  • 1. Data: 2016-12-05 18:11:27
    Temat: Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Tematyka trochę taka... handlowa, ale może ktoś mi pomoże, bo aktualnie
    szukam laptopa dla siostry w granicach 3.5kPLN, co z jednej strony nie
    jest dużą kwotą ale też i nie małą, i nie chciałbym wtopić.

    Ale o co biega..
    Kupiony został przez znajomego u nich laptop Lenovo z dyskiem SSD. Pod
    spodem znalazłem wielką naklejkę x-kom uniemożliwiająca otworzenie
    klapki. Ok.

    Ale znowu zastałem kupiony tam laptop Dell (też nie ja), znowu z dyskiem
    SSD + HDD. Okazuje się, że wybrany model Dell występuje w wersji HDD,
    więc dysk jest wyciągany, wsadzany do taniej obudowy USB 2.0 (co pisze,
    że wsadzają w obudowę, ale nie nie że to tańszej 2.0), wsadzany jest w
    jego miejsce SSD (niestety nie pisze jaki, więc pewnie jak się trafi) i
    znowu wielka nakleja x-kom uniemożliwiająca otwarcie klapki (akurat nie
    ma ten Dell M.2).
    Dalej. Z tego co podpytałem kupca tego Della, to dostał info w sklepie,
    że gdyby nie ten nieszczęsny SSD była by gwarancja Della z naprawą w
    domu a tak ma wysyłkę do sklepu a oni mają extra umowę z Dell i
    respektują takie zmiany. No okej...

    Ale powiedzmy pada komp w niedzielę (a tak 2 tygodni temu Lenovo
    zastrajkowało przed wylotem porannym na południowy kontynent), dane są
    potrzebne na JUŻ, trzeba wytargać dysk do zewnętrznej obudowy aby
    przegrać ostatnie pliki, a tu zajebista nakleja...
    zrywam i .. po gwarancji?

    No właśnie
    Ktoś ćwiczył to w x-kom? jest to dobra wola tylko, czy jak?

    Bo może lepiej kupić gdzie indziej w standardzie i wsadzić samemu dysk
    SSD i ma się normalną gwarancję?

    zdrówka wszystkim życzę i stalowych nerwów przy szukaniu prezentów ;)

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-12-05 19:34:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > że gdyby nie ten nieszczęsny SSD była by gwarancja Della z naprawą w
    > domu a tak ma wysyłkę do sklepu a oni mają extra umowę z Dell i

    Powiem jak było u mnie 2 lata temu: jak rejestrowałem laptopa na stronie
    Della, od razu pokazano mi go w konfiguracji, w której dostałem od
    x-coma (też mam tę dużą naklejkę). Jeżeli coś się stanie, to gwarancję
    realizuje się bezpośrednio u Della. Więc zapytałbym w x-comie jak jest z
    tą gwarancją, bo mogło coś się zmienić, czy z tym SSD to jakiś
    szczególny przypadek.

> [...]
    > zrywam i .. po gwarancji?
    >
    > No właśnie
    > Ktoś ćwiczył to w x-kom? jest to dobra wola tylko, czy jak?

    Jeśli jest tak jak u mnie i gwarancję realizuje bezpośrednoi Dell,
    zapytałbym w Dell Polska, czy potrzebują tej naklejki x-coma. Bo może
    jest tylko dla rękojmi/niezgodności z umową.

    Piotr

  • 3. Data: 2016-12-05 19:41:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 19:34, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > realizuje się bezpośrednio u Della. Więc zapytałbym w x-comie jak jest z
    > tą gwarancją, bo mogło coś się zmienić, czy z tym SSD to jakiś

    Jak sprawdziłem tego Della na stronie, to niestety nie miał tego dysku
    SSD. Stąd tego posta napisałem.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-12-05 22:18:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Jak sprawdziłem tego Della na stronie, to niestety nie miał tego dysku SSD.
    > Stąd tego posta napisałem.

    Ba, jakby nawet popsuł się laptop to x-kom będzie żądał dostarczenia też dysku
    magnetycznego (do zamienienia w przed odesłaniem do serwisu). Lepiej samemu
    zrobić wymianę dysku, niż zlecać tego w gównosklepie:

    http://www.wykop.pl/ramka/2955735/niekonczaca-sie-wa
    lka-z-x-kom-lamanie-praw-rekojmi-i-wprowadzanie-w-bl
    ad/
    http://www.wykop.pl/ramka/3300661/pomocy-laptop-z-x-
    kom-i-walka-z-wiatrakami/
    http://www.wykop.pl/ramka/3020311/x-kom-probuje-wydy
    mac-kolejnego-klienta/
    http://www.wykop.pl/ramka/2501433/moja-przygoda-z-la
    ptopem-lenovo-i-sklepem-x-kom/
    http://www.wykop.pl/ramka/2052448/uwaga-na-firme-x-k
    om-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/
    http://www.wykop.pl/ramka/2830519/x-kom-pl-odrzuca-r
    eklamacje-nawigacji-goclever-lapiacej-sygnal-po-5-mi
    nutach/
    http://www.wykop.pl/ramka/3019823/o-tym-jak-wada-prz
    estala-byc-wada/
    http://www.wykop.pl/ramka/3301427/reklamacja-w-x-kom
    ie-serwis-lenovo-czyli-moja-przygoda-z-firmami/
    http://www.wykop.pl/ramka/3306411/x-kom-serwis-lenov
    o-telefon-uszkodzony-w-trakcie-zgloszenia-gwarancyjn
    ego/
    http://www.wykop.pl/ramka/3354181/moda-na-x-kom-odci
    nek-34782/

  • 5. Data: 2016-12-06 13:20:23
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 05 gru 2016 w
    news:58459fbf$0$5147$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Dalej. Z tego co podpytalem kupca tego Della, to dostal info w
    > sklepie, ze gdyby nie ten nieszczesny SSD byla by gwarancja Della z
    > naprawa w domu a tak ma wysylke do sklepu a oni maja extra umowe z
    > Dell i respektuja takie zmiany. No okej...

