eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetLaptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie? › Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 06 Dec 2016 12:20:23 GMT

    Witaj Irokez, 05 gru 2016 w
    news:58459fbf$0$5147$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Dalej. Z tego co podpytalem kupca tego Della, to dostal info w
    > sklepie, ze gdyby nie ten nieszczesny SSD byla by gwarancja Della z
    > naprawa w domu a tak ma wysylke do sklepu a oni maja extra umowe z
    > Dell i respektuja takie zmiany. No okej...

    Nie chce mi się w to wierzyć, tj. brak gwarancji Della w takim
    przypadku. Padnie SSD, to rzeczywiście nie Della sprawa, ale w
    przypadku każdej innej usterki powinni to naprawić bez marudzenia.
    Najlepiej zadzwonić, napisać do Della, można też chyba sprawdzić po
    Service Tagu.
    Jak rozumiem, oryginalny dysk HDD od Della jest, więc tym bardziej nie
    widzę problemu. Po zerwaniu takiej plomby można co najwyżej stracić
    gwarancję X-kom na SSD, ale to trzeba od nich wymusić jednoznaczne
    stanowisko. I nie wystarczy pierwszy lepszy konsultant na infolinii, no
    chyba że jest jakiś dokument na papierze z laptopem to regulujący.
    Parę miesięcy temu szukałem laptopa i męczyłem sprzedawców o takie
    sprawy.
    Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna się
    na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
    gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego przez
    sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów pozwalają
    na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. - bez utraty
    gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi fizycznie.
    Polecam cisnąć X-koma aż nie napiszą w emailu, że ta plomba to pic na
    wodę i można sobie spokojnie taki dysk wyciągnąć bez utraty gwaracji na
    niego, tym bradziej jeśli konsrukcja laptopa jest do tego dostosowana
    (odpowiednia klapka) A jak się uprą, to cóż - nawet taniej może wyjść
    kupono z hdd i ssd we własnym zakresie, albo pogodzenie się z utratą
    gwarancji na SSD. Poza tym, przed zakupem można się dowiedzieć jakie
    SSD montują. O ile pamiętam Komputronik dawał Sandiski, a Xkom Adata.
    Czyli trzeba poznać stanowisko producenta i sprzedawcy w sprawie
    modyfikacje - gwarancja, a potem decydować.