    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Land Rover Freelander - jeździ ktoś?
    Date: Mon, 25 May 2015 20:40:34 +0200

    W dniu 2015-05-25 o 16:20, zhbick pisze:
    > Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów ma/miał styczność z Freelanderem i
    > podzieli się opinią na jego temat? Przymierzam się do kupna nowego
    > jeździdła i zastanawiam się nad czymś takim w kwocie ~10 tys PLN przy
    > założeniu, że w razie potrzeby znajdzie się kilka tys PLN na
    > doprowadzenie go do możliwie najlepszego stanu. Temat wersji silnikowej
    > otwarty, nie trzymam się kurczowo przy którejkolwiek (benzyna, gaz,
    > Diesel) wersji.
    >
    > Jak się on sprawuje w codziennym użytkowaniu? Jakie ma słabe punkty? Jak
    > wygląda sprawa z serwisowaniem? I ważne: jak się kształtują koszty
> [...]

    Nie mam w tej chwili swojej książki samochodowej przy sobie. Notowałem
    wszystko, nawet wymiany żarówek.

    Kupiłem TD4 z pełną budą, skrzynia ręczna, z przebiegiem coś ok. 90kkmn.
    Przejechałem ok. 150kkm.

    Największy mój problem: "co chwilę" regenerowałem wtryskiwacze.
    Z mojej poniekąd winy: chciałem go karmić "lepszym" paliwem, więc lałem
    droższego dizla. A to był błąd - zbyt suche paliwo powodowało zacieranie
    się wtryskiwaczy.
    Odkąd dowiedziałem się o tym i zacząłem lać zwykłe paliwo z domieszką
    Mixolu - problem ustąpił.

    Miałem jeszcze przez pierwsze 2, może 3 lata PowerChip, ustawiony
    bardziej na moment obrotowy niż na moc.

    Mam dość ciężką nogę, ale na nieco ponad tygodniowym wypadzie do
    Chorwacji, z codziennymi jazdami w 3 osoby po ichniejszych górach, wraz
    z dojazdem i powrotem (autostrady Austria i Chorwacja, na wysokość
    Korculi) - średnia wyszła 7,15L/100km. Klima była włączona non-stop.

    Plusy:
    badzo wygodne autko. Widoczność prawie jakby siedziało się w żarówce, za
    wyjątkiem masywnych słupków A - potrafi się za nimi schować 2
    przechodniów! Trzeba uważać przy przejściach. Subiektywnie po trasie
    1000km przejechanej ciurkiem wychodziłem, jakbym przejechał innym autem
    200km.
    Z powerchipem wygodnie się jeździło - ok. 8 sekund lub mniej do setki.
    Poźniej, bez niego ok. 10.
    Praktycznie z każdego błota wyjechał. Wystarczyło mu, aby jedno koło
    miało napęd i tym jednym dowolnym kołem wyciągał się.
    Widoczność nad dachami mniejszych osobówek - przez co bezpieczniej się
    jedzie bo dalej widać, można zaplanować wyprzedzanie.
    Wrzucając zakupy do bagażnika, można z pilota odsunąć tylko tylną szybę,
    nie potrzeba otwierać klapy.
    W zimie dogrzewanie Webasto - chwila moment, i jest ciepło. Można
    dokupić (jak nie ma w standardzie) pilot i/lub programator - przed
    wyjściem z domu uruchamiamy Webasto, i zanim przyjdziemy do autka, to
    już jest ciepło. Chyba, że autko śpi w garażu :)

    Minusy:
    Jak coś mu się nie spodoba, to przechodzi w tryb awaryjny. Jak ma
    problemy z czujnikami tylnej klapy, to potrafi nie puścić zamka, nie
    można odsunąć tylnej szyby, nie można włączyć tylnej wycieraczki.
    Lubi czasami trzymać "akwarium" w drzwiach - pęka linka od podnoszenia
    szyb. Ale wystarczy linka od ręcznego (nie pamiętam już, z jakiego
    auta), pół godziny roboty w 2 osoby, i temat ogarnięty.

    To tak na szybko.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam