  • 11. Data: 2009-02-02 20:58:23
    Temat: Re: Ładowarki akumulatorwe 2 i 4 kanałowe - czy tak samo ładujš?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 2 Feb 2009 19:18:08 +0100 "KILu" <b...@w...pl> napisał:

    >Dla scislosci - nie "naladowac do", tylko: wpompowac dany ladunek.

    No tak, wiadomo że od 0V się nie ładuje, bo po rozładowaniu do takiego
    napięcia to akumulatorek nadaje się tylko do oddania do recyclingu ;-)

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 12. Data: 2009-02-03 06:15:46
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    __Maciek pisze:

    > To beznadziejnie. Jak ładuję akumulatorki moją BC-700

    BC700 ma 4 niezależne kanały, to jednak wyższa liga.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2009-02-03 07:24:53
    Temat: Re: Ładowarki akumulatorwe 2 i 4 kanałowe - czy tak samo ładują?
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    > Mam taką samą ładowarkę i dokładnie przeciwne doświadczenia. A raczej
    > jest tak że niektóre komplety akumulatorów wychodzą podobnie (w
    > granicach +/- 50mAh), ale zdarzają się i różnice przekraczające 500mAh
    > - niedawno ładowałem dość mało używane (mało cykli znaczy) akumulatory
    > Duracell 2650mAh i tylko jeden naładował się do pojemności zbliżonej
    > do tego co jest napisane na etykiecie, reszta oscylowała w okolicach
    > 1,8-2Ah.

    Z Duracell'ami mam jak najgorsze doświadczenia.
    Nie wiem czy przypadkiem kupiłem jakąś chińszczyznę czy co, aczkolwiek
    o ile pamiętam były kupowane w sklepie nie dla idiotów, ale po tygodniu
    w szufladzie prawie nie działały, po dwóch to aparat nawet nie zauważał
    że baterie ma włożone, a dopiero co naładowane wytrzymywały krócej
    niż autentyczny chiński badziew z Carrefour'a.

  • 14. Data: 2009-02-03 10:16:55
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 03 Feb 2009 07:15:46 +0100 PeJot <P...@0...pl> napisał:

    >BC700 ma 4 niezależne kanały,

    No wiem przecież. Nawet do środka zaglądałem :-) Dlatego właśnie mówię
    że akumulatorki mogą się znacznie różnić i ładowania ładowarką która
    ładuje dwa lub więcej w szereg nie ma sensu.

    BTW w środku BC-700 są nawet dwie termopary. Dotykają do tych takich
    dwóch blaszek umieszczonych w pobliżu styków +. Jedna termopara
    obsługuje dwie komory ładowania.

    > to jednak wyższa liga.

    W porównaniu z innymi ładowarkami napewno, ale uważam że jednak warto
    za nią dać te ok.100zł.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 15. Data: 2009-02-03 11:26:50
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > obsługuje dwie komory ładowania.

    > W porównaniu z innymi ładowarkami napewno, ale uważam że jednak warto

    Panowie ja zrobię nie sobie reklamę i zapodam wam naprawde fajną,
    niedocenianą u nas i niedrogą uniwersalną procesorową ładowarkę 4 kanałową z
    protokółem minus-delta-U.
    Mianowicie jest to wyrób o róznych nazwach handlowych: TOP KRAFT albo TIFF
    Medion MD 10359 lub rózniący sie nieco prądami ladowania Medion MD 11541
    (nieco wiekszy prad ładowania a przez to krótcze czasy ładowania aku). U
    Aldiego to
    kosztuje 9.99 euro i zbiera bardzo dobre recenzje na forach niemieckich.
    Obecnie ktos je sprzedaje na Allegro za 39 zł z gwarancjami. Ale mozna je
    kupic czasami za 10 zł + koszty przesłania.
    Ja kupilem 3 sztuki dla siebie (dom, działka itd.) i wiem jak sa zrobione.
    To kawal solidnej
    roboty i wykonania. Naprawde dobry stosunek jakosci do ceny. Obudowa dosc
    duza (dla niektórych to wada dla mnie nie) na rózne rodzaje baterii,
    transformator na zasilaczu, porzadne
    plastiki, solidna klapka gdyby mialo rozerwac baterie, 2 czujniki
    temperatury albo
    bimetalowe albo co bardziej prawdopodobne termistorowe umieszczone wewnatrz
    ładowarki, na 4 baterie AA / AAA, BABY (R14), Mono (R20).
    2 X Block (6F22), funkcja ladowania, rozladowania, TEST, 6 diod kontrolnych
    po jednej
    na kazdym kanale z osobna pokazujace co sie dzieje z akumulatorem + 7- ma
    jako wskaznik przylaczenia do sieci.

    Oczywiscie ma swoje ograniczenia. Nie ma tych funkcji jakie ma np. BC-700,
    BC-900 i inne tego typu.
    Nie ma sie kontroli ani nad pradem ladowania ani rozładowania, ani tez nie
    mozna przetestowac pojemnosci akumulatora. Ale cena?

    --

    Osobiscie uważam, ze sens ma kupienie tych dwóch modeli ładowarek, ktore
    podalem za grosze (za okolo 10 zł mozna je juz kupic) albo kupno generacji:

    Poniewaz te BC lubia sie uwalic (bywalo np. ze sie powytapiały z goraca, a
    zabezpieczenie termiczne nie zadziałalo) ja bym polecał na codzien uzywac
    takich Medionów, a BC-xxx (chyba że sa na solidnej gwarancji) raczej od
    świeta i
    do testowania akumulatorów. Ale to juz moje "zboczenie" takie.
    Mozna miec tylko jedna ładowarke.

    pozdrawiam Janusz