eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka
    możliwosć?
    Date: Thu, 9 Nov 2017 11:49:43 +0100

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 01:29:23 -0800 (PST), a...@g...com
    napisał(a):

    > Mam Napęd paralotniowy /silnik spalinowy który wytwarza prąd 80W przy 5500 rpm. W
    manualu jest informacja że z regulatora napięcia wychodzi 14,5V +/- 0,5V.
    Trzeba ustalić czy chodzi o prąd stały czy zmienny. Ja bym sie
    spodziewał stałego (czyli alternatora z prostownikiem) ale podlinkuj
    gdzieś tego manuala abyśmy mogli to ustalić na pewno.

    > Moje pytanie do Was czy jest możliwość aby zastosować lekki akumulator/baterię czy
    pakiet który byłby ładowany bezpośrednio z regulatora i jednocześnie służył jako
    zwykły akumulator?
    > Lub może zupełnie pominąć akumulator i jest jakiś sposób żeby wyprowadzić z tego
    wyjścia USB z prądem na port 5V 2,4mA - takie jest chyba standardowe?
    Wszystko jest możliwe ale ty lepiej nam powiedz do czego potrzebujesz
    prądu podczas lotu a my ci powiemy jak to zrobić :)

    > Myślałem o takiej baterii: http://stary.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzA3MDAzNQ=
    =&t=ytx4l-bs
    Fajna bateria, piszą że ma elektronikę w środku i że może współpracować
    z instalacją motocyklową więc spodziewałbym się że i z twoim źródłem
    prądu też powspółpracuje. Ale lepiej upewnić się u producenta tych
    baterii.

    > ale tu też jest potrzebna specjalna ładowarka do prądu stałego a z silnika będzie
    raczej zmienny w zależności od obrotów.
    J.w. pokaż manual to sprawdzimy co to za prądnica.

    > Rozważam też podłączenie bezpośrednio pod to samochodową ładowarkę USB żebym miał
    wyjście do ładowania telefonu i do wyprowadzenia oświetlenia pod usb z poborem prądu
    5V i ok 1,6mA.

    > Są ładowarki na prąd 12-24V ale ta co ma 4 wyjścia po 2mA jest tylko na 12V -
    musiałbym zastosować jakiś opornik żeby miało prawo do funkcjonować?
    Najpierw ustalmy co masz za prądnicę i do czego ci prąd :)

    > Zależy mi bardzo na wadzę, bo dźwigam wszystko na plecach dlatego im lżej tym
    zdrowiej.
    Jasne.

    --
    Jacek