    Nie chce mi się w to wierzyć, tj. brak gwarancji Della w takim
    przypadku. Padnie SSD, to rzeczywiście nie Della sprawa, ale w
    przypadku każdej innej usterki powinni to naprawić bez marudzenia.
    Najlepiej zadzwonić, napisać do Della, można też chyba sprawdzić po
    Service Tagu.
    Jak rozumiem, oryginalny dysk HDD od Della jest, więc tym bardziej nie
    widzę problemu. Po zerwaniu takiej plomby można co najwyżej stracić
    gwarancję X-kom na SSD, ale to trzeba od nich wymusić jednoznaczne
    stanowisko. I nie wystarczy pierwszy lepszy konsultant na infolinii, no
    chyba że jest jakiś dokument na papierze z laptopem to regulujący.
    Parę miesięcy temu szukałem laptopa i męczyłem sprzedawców o takie
    sprawy.
    Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna się
    na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
    gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego przez
    sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów pozwalają
    na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. - bez utraty
    gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi fizycznie.
    Polecam cisnąć X-koma aż nie napiszą w emailu, że ta plomba to pic na
    wodę i można sobie spokojnie taki dysk wyciągnąć bez utraty gwaracji na
    niego, tym bradziej jeśli konsrukcja laptopa jest do tego dostosowana
    (odpowiednia klapka) A jak się uprą, to cóż - nawet taniej może wyjść
    kupono z hdd i ssd we własnym zakresie, albo pogodzenie się z utratą
    gwarancji na SSD. Poza tym, przed zakupem można się dowiedzieć jakie
    SSD montują. O ile pamiętam Komputronik dawał Sandiski, a Xkom Adata.
    Czyli trzeba poznać stanowisko producenta i sprzedawcy w sprawie
    modyfikacje - gwarancja, a potem decydować.

  • 6. Data: 2016-12-06 20:32:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 22:18, qwerty pisze:
> [...]
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/3306411/x-kom-serwis-lenov
    o-telefon-uszkodzony-w-trakcie-zgloszenia-gwarancyjn

    W sumie, to już mi przeszło...
    Sam sobie dokupię tam, gdzie plomb nie dają i wymienię.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2016-12-06 21:11:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-06 o 13:20, pueblo pisze:

> [...]
    > na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. - bez utraty
    > gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi fizycznie.

    Dotychczas były skargi nabywców którzy oddając laptop do naprawy
    gwarancyjnej musieli też oddać dysk który sprzedawca z laptopa wydłubał
    bez konsultacji z producentem.
    Znalezienie producenta laptopa który przyjmie i zrealizuje
    naprawę w tak modyfikowanym sprzęcie może być niewykonalne.
    Ale daj znać na grupie jak takiego znajdziesz.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2016-12-06 22:27:06
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj RadoslawF, 06 gru 2016 w news:o2761q$4ro$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > naprawę w tak modyfikowanym sprzęcie może być niewykonalne.
    > Ale daj znać na grupie jak takiego znajdziesz.

    Z tego co się dość wnikliwie dowiadywałem, to takich problemów nie robi
    Acer i Fujitsu. Oczywiście domyślne (moje) założenie jest takie, że
    przed wysyłką na gwarancję użytkownik jest 100% pewny, że awaria nie
    dotyczy jego prywatnego dysku.
    W przypadku Asusa i chyba HP, rzeczywiście mieli takie wymagania, przy
    czym w Asusie podobno mogą odmówić naprawy bez oryginalnego dysku, a w
    HP to wymontują ten "obcy element" i odeślą go w woreczku razem z
    laptopem (naprawionym), jeśli dobrze pamiętam. Co do Della i NBD, to
    myślę, że nie ma problemu dogadać się z serwisantem na miejscu. Zresztą
    w przypadku HP z jakiejś serii biznesowej też nie powinno być
    problemów. Wszystkie moje przypuszczenia opieram na niedawnym
    rekonesansie - przeglądanie forów (?) tematycznych itp., ale skleroza
    zadbała o brak konkretów.

  • 9. Data: 2016-12-06 22:27:07
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    om-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/

    Niestety potwierdzam.
    Kupilem nowego lapsa a dostalem uzywanego (~3000 pln).

  • 10. Data: 2016-12-07 15:13:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-06 o 22:27, pueblo pisze:

> [...]
    > problemów. Wszystkie moje przypuszczenia opieram na niedawnym
    > rekonesansie - przeglądanie forów (?) tematycznych itp., ale skleroza

    No zobacz a ja po lekturze for i grupy wnioski wysnuwam całkiem
    inne. :-)