    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Maskowanie schematów zużycia energii
    Date: Mon, 11 Jan 2010 22:06:17 +0100

    On Mon, 11 Jan 2010 07:20:01 -0800 (PST), shortestpath wrote:
    >Podejrzenia wzbudza regularnosc wzrostu zuzycia energii, najczesciej w
    >czasie nocnej taryfy. W przypadku malego zuzycia (instalacje do 1200W)
    >wlasciwie nie ma sie co przejmowac, jednak jest to interesujace jako
    >problem inzynierski.

    Jak sie zamawia dwie taryfy, to po to zeby w nocy grzac, a piece moga
    miec pare kW. Gorzej latem :-)

    >Przykladowe rozwiazanie to np, wlaczac lampy w cyklu pozornie
    >chaotycznym, jednak z zachowaniem wymaganego 18/6 lub 12/12 - innymi
    >slowy manipulowac zuzyciem pradu tak, zeby wygladal na chaotyczny
    >(symulujac urzadzenia jak np. grzejnik, lodowka, klimatyzacja,
    >narzedzia, kuchenka), jednak w ramach tego czasu zachowac stabilnosc
    >cyklu swiecenia/ciemnosci.

    A jak czesto licznik jest odczytywany ?
    Bo ty mozesz sobie randomizowac, a elektrownia czytac np raz dziennie
    ilosci z obu taryf.
    A policja byc moze nie patrzy w cykl tylko kto tu najwiecej zuzywa w
    ogole ..

    >Te pomysly wydaja mi sie strzelaniem z armaty do muchy. Sadze, ze
    >istnieje jakis prosty sposob zrealizowania takiego zamaskowania z
    >uzyciem elektroniki/elektryki

    Randomizacja momentow wlaczenia/wylaczenia jest oczywiscie trywialnie
    prosta. Pytanie czy cokolwiek da, jesli swiecic jednak trzeba.
    Nie wiem co te roslinki wymagaja - czy nieregularnosci swiecenia tak
    wplywaja na jakosc dymu ? :-)

    >- niestety w tych dziedzinach jestem
    >ignorantem. Przychodzilo mi do glowy skonstruowanie opornika, grzalki,
    >lub czegos co zuzywa duzo pradu i jednoczesnie nie generuje wiele
    >ciepla (jednak zasada zachowania energii sugeruje, ze moze byc to
    >trudne).

    Wentylator, albo basen sobie grzac :-)
    Ale to podpadniesz jeszcze bardziej - wszyscy maja rachunki po 100, a
    ty 2000.

    Jakis akumulator by sie przydal - co jest niestety dosc klopotliwe
    przy takich mocach. Albo generatorek pradotworczy.

    najprosciej sie z sasiadami dogadac i trzy liczniki obciazac :-)

    J.