  • 1. Data: 2014-05-17 17:28:22
    Temat: Laptop z Celeronem M 370 + Win8
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Czy da radę zainstalować Windows 8 na laptopie z 2006 roku z Celeronem M
    370? Na stronie Microsoft jest napisane, że wymaganiem koniecznym jest
    PAE, NX i SSE2. Czy ten procesor posiada takie rzeczy?

  • 2. Data: 2014-05-17 18:40:26
    Temat: Re: Laptop z Celeronem M 370 + Win8
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-05-17 17:28, Poldek napisał/a:
    > Na stronie Microsoft jest napisane, że wymaganiem koniecznym jest PAE,
    > NX i SSE2. Czy ten procesor posiada takie rzeczy?

    http://ark.intel.com/pl/products/27145/Intel-Celeron
    -M-Processor-370-1M-Cache-1_50-GHz-400-MHz-FSB

    http://www.cpu-world.com/CPUs/Celeron_M/Intel-Celero
    n%20M%20370%20RH80536NC0211M%20%28BX80536NC1500EJ%29
    .html

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2014-05-18 11:15:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Czarek wrote:

> [...]
    >

    > http://www.cpu-world.com/CPUs/Celeron_M/Intel-Celero
    n%20M%20370%20RH80536NC0211M%20%28BX80536NC1500EJ%29

    Posiada NX i SSE2. Czy da się jakoś obejść do PAE?

  • 4. Data: 2014-05-18 11:24:25
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    -M-Processor-370-1M-Cache-1_50-GHz-400-MHz-FSB

    n%20M%20370%20RH80536NC0211M%20%28BX80536NC1500EJ%29
    .html

    > Posiada NX i SSE2. Czy da się jakoś obejść do PAE?

    Odpuść myślenie o Win8 na tym procesorze.
    Mam pod ręką laptopa (znajomy prosił, żeby go trochę przyśpieszyć)
    z takim procesorem i bardzo to niemrawo chodzi pod WinXP.
    W zależności od tego jaki chipset jest na płycie razem z procesorem,
    może udałoby się W Twoim zrobić "pin mod" który podniesie FSB do 533
    a procesor zamienić na Pentium M 725 lub 735 (ta sama podstawka).
    W necie jest dużo opisów takich przeróbek np. w laptopach Acer.
    Jest szansa, że zadziała i wtedy uzyskasz znaczący przyrost wydajności
    ale nadal nie wystarczający dla Win8

    ZZ

  • 5. Data: 2014-05-18 12:35:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ZZZ wrote:

> [...]
    > Mam pod ręką laptopa (znajomy prosił, żeby go trochę przyśpieszyć)
    > z takim procesorem i bardzo to niemrawo chodzi pod WinXP.

    Pod XP chodzi bardzo ładnie.
    Kwestia niedopuszczenia do zaśmiecenia systemu niepotrzebnymi zamulaczami.

    Podobno Win8 jest szybszy od XP.

  • 6. Data: 2014-05-18 12:54:39
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

> [...]
    >
    > Pod XP chodzi bardzo ładnie.
    > Kwestia niedopuszczenia do zaśmiecenia systemu niepotrzebnymi zamulaczami.

    Ale przy wyświetlaniu wielu filmów/filmików z netu już będzie się zacinał
    (pewnie
    zależy od użytych kodeków).
    A większa szybkość Win8 w stosunku do XP, myślę że jest złudzeniem
    powstającym/odbieranym przy porównaniu świeżej instalacji 8'ki
    z zaśmieconym XP. Poza tym wielu zwraca uwagę na czas startu systemu
    i na podstawie tego wyrabia sobie przeświadczenie o szybkości ogólnej.
    Tu (w czasie startu) zapewne wiele poprawiono w 8'ce.
    Poza tym pomyśl ile dasz jej pamięci. 2GB? to i XP przyśpieszy.
    Więcej niż 2GB? - chipset zapewne Ci nie obsłuży.

    ZZ

  • 7. Data: 2014-05-18 14:28:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ZZZ wrote:

> [...]
    > Poza tym pomyśl ile dasz jej pamięci. 2GB? to i XP przyśpieszy.
    > Więcej niż 2GB? - chipset zapewne Ci nie obsłuży.

    2 GB RAM mam od dawna w tym laptopie.
    Przekonanie o szybszości Win8 wziąłem z jakiś testów, na których koleś
    instaluje na 6-letnim laptopie XP-ka i wykonuje testy. Potem formatuje
    dysk i istaluje Win8 i robi te same testy. To są testy praktyczne, nie
    bechmarki. Np. obrót dużego tiffa w photoshopie. Ale jego laptop był
    6-cio letni, więc miał PAE.
    Więc może chociaż Win7 da radę normalnie puścić ma tym sprzęcie?

    Jeszcze wracając do przekonań o mulastości starych laptopów na XP.
    Nie tak dawno znajomy dał mi w prezencie laptopa z Pentium M bodaj 1.6
    GHz i i GB RAM. Włączyłem go i przeraziłem się - wszystko działało jak
    muchy w smole. Już chciałem ten komp oddać na elektrośmieci, ale myślę
    sobie - spróbuję coś z tym zrobić. Nie robiłem formatu i instalowania
    systemu od nowa. Tylko wyrzucałem po kolei z tego komputera wszystko co
    niepotrzebnie go zmulało. M.in. przestarzały, nieaktywny program
    antywirusowy, jakąś starą wersję IE, wszystkie niepotrzebne dodatki.
    Aktualizowałem sterowniki i XPeka i co tam jeszcze nie pamiętam. Po dniu
    pracy komputer działał nie do poznania - sprawnie i szybko.

    Natomiast jeśli chodzi o wyświetlanie wideo, to taki laptop lekko radzi
    sobie z wyświetlaniem wideo o rozdzielczości typowej dla ekranu jaki
    posiada, czyli 1024×768. Oczywiście nieraz zdarza się na youtube, czy
    innych serwisach internetowych, że filmy się tną. Wynika to
    prawdopodobnie z tego że na stronie oprócz właściwego filmu jest jeszcze
    kilka animacji flashowych z reklamami, oraz często filmy wrzucane do
    sieci są źle kodowane - np. niepotrzebnie zbyt duży bitrate dla danej
    rozdzielczości, coś źle z kodowaniem itp. Ale na takich filmach, to i
    Core i7 z 8 GB RAM potrafi się przyciąć.

  • 8. Data: 2014-05-18 15:24:47
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Posiada NX i SSE2. Czy da się jakoś obejść do PAE?

    PAE to miał już 32-bitowy Pentium Pro 20 lat temu. PAE to już standard od
    dawna, więc nawet się tego nie podaje, podobnie jak np. obecności
    koprocesora matematycznego.

  • 9. Data: 2014-05-18 16:22:20
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    On Sun, 18 May 2014 15:24:47 +0200, "maX" <a...@i...pl>
    wrote:
> [...]
    standard od
    > dawna, więc nawet się tego nie podaje, podobnie jak np. obecności

    Super, dzięki za info.
    Czyli podsumowując - Win8 pójdzie na takim laptopie bez problemów?

  • 10. Data: 2014-05-18 19:28:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    > oraz często filmy wrzucane do sieci są źle kodowane - np. niepotrzebnie zbyt
    > duży bitrate dla danej rozdzielczości, coś źle z kodowaniem itp. Ale na takich
    > filmach, to i Core i7 z 8 GB RAM potrafi się przyciąć.

    Podaj link do tych filmów...