat jeździłem na gazie. Przestałem nie dlatego żeby to było aż tak
    straszne. Lubię delektować się teraz momentem obrotowym diesla :-)
    Generalnie trzeba być trochę obeznanym w mechanice żeby nie dać sobie
    kitu wciskać. Trzeba wiedzieć jaki silnik lubi gaz, znaleźć gazownika co
    umie założyć do niego gaz i zawsze mieć margines na jakieś
    nieprzewidziane niekompatybilności.

    (np. 1,5 w Almerze - jedni twierdzą że konieczne smarowanie zaworów a
    inni że NIE)

    Sekwencja ma swoje zalety ale teraz gdybym miał gazować to coś dużego i
    starego z jak najmniejszą ilością elektroniki z II generacją (mam sentyment)

    Miałem jakiś czas fazę na 1,8 turbo od vw ale opinie gazowników podzielone

    I nieustająco podtrzymuję zagazowanie Priusa. Silnik prosty, nie
    wysilony podobno idealny do gazu :-)