  • Data: 2015-07-19 00:04:33
    Temat: Re: Luźny cytat z oglądanego właśnie "Jak to jest zrobione?"
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    news:mod7p6$pel$1@node2.news.atman.pl...
    > W tych programach teksty pisane (tłumaczone) dla lektora są przez typowego
    > humanistę, pełno w nich przeróżnych wpadek. Brak jakiejkolwiek konsultacji
    > merytorycznej z osobą mającą trochę większe pojęcie w danej dziedzinie, o
    > której jest program.

    W 2 kolejnych odcinkach programu jednej serii wymowa nazwisk potrafi być
    zupełnie różna. Żeby angielskich, to jeszcze może zrozumieć, że pan lektor,
    czy tłumacz, często też kobieta, to może ledwo polski znają, nie wiem... Nie
    mnie oceniać osoby, której nie znam. Ale, nazwiska polskie, czy polskiego
    pochodzenia, jak Gorczynski, czy Wisniewski. Raz lektor(ka) poprawnie, po
    naszemu czyta Gorczyński, Wiśniewski (zgadujta, z którego to programu?) :)),
    a raz robi z tego jakiegoś Gizińskiego, czy Łyznieskyego (trudno w piśmie
    oddać wymowę). Hmm... co o tym sądzić?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100