  • Data: 2016-02-11 08:57:43
    Temat: Re: Linia wysokiego napięcia jak pijany zając
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 10 lutego 2016 18:20:16 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Jechałem sobie dziś A4 z okolic Opola do Wrocławia, widać jak ciągną linię
    > wysokiego napięcia do nowej elektrowni (btw. ona leci prawie do Wrocławia,
    > gdzie oni chcą to podpiąć, orientuje się ktoś?). Fajnie toto wygląda,
    > ale dlaczego oni skaczą z tą linią to na jedną, to na drugą stronę pobocza
    > autostrady? Takich przeskoków jest kilka lub kilkanaście, czemu to ma służyć?

    Podobne pytanie brzmi czemi falowce w Gdańsku są pofalowane. Jedna z teorii mówi że
    wykonanie (spawane łączenia płyt) były tak kiepskie, że zdecydowano się zbudować blok
    w zygzak dla większej odporności bloku na wiatr. Rozmawiałem z inżynierem który był
    na budowie jednego falowca, mówił że sam widział jak robotnik z młotkiem odłamywał co
    drugi pręt wystający z płyt (do spawania ich ze sobą). Powiedział że dostał takie
    polecenie, to nie była jego prywatna fantazja.

    No więc pewnie i na tą linię też kiedyś powstaną teorie czemu zygzakiem poszli.