    Date: Mon, 19 Aug 2019 08:24:57 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lasery...co i jak?

    > Laserek IR o mocy ok. 0,5W przepala czarną folię natychmiast, drewno od
    > razu zaczyna dymić, natomiast biały papier można sobie grzać do usr'
    > śmierci. Czekam na laser niebieski od Chińczyka ok. 3W i nim się
    > pobawię. Chińczyki sprzedaja nawet 15W lasery, ale cena zbyt wysoka na
    > zabawę.

    Zrób eksperyment i sprawdź ile czasu potrzebujesz na przecięcie A4.
    Trochę powątpiewam w tą natychmiastowość. Ja mam do przecięcia długi
    kawałek w kilka sekund, trochę głowica będzie zasuwać :)

    > Jeśli firanka syntetyczna, to się może zapalić, jeśli biała, to może być
    > trudno ją przeciąć laserem. Na prawdę musi to byc bezkontaktowo?

    Myślę, że to bardzo mocno może zależeć od skupienia wiązki. Jak będzie
    dobrze skupiona to nie ma prawa się zapalić. Mogę się też mylić
    oczywiście, ale tak mi wychodziło z zabaw wszelakich z laserami.

    Miłego.
    Irek.N.