  • 41. Data: 2017-10-17 12:58:29
    Temat: Re: Maly monitorek VGA
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-17 o 12:11, Luke pisze:

    > Szczerze mówiąc - chce Ci się utrzymywać warczącego 24/7 peceta na
    > atomie w domu z wszelkimi tego rozwiązania wadami tylko w funkcji
    > routera? I jeszcze do tego dostawiać monitor? :)

    Nie doczytałeś.
    Routing, to akurat najmniej absorbujące zajęcie dla tej maszyny.

    > To nawet szkoda prądu :)
    >
    > Nie wspominając o tym, że wszystkie mi znane serwery zrobione na
    > zwykłych pecetach miały średni czas między awariami równy kilka lat. I
    > zwykle padał dysk twardy ze starości, a reszta działała. W jednym takim
    > serwerze działała płyta prawie 10 lat i padła dopiero po burzy. Więc
    > może to jakiś wybrakowany sprzęt jest?
    >
    > Nawet raspberry będzie Ci chodziło kilka lat bez ruszania, a potem
    > padnie karta pamięci ze zużycia. No chyba że uderzy piorun w budynek,
    > ale takich sytuacji nie rozpatrujemy...
    >
    > Albo dowolny ROUTER z lepszym oprogramowaniem w środku.

    Nie widziałem routera, który np. potrafi transkodować film.
    Bo Sambę to prawie każdy już umie, a to też jeszcze nie wszystko.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2017-10-17 13:21:05
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-10-16 o 01:18, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale drogo...
    > https://allegro.pl/kategoria/obraz-i-grafika-monitor
    y-257242?order=m&przekatna-ekranu-cale-do=10

    > Rzeczywiście są drogie, ale jak lukniesz, to może skusisz się na coś
    > małego i już nie tak drogiego...? Bo są też i niedrogie...

    Matryca od laptopa + MT6820 za $3.42 rozwiązuje problemy...
    https://pl.aliexpress.com/item/MT6820-GOLD-A7-Univer
    sal-LVDS-LCD-Driver-Board-Voltage-5V-8-42-Inch-Suppo
    rt-1920-1200/32795739050.html

    --
    pzdr, j.r.

  • 43. Data: 2017-10-17 13:26:40
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-10-17 o 13:21, jacek pisze:

> [...]
    > https://pl.aliexpress.com/item/MT6820-GOLD-A7-Univer
    sal-LVDS-LCD-Driver-Board-Voltage-5V-8-42-Inch-Suppo

    Ewentualnie ze złączem pod taśmę i przyciskami za US $6.70:
    https://pl.aliexpress.com/item/SMART-REMOTE-CONTROL-
    2017-New-MT6820-B-Universal-LVDS-LCD-Montor-Screen-D
    river-Controller-Board-5V/32816976306.html

    --
    pzdr, j.r.

  • 44. Data: 2017-10-17 13:48:27
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Tue, 17 Oct 2017 12:11:04 +0200, Luke wrote:
    > Szczerze mówiąc - chce Ci się utrzymywać warczącego 24/7 peceta na
    > atomie w domu z wszelkimi tego rozwiązania wadami tylko w funkcji
    > routera? I jeszcze do tego dostawiać monitor? :)

    Ale OP pisał że "router" to tylko jedna z licznych funkcji tego
    wynalazku. Wspominał także o funkcji NAS i transcodingu wideo, a to
    oznacza konieczność dysku talerzowego i w miarę normalnego CPU.

    Sam mam podobnie - aczkolwiek mój serwerek nie forwarduje pakietów, bo do
    tego mam osobnego Alixa z FreeBSD na fsie read-only. Mój serwerek tylko
    serwuje pliki, robi za bibliotekę ePubów, odgrywa filmy i muzykę oraz
    zaciąga w nocy różne rzeczy. Oparte to na J1900 i wcale nie warczy. Dyski
    tylko czasem chroboczą (dwa, laptopowe - w RAID1).

    Jeżeli chodzi o aspekt "dostać się do serwera kiedy ten przestanie
    odpowiadać w sieci z nieznanych powodów", to rozwiązałem to tak, iż
    wszystko leci po RS232. BIOS co prawda nie, ale do BIOSU zaglądałem raz,
    a wszystko inne jest po konsoli (włącznie z bootem OSa).

    > Nawet raspberry będzie Ci chodziło kilka lat bez ruszania, a potem
    > padnie karta pamięci ze zużycia.

    Skoro sprzęt robi za NAS (w domyśle - przyjmując liczne zapisy), to SD
    padnie dużo szybciej niż po kilku latach. No i transcoding wideo na RPi
    niespecjalnie wchodzi w grę.

