  • Data: 2020-01-10 11:44:38
    Temat: Re: Ludzie piece strugają
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tej całej zabawie nie możemy zapominać o bezpieczeństwie. I w zależności
    > od tego co chcemy robić to mamy dwa przypadki.
    >
    > 1. Jeśli ktoś potrzebuje tylko podgrzać stal przed skuwaniem to jeśli ma
    > doświadczenie to temperaturę określi na podstawie koloru

    Troszkę się już bawi i faktycznie po kolorze poznaje.

> [...]
    > celem podgrzania do właściwej temp. (koloru) elementu obrabianego cieplnie.
    > Wówczas do takich celów wystarczyłoby najprostsze rozwiązanie jak to z EdW,
    > które Ci podałem. Początkująca osoba mogłaby również mierzyć temp. elementu
    > poddawanego obróbce cieplnej jakimś niedrogim termometrem IR.
    > To rozwiązanie z EDW wymaga zasilania 24 [V] prądem stałym. Zatem musimy
    > posiadać już w swoim warsztacie takie źródło. Autor projektu zastosował
    > akumulator żelowy 60 [A]. Zatem ww. projekt z EdW jest moim zdaniem
    > najtańszym rozwiązaniem. Oczywiście przy założeniu, że w domowym warsztacie

    Do zrobienia, ale pewnie zamiast aku lepsze by było zasilanie (ale z kąd
    taki zasilacz?)

    > 2. Jeżeli ktoś potrzebuje dodatkowo topić metal no to samo urządzenie musi
    > mieć termostat, który utrzyma nam temp. stopu. No i dobre źródło prądu.
    > Taki termostat powinien uchronić również początkującego "kowala" przed tzw.
    > "spaleniem" stali. Ta przetwornica ze wschodu ma "zasilacz" już w środku.
    > Ma również / nieć powinno jak widać po fotce (bo nie wczytywałem się z
    > braku czasu) czujnik temp. (takie małe szare z przewodem z okrągłą
    > wtyczką), którego diody "celuje" się w stronę tygielka.

    Nie nie będzie nic topił.

    > 3. Reasumując... wszystko zależy od tego co już potrafimy i tak naprawdę
    > jeszcze potrzebujemy w zależności od tego czym już dysponujemy w naszym
    > warsztacie/kuźni.

    Garaż i piecyk a obok garażu nawet piecyk koksowy ;) tyle ze to miasto i
    nie jest tak hop siup - sąsiedzi wiadomo trzeba być człowiekiem.

    > Ale cały czas musimy pamiętać o bezpieczeństwie.
    >
    > Kupując "gotowca", zapewne z jakimś certyfikatami CE itp. na obudowie
    > możemy nie obawiać o elementarne bezpieczeństwo, dając go do rąk osobie
    > początkującej. Ale jak widać musimy za to zapłacić 500 USD.

    Oooo znów nie zauważyłem waluty hehehe myślałem o 400 zł ;)

    > Jeśli ktoś ma pojęcie o bezpieczeństwie pracy z prądami i potrafi
    > majsterkować w elektronice to może sklecić sobie ten projekt z EdW
    > Ale pod warunkiem, że będzie go sam obsługiwał lub obsługiwać będzie
    > osoba mające pojęcie o BHP przy posługiwaniu się takimi "ustrojstwami"
    > domowej roboty.

    No tu problem kolega budowlaniec/konstruktor, a ja drogowiec ;)

    Robak