  • Data: 2018-03-29 15:58:34
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Właśnie - tym bardziej przetwornica impulsowa ma sens (a nawet
    >pewnego
    >sensu nabiera przetwornica step-up).

    Ale czy cewka 2x2 mm starczy ?

    >No ale większy opór -> mniejszy prąd. Teoretycznie telefon nie
    >powinien
    >pobrać więcej niż 500 mA, bez dodatkowego porozumienia z ładowarką
    >(zasilaczem).
    >No chyba że "to opór" oznacza, że opór między DP i DM (albo gdzie tam
    >on

    opor oznacza kabel i inne elementy w obwodzie.
    Powiedzmy ze telefon sie zdecyduje pobrac wiecej, lub jest taki glupi
    ze nic nie decyduje tylko bierze ile daja,
    przy 5V zasilacza, 4V na akumulatorze, 1V spadku na kablu stabilizuje
    sie 1A ... i po co przetwornica ?

    No chyba, ze chcesz taka, co pociagnie np 3A przy 3V na gniezdzie, i
    przerobi na 2A przy 4.2V ...

    >ma być, lub np. napięcie na tych liniach) akurat jest z tym kabelkiem
    >taki, jaki powinien być w przypadku "specjalnej" ładowarki. To miałem
    >na
    >myśli pisząc o uszkodzeniu.

    To "dogadanie" to czesto zwarcie pinow danych ... predzej sie zdarzy
    urwanie kabelka niz takie zwarcie.
    A nawet jak sie zdarzy, to wyjdzie "zwykla ladowarka", ktora tez juz
    ma ponad 500mA, i piny ma pewnie zwarte we wtyczce.

    Choc moze fantazja konstruktorow poniosla, i wymyslili cos
    ambitniejszego, co jednoczesnie moze byc zasymulowane prostym
    uszkodzeniem kabla.

    Cos mi chodzi po glowie, ze iphone potrafil spalic port w macbooku,
    ale to bylo bardziej skomplikowane
    https://www.theverge.com/2016/2/4/10916264/usb-c-rus
    sian-roulette-power-cords

> [...]

    >od szybkości low-speed/full-speed i następnie ew. high-speed).
    >"Głupie"
    >urządzenia tego nie robią, bo host przystępuje następnie do
    >odczytywania
    >deskryptorów, a to by śmieciło niepotrzebnie w logach. Nie ma
    >gwarancji,
    >że host dysponuje takim prądem.

    >500 mA to limit obowiązujący dla normalnie włączonego urządzenia, po
    >odczytaniu deskryptorów (w szczególności deskryptora określającego
    >max
    >pobór prądu) i przydzieleniu adresu. Oczywistym jest, że "głupie"

    I co wtedy ? 100mA czy 0.5mA ?

    0.5mA to moze byc za malo, zeby urzadzenie wystartowalo w oszczednym
    trybie i dalo sie odczytac deskryptor.
    A masa latarek czy wentylatorkow bierze tak na oko przynajmniej 50mA.

    >Natomiast telefony (nawet wyłączone) negocjują z hostem USB, i
    >dopiero
    >wtedy włączają ładowanie. Oszczędza to także złącze USB.

    A jak sie nie wynegocjuje, to mysla ze glupia ladowarka i tez wlaczaja
    ladowanie :)

    Ale moze sie ograniczaja do 500mA.
    Bo chyba nie do 100 ... w sumie, to chyba mozna zalozyc, ze kabelek
    jest dobry, i jakby byl komputer, to negocjacja by sie udala.

    >Na płycie głównej, za dwoma ekranami? No nie wiem.

    No, tam to za jednym. Ale czy 100A ?

    Za to w zasilaczu prady duze ... ale obudowy dwie.

    Na plycie to ponoc jakies wielofazowe przetwornice, moze sie to
    przelaczanie znosi w duzej czesci ?

    >Może i coś tam czasem
    >jest zaekranowane, ale normalnie to codec HD audio (np. Realteka
    >ALCxxx)
    >jest normalnie widoczny na PCB. Podobnie główna przetwornica CPU.

    Ale bylo o radiu.
    Codec audio inna bajka - choc przyznaje, ze i tu zaklocac powinno.

    J.