eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 9 Nov 2017 11:43:29 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka
    możliwosć?
    From: a...@g...com

    Dzięki za zainteresowanie tematem.

    Schematy dostępne w necie nie są skomplikowane i wyglądają raptem tak:
    http://www.southwestairsports.com/ppgtechinfo/thor25
    0/thor200-250wiringdiagram.pdf
    - dokupiłem regulator ale nie mam akumulatora, rozrusznika - rozrusznika nie mam w
    planach.

    Informacja o 80W znalazłem na stronie 21 w poniższej instrukcji w jednej
    linijce.(Battery charger arrangement output power: 80W at 5500 rpm) i to tyle.
    http://www.southwestairsports.com/ppgtechinfo/thor25
    0/thor250usermanual.pdf

    Pomyślałem o wyjściach USB bo jest najłatwiej coś podłączyć i odłączyć, jest
    najlżejszą opcją i najtańszą.
    Do latania potrzebuję nawigacji - przeważnie jest to telefon i niektóre aplikację
    potrafią tak obciążać tel. że bateria pada po niecałej godzinie, do tego urządzenie
    do monitorowania temperatury głowicy, obrotów silnika, kamerka i zaczyna brakować
    wyjść w powerbanku.

    Teraz idzie zima więc wszystko tym bardziej będzie krócej trzymało nie wspominając o
    sytuacji co może się zdarzyć jak mi nawigacja padnie lecąc nad mgłami.

    Co do obecnych zakupów kupiłem poniższą ładowarkę:(gdyby link był nieaktualny
    ŁADOWARKA SAMOCHODOWA 4 X USB
    Napięcie zasilania 12 V
    Napięcie wyjściowe 5 V DC max 7.2A (4xUSB)
    Długość kabla ok. 170 cm)

    http://allegro.pl/show_item.php?item=6904939450&snap
    shot=MjAxNy0xMS0wNFQxODozMjozOVo7YnV5ZXI7YmRkNTdjZDQ
    3Mjg4NmM2ODdmZWExMTU5MTIzYjViNjEyOGQ3NDgxZTVhYTNiY2E
    yODZjMjFmOGYzNmY5ZGM1Yg==

    Odnośnie oświetlenia pod USB mam takie 3 szt. i na prawdę bardzo dobrze świecą: (jak
    za tą cenę)
    https://www.aliexpress.com/item/1800-Lumen-T6-L2-fis
    hing-Bike-Bicycle-LED-Light-Flashlight-Waterproof-Br
    ightness-5V2A-USB-Interface-Headlight/32215095114.ht
    ml?spm=a2g0s.9042311.0.0.WCrf3y

    Z tym oświetleniem i tak myślę zrobić tak żeby choć jedną puścić przez powerbank w
    sytuacji gdyby silnik zgasł po zmroku choć w takich warunkach staram się nie latać a
    powerbank na stałe podłączyć pod usb :)

    Zastanawiałem się czy jest jakieś inne rozsądne rozwiązanie żeby mieć prąd jak z USB
    ale bez ładowarek samochodowych.

    Co do pomiarów prądu, w weekend będę miał w końcu czas żeby podłączyć i zrobić
    pomiary na poszczególnych obrotach.

    Pozdrawiam,
    Kamil