    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mały kondensator tantalowy
    Date: Thu, 1 Sep 2016 17:23:02 +0200
    <npp5t1$1sf$1@dont-email.me> <npsi23$p9s$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <nq06vt$9qi$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <nq1fal$g1d$1@node2.news.atman.pl> <nq1l90$3hl$1@news.chmurka.net>
    <nq1pfv$pug$1@node2.news.atman.pl> <nq1qe5$592$1@news.chmurka.net>
    <nq3kik$h4t$1@node2.news.atman.pl> <nq3s5u$ofl$1@node2.news.atman.pl>
    <nq3smi$p0l$1@node2.news.atman.pl> <nq406c$sav$1@node2.news.atman.pl>
    <nq76tn$t43$1@node2.news.atman.pl> <nq78dj$up3$1@node2.news.atman.pl>
    <nq9dtj$d4$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2016-09-01 o 16:27, HF5BS pisze:

    > Mnie zależało głównie na tym, aby dostać tę informację od kogoś, co
    > zajmuje się tym zawodowo, na codzień, a później już sam będę wyszukiwać.
    > Niestety, nie obskoczę dziś wszystkiego, przeleciałem głównie po
    > rysunkach, gdyż już przy drugim arkuszu oczy mi się zbuntowały i
    > załzawiły, znaczy się, przeciążenie... to po kawałku sobie to pobskakuję.

    Po pewnym czasie idzie migiem wynaleźć właściwe informacje ;)

    > Wniosek mój jest jeden, są to kondensatory bardzo niedoskonałe i w sumie
    > nie wiem (jeszcze sie wczytam), czy to jakieś piezo, czy indukcyjności
    > wtrącone, ale zastanowiła mnie charakterystyka częstotliwościowa, dość
    > ostry dołek w jednym miejscu i kolanko na lewo od niego, jakby rezonans
    > jakiś, a na prawo ostro w górę. Może wykorzystać to jako obwód
    > rezonansowy? :) Muszę poznać dokładniej działanie pojemnościowe, czy
    > raczej ładownościowe, tego WWKC, a jak, skoro po polsku, to i skrót
    > taki, a co, nie mogie? :))

    W skrócie: lewa część to zwykła impedancja pojemnościowa, a prawa to
    pasożytnicze indukcyjności. Razem rezonans, ale o dość kiepskiej dobroci
    i praktycznie zerowej możliwości kontroli. Z tej charakterystyki wynika
    do jakich częstotliwości to jeszcze jest kondensator. Z grubsza tak
    wygląda charakterystyka każdego kondensatora. Tyle, że biorąc pod uwagę
    zależność pojemności "od wszystkiego" ten obwód rezonansowy jest w
    zasadzie nie do wykorzystania. Chyba, że będziesz mierzył np temperaturę
    pilnując reszty parametrów, ale są lepsze metody na to.

    Pozdrawiam

    DD