  • 11. Data: 2011-02-03 08:01:05
    Temat: Re: Laboratoria metrologiczne, wzorcowanie, nadzór nad urządzeniami pomiarowymi i wszystko polane sosem ISO 9001
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-03 08:52, Krzysztof Chajęcki pisze:

    > że nie wszystko trzeba sprawdzać :).

    Jeszcze raz: zewnętrzni audytorzy o tym wiedzą, ale wewnętrzni,
    szczególnie ci świeżo po szkoleniach, jeszcze nie.

    Wiesz, my robimy tak zaawansowane
    > konstrukcje jak znaki drogowe. Tolerancja nie raz po kilka mm na stronę.
    > I szlag mnie trafia jak mam sprawdzać dokładność miarki do ułamków mm...

    A kto każe ? Poza tym, jak zrobisz takie sprawdzenie za 20 złotych i
    dostaniesz papier na 5 lat, to czemu nie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2011-02-03 08:22:04
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 09:01:05 +0100, PeJot napisał(a):

    > Jeszcze raz: zewnętrzni audytorzy o tym wiedzą, ale wewnętrzni,
    > szczególnie ci świeżo po szkoleniach, jeszcze nie.

    Z mojego doświadczenia: wewnętrznego da się ugadać (zwłaszcza kontrolera
    jakości, czyli samego siebie :->). Zewnętrzny pyta się, skąd wiem, że
    nowa folia kalibracyjna dostarczona przez producenta głowicy trzyma
    wymiar... :-/

    Oczywiście są na to metody: pisze się na połowie suwmiarek "Rysik" i ma
    to z głowy :)

    > Wiesz, my robimy tak zaawansowane
    >
    > A kto każe ? Poza tym, jak zrobisz takie sprawdzenie za 20 złotych i
    > dostaniesz papier na 5 lat, to czemu nie ?

    temu, że lifetime miarki na produkcji wynosi < pół roku (podziałka się
    ściera). Miarka kosztuje 5-6 zł, legalizacja 20??? Chyba więcej. Miarek
    jest kilkadziesiąt. Dlatego są w firmie narzędzia wzorcowe, służące do
    wzorcowania innych. Dokładność miarek za 6 zł jest wystarczająca jak dla
    nas.

    --
    pzdr
    meping

  • 13. Data: 2011-02-03 09:26:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Generalnie, rola audytora jest taka zeby zbadac czy ludzie w firmie
    dzialaja zgodnie z systemem jakosci. A ze ten system jakosci pisze
    zwykle jakis idiota nie majacy pojecia co ta firma w ogole robi, za to
    doskonale potrafiacy ja wydoic, to potem juz jest pozamiatane, musisz
    robic to co tam stoi. Napisal "wszystkie"- no to teraz trzeba brac
    wszystkie i jechac z koksem. Wladza chciala miec procedury napisane
    przez cwaniaczka, no to teraz wladza musi byc konsekwentna i bulic
    szmal za Latajacy Cyrk Monty Pythona i wzrorcowac wszystko co sie da.
    Zalecam nie podchodzic to tych spraw zbyt ambicjonalnie, nie twoja
    brocha pouczac wladze, chyba ze wystawiasz za to konkretna fakture.
    Konrad

  • 14. Data: 2011-02-03 13:27:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 08:22:04 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:
> [...]
    >jakości, czyli samego siebie :->). Zewnętrzny pyta się, skąd wiem, że
    >nowa folia kalibracyjna dostarczona przez producenta głowicy trzyma

    No a skad wiesz ?

    Jesli ten pomiar jest istotny, to i folie trzeba czasem skalibrowac ..
    albo kupic nowa co rok do kalibracji :-)

> [...]
    >jest kilkadziesiąt. Dlatego są w firmie narzędzia wzorcowe, służące do
    >wzorcowania innych. Dokładność miarek za 6 zł jest wystarczająca jak dla

    No to w czym problem ? Piszesz ze miarke metalowa nalezy sprawdzac co
    dwa lata w samym zakladzie, naklejasz date sprawdzenia i wiecej sobie
    d* nie zawracasz.
    Ale nowe sprawdzasz, bo skad wiesz ze sie chinczykowi maszyna nie
    przestawila i dzis metr ma 950mm.