    Mateusz

  • 45. Data: 2017-10-17 13:51:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Oct 2017 20:24:17 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale ja nie chce *zawsze* odpowiadać yes chyba że fsck jest pewny w
    > 100%.
    > Z doświadczenia wiem że nie jest.

    No to dziwne doświadczenia.Od kiedy używam fs z kronikowaniem nie
    miałem ani
    jednego tak uszkodzonego fsa aby fsck wymagal interaktywnej
    ingerencji. A administruje kilkunastoma systemami o różnym
    przeznaczeniu, sa takie z milionami plików. Oczywiście pady się
    zdarzają i część struktury idzie w kosmos lub ląduje poszatkowane w
    lost+found ale to nie zatrzymuje fscka.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2017-10-17 13:56:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale persistence gdzieś musi być. Nie ma znaczenia co zrobisz-
    > gdzies
    > jest partycja r/w, w przeciwnym wypadku masz router niezmienny co
    > jest
    > absurdem - ja na nim robie inne rzeczy niż przerzucam pakiety.

    I co przeszkadza mieć partycje robocze montowane oddzielnie rw?
    Rootfs może byc ro, co zapewnia zawsze boot bezproblemowo. Później
    po boocie mając już zdalny dostęp możesz sobie interaktywnie resztę
    fsow naprawiać. To da się tak obskryptowac, ze gdy nie ma awarii
    montuje się wszystko automatycznie, a gdy jest - jest zdalny dostęp
    do naprawy.

    --
    Marek

  • 47. Data: 2017-10-17 13:59:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Oct 2017 20:29:36 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Moj bios ma feler - jak wsadze storage device i mam ustawione
    > bootowanie
    > z usb - to odpala za wszelką cenę z tego usb (a mam tam dysk USB na
    > stałe). Efektem czego nie odpala z dysku sata. Aby więc odpalić
    > system
    > rescue cd czy inny bootowany system musze w biosie na chwile
    > przestawić
    > bootowanie na usb a normalnie mieć na hdd.

    A po co to bootowanie z usb? Wyłącz w biosie na stałe.

    --
    Marek

  • 48. Data: 2017-10-17 18:22:35
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]
    > Nie widziałem routera, który np. potrafi transkodować film.
    > Bo Sambę to prawie każdy już umie, a to też jeszcze nie wszystko.

    Się zgadza. Nie doczytałem. Więc jeśli jest tak, jak powyżej, to
    bardziej bym się zastanowił, co jest przyczyną tak dużej awaryjności.
    Może to się wiesza z przegrzania, skoro cały czas transkoduje filmy? A
    może jakaś płyta nieudana? Albo jeszcze coś innego?

    Pamiętam czasy, kiedy ludzie mieli serwery w sieciach osiedlowych
    warczące w mieszkaniach całodobowo i awaryjność wcale nie była taka, aby
    to ciągle resetować i podnosić (jeśli ktoś tym normalnie administrował).

    L.

  • 49. Data: 2017-10-17 20:22:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/17/2017 1:51 PM, Marek wrote:
    > No to dziwne doświadczenia.Od kiedy używam fs z kronikowaniem nie miałem
    > ani jednego tak uszkodzonego fsa aby fsck wymagal interaktywnej
    > ingerencji.

    Ja natomiast straciłem kilkanascie plików bądź fragmentów na przestrzeni
    kilku lat. Tym bardziej bolesne że to nie byly pornole z torrentów tylko
    dość istotne dane. Być może mamy rózne doświadczenia, ale fsck -y nie
    jest odpowiedzią na wszystkie problemy z mojego punktu widzenia.

    > i część struktury idzie w kosmos lub ląduje poszatkowane w lost+found
    > ale to  nie zatrzymuje fscka.

    Problem w tym żeby jednak nie lądowały w /dev/null.

  • 50. Data: 2017-10-17 20:24:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/17/2017 1:56 PM, Marek wrote:
    > I co przeszkadza mieć partycje robocze  montowane oddzielnie rw?

    Nic nie przeszkadza, ale przeciez postulat byl żeby było ro. Skoro coś
    jest rw to już nie można powiedzieć że router jest ro. na takie
    okoliczności to ja sobie moge wymysleć przynajmniej kilka rozwiązań
    wliczając w to również kexec. Ale PO CO?

    > Rootfs
    > może byc ro, co zapewnia  zawsze boot bezproblemowo.

    Za wyjątkiem jak zmienią numer IP albo proto i nagle bezproblemowy
    problem się pojawi.

    > Później po boocie
    > mając już zdalny dostęp

    Jak mam zdalny dostęp.