-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Land Rover Freelander - jeździ ktoś?
Date: Mon, 25 May 2015 20:40:34 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 70
Message-ID: <mjvqb5$f0a$1@usenet.news.interia.pl>
References: <55632fbb$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1432579237 15370 83.15.205.22 (25 May 2015 18:40:37
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 25 May 2015 18:40:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.6.0
In-Reply-To: <55632fbb$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562932
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-05-25 o 16:20, zhbick pisze:
> Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów ma/miał styczność z Freelanderem i
> podzieli się opinią na jego temat? Przymierzam się do kupna nowego
> jeździdła i zastanawiam się nad czymś takim w kwocie ~10 tys PLN przy
> założeniu, że w razie potrzeby znajdzie się kilka tys PLN na
> doprowadzenie go do możliwie najlepszego stanu. Temat wersji silnikowej
> otwarty, nie trzymam się kurczowo przy którejkolwiek (benzyna, gaz,
> Diesel) wersji.
>
> Jak się on sprawuje w codziennym użytkowaniu? Jakie ma słabe punkty? Jak
> wygląda sprawa z serwisowaniem? I ważne: jak się kształtują koszty
> eksploatacji, poruszania się tym w porównaniu np do Astry II 1.6?
Nie mam w tej chwili swojej książki samochodowej przy sobie. Notowałem
wszystko, nawet wymiany żarówek.
Kupiłem TD4 z pełną budą, skrzynia ręczna, z przebiegiem coś ok. 90kkmn.
Przejechałem ok. 150kkm.
Największy mój problem: "co chwilę" regenerowałem wtryskiwacze.
Z mojej poniekąd winy: chciałem go karmić "lepszym" paliwem, więc lałem
droższego dizla. A to był błąd - zbyt suche paliwo powodowało zacieranie
się wtryskiwaczy.
Odkąd dowiedziałem się o tym i zacząłem lać zwykłe paliwo z domieszką
Mixolu - problem ustąpił.
Miałem jeszcze przez pierwsze 2, może 3 lata PowerChip, ustawiony
bardziej na moment obrotowy niż na moc.
Mam dość ciężką nogę, ale na nieco ponad tygodniowym wypadzie do
Chorwacji, z codziennymi jazdami w 3 osoby po ichniejszych górach, wraz
z dojazdem i powrotem (autostrady Austria i Chorwacja, na wysokość
Korculi) - średnia wyszła 7,15L/100km. Klima była włączona non-stop.
Plusy:
badzo wygodne autko. Widoczność prawie jakby siedziało się w żarówce, za
wyjątkiem masywnych słupków A - potrafi się za nimi schować 2
przechodniów! Trzeba uważać przy przejściach. Subiektywnie po trasie
1000km przejechanej ciurkiem wychodziłem, jakbym przejechał innym autem
200km.
Z powerchipem wygodnie się jeździło - ok. 8 sekund lub mniej do setki.
Poźniej, bez niego ok. 10.
Praktycznie z każdego błota wyjechał. Wystarczyło mu, aby jedno koło
miało napęd i tym jednym dowolnym kołem wyciągał się.
Widoczność nad dachami mniejszych osobówek - przez co bezpieczniej się
jedzie bo dalej widać, można zaplanować wyprzedzanie.
Wrzucając zakupy do bagażnika, można z pilota odsunąć tylko tylną szybę,
nie potrzeba otwierać klapy.
W zimie dogrzewanie Webasto - chwila moment, i jest ciepło. Można
dokupić (jak nie ma w standardzie) pilot i/lub programator - przed
wyjściem z domu uruchamiamy Webasto, i zanim przyjdziemy do autka, to
już jest ciepło. Chyba, że autko śpi w garażu :)
Minusy:
Jak coś mu się nie spodoba, to przechodzi w tryb awaryjny. Jak ma
problemy z czujnikami tylnej klapy, to potrafi nie puścić zamka, nie
można odsunąć tylnej szyby, nie można włączyć tylnej wycieraczki.
Lubi czasami trzymać "akwarium" w drzwiach - pęka linka od podnoszenia
szyb. Ale wystarczy linka od ręcznego (nie pamiętam już, z jakiego
auta), pół godziny roboty w 2 osoby, i temat ogarnięty.
To tak na szybko.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=