  • Data: 2019-10-12 23:07:38
    Temat: Re: Lamanie tajniki liczb przekletych
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale shadow to od pewnego czasu, wczesniej byly passwd z haslami
    > dostepny.

    Tak jak napisałem.

    > Tylko uwazano to za niegrozne.

    Tak sobie. Moim zdaniem uważano że to groźne. Stąd shadow passwords.
    Tyle że były groźniejsze rzeczy. Jak już ktoś miał konto na danej
    maszynie, to zakładano, że jest względnie godny zaufania, poza tym
    bardzo trudno było (i zresztą jest) dobrze zabezpieczyć maszynę przed
    shellowymi userami.

    BTW wiesz jak ciekawie było tam, gdzie system był wyeksportowany zgodnie
    z prawem, i gdzie nie było jeszcze shadow password suite? :-)
    Aczkolwiek co to dokładnie za system był to już nie pamiętam.

    > Bo tez lamanie DES bylo wtedy dlugie.
    > A dzis ... sekundy ? :-)

    Jeśli dysponowałbyś jakimś distributed.net, to może (też nie). Normalnie
    to jest wciąż rzędy wielkości dłuższe.

    > Owszem, tylko jak sie prawdziwy root zaopiekuje i pousuwa rozne
    > backdoory,
    > to sie hasla moga przydac.

    Jeśli się wcześniej nie opiekował, to bym się nie spodziewał. Ale może
    jakiś nowy root.
    Usuwanie backdoorów, trudna sprawa. Mogą być wszędzie. W ROMie
    sterownika dysków także :-)

    > A ludzie moga miec konta i na innych maszynach - i te same hasla.

    Na to były Jacki i inne Johny.
    --
    Krzysztof Hałasa