  • 21. Data: 2009-01-09 10:30:05
    Temat: Re: Mam pomysł na oswietlenie sufitu
    Od: <k...@w...pl>

    Nie wiem czy słowo "blokuje" jest dobrze użyte, moim zdaniem odpowiedniejsze
    było by "pochłania" skoro biały odbija.

  • 22. Data: 2009-01-09 10:57:21
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On śro, 07 sty 2009 08:31:40 in article news:<gk1lmu$m3l$1@inews.gazeta.pl>
    bhk wrote:

    > Widziałem kiedyś takie cudo, ale o powierzchni zdecdowanie mniejszej. Cos
    > około
    > 0.25m^2, oczywiście w wykonaniu chińczyków i zeby było śmieszniej polutowane
    > ręcznie.

    Ten jasnoniebieski prostokąt ma 10 m^2:
    http://i36.tinypic.com/10wts39.png

    Moc 500-1000 W/m2, a sterowanie z komputera CAT-5 lub światłowód:
    http://sellsysvision.com/down/Dane%20techniczne%20ou
    tdoor%20-%20tabela.pdf

  • 23. Data: 2009-01-09 11:12:16
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 09 sty 2009 11:57:21 in article news:<gk7aih$a01$1@z-news.pwr.wroc.pl>
    Mirek wrote:
    > Ten jasnoniebieski prostokąt ma 10 m^2:
    > http://i36.tinypic.com/10wts39.png

    Pymyłka, 60 m^2 :)

  • 24. Data: 2009-01-09 11:30:38
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 8, 9:44 pm, Konop <k...@g...pl> wrote:

    > Tak naprawdę w świetle mamy 3 podstawowe składowe - RGB...

    To jeszcze slowo uzupelnienia:
    Tak naprawde, kazdy "kolor" to konkretne, unikalne widmo swiatla, do
    jego dokladnej rekonstrukcji niezbedne byloby nieskonczenie wiele
    monochromatycznych zrodel swiatla. Jednakowoz nasze oczy nie analizuja
    widma dokladnie, a tylko biora dosc szerokie ,,sample'' - wlasnie RG i
    B. W ten sposob odpowiednia mieszanka tych trzech stosunkowo
    monochromatycznych prazkow mozna wywolac takie samo _wrazenie_
    wzrokowe, jak dowolny wybrany kolor. Analiza spektrometryczna wykaze
    oszustwo, ale oczy nie sa zyt dobrymi spektrometrami.
    Wyjasniles bardzo przystepnie sprawe!
    --
    Marek Lewandowski

  • 25. Data: 2009-01-09 18:34:22
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Robert_J pisze:

    > Pewnie fizyki Kolegę Sofu uczała jakaś koleżanka nauczycielki mojego
    > dziecka. Dopiero moja niedawna awantura w szkole pomogła pani zrozumieć
    > że z żołtego, niebieskiego i czerwonego światła nijak białe nie chce
    > wyjść ;-)))). Na swoją obronę też przytaczała argumenty "malarskie" ;-))

    Widzisz, zamiast sie napawac swoim rzekomym zwyciestwem warto conieco
    doczytac. To, ze akurat w jednej, dosyc powszechnie uzywanej przestrzeni
    barw uzywa sie RGB nie znaczy, ze nie ma innych i z YGB nie da sie
    uzyskac swiatla bialego. W palecie malarskiej jak najbardziej taka
    przestrzen sie uzywa. Zeby bylo smieszniej to ludzkie czopki maja
    maksima dla kolorow RG i... zoltozielonego. A teoretycznych kolorow
    podstawowych jest nieskonczenie wiele i mozna sobie wymyslac rozne
    kombinacje jako kolory podstawowe. Takze wszystko zalezy od linii obrony :)

  • 26. Data: 2009-01-09 18:39:39
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > To jest normalne. Nadal w szkole uczy się że proton i neutron są nie
    > podzielne, a nauczyciel zapytany o kwarki nie wiedział o czym mowa.

    To juz chyba macie nauczycieli po nowej maturze...
    Ja do liceum chodzilem wiele lat temu i o ile pamietam w ksiazce z
    fizyki przy omawianiu budowy atomu bylo jak byk o kwarkach, a i kilku
    moich kolegow przy odpowiedzi na tym poleglo.

  • 27. Data: 2009-01-09 19:27:57
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Marek Lewandowski wrote:
    > On Jan 8, 9:44 pm, Konop <k...@g...pl> wrote:
    >
    > Analiza spektrometryczna wykaze
    > oszustwo, ale oczy nie sa zyt dobrymi spektrometrami.

    Bo ja wiem? Bez problemu odrozniam 630nm od 660nm i 440nm od 460nm. Co
    prawda barwy sa takie same, ale maja jakby inna 'cieplote' - trudno to
    wytlumaczyc. W kazdym razie jeszcze nie sie pomylilem ;-)

    > Wyjasniles bardzo przystepnie sprawe!

    A to tak!

    --
    Jerry1111

  • 28. Data: 2009-01-09 20:41:03
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Tak mi wszyscy poodradzali, ze chyba dam sobie z tym spokój. Ale jestem
    > wdzieczny za opinie.
    > Czuje ze ktos kiedys zacznie robic takie lampy
    > albo oswietlenie na sufit ze zmienna kolorystyką.

    Sie nie zrazaj. Zastosuj diody RGB, sprytny uklad dajacy mozliwosc
    regulacji intensywnosci poszczegolnych kolorow, do tego zabudowac to w
    jakiejs wnece tak jak sie robi z dekoracyjnym oswietleniem na lampach
    fluorescencyjnych i moze wygladac calkiem ciekawie.

  • 29. Data: 2009-01-10 06:18:16
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 08 Jan 2009 23:18:42 +0100 Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    napisał:

    >Całkiem dobrze, o ile kupisz świetlówkę w kolorze "warm white" (każdy
    >producent ma swoje oznaczenia numeryczne kolorów) no i oczywiście nie
    >taką najtańszą za 5 zł w spożywczaku.

    Takich to ja nie kupuję, chyba że gaśnicę by gratis dodawali ;-)

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 30. Data: 2009-01-10 20:32:04
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    __Maciek pisze:

    > Takich to ja nie kupuję, chyba że gaśnicę by gratis dodawali ;-)

    Ja bym raczej nie ufał gaśnicy za 5 zł, nawet gdyby do niej dorzucali
    gratis świetlówkę...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/