  • Data: 2017-03-27 11:50:02
    Temat: Re: Manipulacja bombą z szybkowaru....?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 18:34:18 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale akurat za taki napad idzie sie siedziec inaczej.

    To był pierwszy krok rozumowania

    > Za podlozenie atrapy bomby kara tez inna.

    ... a to drugi. Trzeci to pytanie czy to była atrapa, czy nie. Eksperyment wykazał że
    nie. Oryginalny Pytacz nie ogarnia różnicy pomiędzy kategorią bomba-atrapa a
    detonacja-niewypał. Zrozumiał kategorię drugą i pomyślał że to to samo pierwsza.

    To jest ciekawy przypadek, bo pokazuje bardzo powszechny mechanizm manipulacji tak
    zwanym zwykłym zjadaczem chleba. Wystarczy u niego wywołać wrażenie że pojął coś
    skomplikowanego, co w istocie jest z innej kategorii. W ten sposób dany osobnik
    wierzy w coś co jest nieprawdą. Ostatnio pół Polski uwierzyło w zamach na PLF 101 na
    podstawie tego typu manipulacji. Uwierzyli w konstrukt tak dobrze pasujący do ich
    prostych umysłów że odrzucili racjonalne myślenie. Próby tłumaczenia czegokolwiek
    takim ludziom to strata czasu, ale warto zbadać mechanizmy myślowe które dają tego
    typu efekt.