    Date: Fri, 22 May 2015 14:53:26 +0200
    From: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie kondensatorów - ciąg dalszy

    > Witam,
    >
    > Nareszcie dostałem zgodę na przerobienie mojej ładowaczki do kondensatorów.
    >
    > Pamiętam rozmowę z RoManem w okoliach 2012.
    > Radziłeś wybrać do tego push-pulla w trybie prądowym zasilanym prosto z
    > sieci ( skrót myślowy ) zamiast poronionych 24V.
    >
    > To co się zmieniło od tamtego czasu to budżet i wymagania.
    > Stare wymagania to:
    > - Po otrzymaniu sygnału "rozpocznij ładowanie" - ładowanie baterii
    > kondensatorów do napięcia 400 - 420V.
    > - po osiągnięciu napięcia docelowego - sygnał zwrotny " ładowanie
> [...]

    W jednym miejscu czytam że push-pull nadaje się do kilku kilowatów , w
    innym że do 1 kW. Jeszcze inna praca twierdzi że 2 - 3 kW.

    Push-pull z dwoma tranzystorami i dwoma uzwojeniami na pierwotnym bardzo
    uprościł by całą konstrukcję.
    Z drugiej strony full-bridge z synchronicznym prostownikiem na mosfetach
    ma chyba najwyższą sprawność.

    Swoją drogą czy na takie moce to jeszcze są rdzenie....

    Pozdrawiam

    Adam Górski