    From: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Maskowanie schematów zużycia energii
    Date: Mon, 11 Jan 2010 09:42:19 +0100

    >Załóżmy, że mamy domową instalację, która służy do oświetlenia
    >niewielkiego pomieszczenia. Oświetlenie (np. 800 Watt) pracuje w
    >cyklach dobowych, np. 5 godziny świecenia - 19 godzin ciemności.
    >
    >W kraju w którym mieszkam instalowane są elektroniczne mierniki
    >zużycia prądu, które komunikują się z centralą i pozwalają monitorować
    >wszelkie parametry zużycia prądu u pojedyńczego odbiorcy.
    >
    >Załóżmy, że chcę ukryć schemat zużycia prądu, nawet kosztem większych
    >opłat za prąd. Jak zamaskować schemat 5-19 h?
    >
    >Do głowy przychodziły mi różne rozwiązania, jednak wydaje mi się, że
> [...]

    Niech ta żarówka świeci w jakimś skomplikowanym cyklu (wygeneruj jakioś jakiś losowy
    plan na x
    miesiący naprzód - byle to świecenie było dłuższe niż od 5 do 19). Czyli dziś zapala
    się o 4 i
    świeci do 20, jutro od 5 do 20, pojutrze od 1 do 21 itd.

    Dodatkowo potrzebujesz pewnie stały cykl świecenia od 5 do 19. Dorób więc do żarówki
    jakąś
    przesłonę, która w określonych (i stałych godzinach) zapewnia światło lub jego brak.

    Ewentualnie pomysł numer dwa - podziel oświetlenie na dwa zestawy po 800 wat. Jeden
    świeci w
    pomieszczeniu od 5 do 19, drugi świeci sobie gdziekolwiek poza godzinami świecenia
    zestawu 1,
    rozciągając pobór prądu w czasie. Przełączanie zestaw1/zestaw2 na stycznikach -
    powino byc nie do
    zauważenia przez licznik.

    tak z ciekawości - po co Ci to?
    --