    J.

  • 15. Data: 2011-02-03 15:51:03
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 01:26:42 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > doskonale potrafiacy ja wydoic, to potem juz jest pozamiatane, musisz
    > robic to co tam stoi. Napisal "wszystkie"- no to teraz trzeba brac

    Nie wszystkie, tylko używane w procesie produkcji, co na jedno wychodzi...

    --
    pzdr
    meping

  • 16. Data: 2011-02-03 15:56:14
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 14:27:53 +0100, J.F. napisał(a):

    > No a skad wiesz ?

    bo to mi zadano to pytanie... :-D

    > Jesli ten pomiar jest istotny, to i folie trzeba czasem skalibrowac ..
    > albo kupic nowa co rok do kalibracji :-)

    właśnie mam wysłać do sprawdzenia w laboratorium ;)

    > No to w czym problem ? Piszesz ze miarke metalowa nalezy sprawdzac co
    > dwa lata w samym zakladzie, naklejasz date sprawdzenia i wiecej sobie d*
    > nie zawracasz.

    Przyrządy wzorcowe co trzy lata, produkcyjne w papierach co pół roku, tak
    jest u nas przyjęte. Z tą datą sprawdzenia to nie tak prosto, bo
    przyrządy wzorcowe muszą mieć aktualne świadectwa wzorcowania, więc
    trzeba je wysyłać do laboratorium, resztę sprawdza się na miejscu.

    > Ale nowe sprawdzasz, bo skad wiesz ze sie chinczykowi maszyna nie
    > przestawila i dzis metr ma 950mm.

    :-)

    --
    pzdr
    meping

  • 17. Data: 2011-02-03 15:57:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 3, 3:51 pm, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > Nie wszystkie, tylko używane w procesie produkcji, co na jedno wychodzi...

    Jak masz napisane "wszystkie" to mówisz audytorowi że "wszystkie" to
    nie znaczy "wszystkie"?
    Konrad

  • 18. Data: 2011-02-03 16:01:03
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 07:57:13 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

    > Jak masz napisane "wszystkie" to mówisz audytorowi że "wszystkie" to nie
    > znaczy "wszystkie"?

    mam napisane "używane w procesie produkcji" :)

    --
    pzdr
    meping

  • 19. Data: 2011-02-03 16:08:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 3, 4:01 pm, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > mam napisane "używane w procesie produkcji" :)

    Ja mam na biurku blaszaną linijkę z Tesco za 10 pensów. Używam jej
    jako zakładki do książek, wyciągania zszywek z papieru itp. Nie chce
    mi się grzebać, ale mogę sie założyć o skrzynkę wódki że dałoby się to
    bez naciągania zakwalifikować do "procesu produkcji", gdybym szukał po
    przepisach. Ale system jakości pisali tu zawodnicy myślący głową, więc
    nie mam z tym problemu. Firma ma spełniać wymagania które sama sobie
    postawiła, nic więcej.
    Konrad

  • 20. Data: 2011-02-03 19:56:38
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > Ano masz. Przy czym miarke to sprawdzic mozesz we wlasnym zakresie.

    Ostatnio (dziś) pojawiła się koncepcja, że tylko miarki, które mierzą
    coś, co jest potem gdzieś zapisywane np. w świadectwie kontroli,
    poddawać nadzorowi, a wszelkie inne pozostawiać bez nadzoru jako
    "pomoce". Można tak?

    A tak przy okazji - może ktoś ma patent gdzie nalepić etykietkę (10×15)
    mm na brutalnie traktowanej miarce, żeby szlag jej nie trafił po tygodniu?

    > A ten miernik grubosci lakieru firmy krzak to jak myslisz - o ile sie
    > myli ? Nie masz pojecia ? No to po co taki przyrzad "pomiarowy" ktory
    > nie wiadomo co mierzy ?

    Firma dość porządna, ale u nas krzak. Wysyłanie tego to USA na
    kalibrację jest bez sensu.
    --
    Grzexs