    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Luźny cytat z oglądanego właśnie "Jak to jest zrobione?"
    Date: Sat, 18 Jul 2015 12:29:36 +0200

    Pan Czarek napisał:

    > W tych programach teksty pisane (tłumaczone) dla lektora są przez
    > typowego humanistę, pełno w nich przeróżnych wpadek. Brak jakiejkolwiek
    > konsultacji merytorycznej z osobą mającą trochę większe pojęcie w danej
    > dziedzinie, o której jest program.

    Tłumaczone tak, choć pisane już niekoniecznie. Próbuję dociec, jak w tym
    przypadku mógł wyglądać oryginał. Goły konduktor biegnący wzdłuż pociągu
    (uncovered conductor run along the train) jest przykładem dobrze znanym
    od bardzo dawna.

    Jarek

    PS
    Google wciąż daje się na to nabrać i też tłumaczy podobnie, z tym że
    zamiast kolejarza jest dyrygent.

    --
    Spiritus mocny, ale mięso zepsute.