  • Data: 2016-12-19 08:13:16
    Temat: Re: Maszynki do golenia
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 16 grudnia 2016 21:03:32 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    jak bardzo zaawansowane technicznie są codzienne przedmioty w ich otoczeniu. Myślą że
    jak coś jest tanie, to każdy głupi to potrafi zrobić. No i dobrze, nie muszą
    wiedzieć. Za wyjątkiem inżynierów, rzecz jasna, bo oni są od wymyślania tego
    wszystkiego. Ale jak widzę taką ignorancję u inżynierów to doskonale rozumiem obawy
    Hawkinga: AI zdominuje ludzkość, bo ludzkość sama nie będzie potrafiła się ogarnąć.
    Ludzie po prostu potrzebują sztucznej inteligencji, bo swoją przepili. W Chinach już
    nikt nie uczy się pisać, wszyscy gadają do telefonu, on ma ich rozumieć. W Chinach!
    Które wciąż jeszcze są stereotypem kraju geniuszy matematycznych.

    > Dawno temu jak chciałem zostać Panem Inżynierem miałem zajęcia z panem Dr. który
    pracował/współpracował z amerykanami.
    > I miał opracowane gotowe wzory ma to co zrobić aby uzyskać stal o odpowiednich
    > parametrach. I te parametry można było uzyskać poprzez dodanie odpowiedni
    > dodatków mikrostopowych. O ile dobrze pamietam to np poziom węgla był brany na 3
    miejscu po przecinku. Tylko że polskie huty nie miały wtedy takich możliwości
    technicznych żeby dawać kilogramy dodatków stopowych do wielkiego pieca. A teraz
    gdyby państwo nie dołożyło to mitall zamknął by wielki piec w Krakowie.

    > Generalnie brałeś wzór i dobierałeś odpowiednią ilość dodtaków stopowych i miałeś
    stal jaką chciałeś.

    Ale wiesz że stali ie robi się wklepując wzór do excela, prawda?

    > Czy umiejąc włożyć odpowiednie liczby w odpowiednie miejsce do takie wzoru będę
    wystarczająco godny by używać takiej maszynki?

    A jakbyś umiał, to dałbyś radę się ogolić, czy nie?

    > A może muszę jeszcze rozumieć jakie zachodzą zjawiska w stali
    > XYZ podczas zjawiska IJK jaka została użyta do mojej maszynki do golenia?

    Do użycia nie, ale do duskutowania o jakichś zjawiskach jakie zachodzą w w stali XYZ
    dobrze byłoby coś o nich wiedzieć.

    > A może niech każdy zrobi w PL doktorat z inżynierii materiałowej.
    > Wtedy każdy wiedziałby jak skomplikowanym urządzeniem jest maszynka do golenia.

    Wiedziałby, ale przecież nie musi wiedzieć. Szczególnie "każdy" nie musi wiedzieć.
    Jeden tu wyskoczył ostatnio: jego kumpel nie wiedział jak napisać zamówienie, dostał
    nie to co chciał i kłopot. Niektórzy wolą się uczyć na błędach.

    > Ale wtedy okazałoby się że są "polskie obozy śmierci" i za dziesięć
    > lat to Polacy razem nazistami byliby winni II wojny światowej.

    Rozwiń tę myśl, bo ciekaw jestem procesów które w Twojej głowie wygenerowały
    skojarzenie tych dwóch rzeczy.

    > Kiedyś dawno temu istniała Biblioteka Aleksandryjska największa biblioteka
    > ówczenych czasów.
    > Została zniszczona.
    > Mineło 2000 lat ijesteśmy na pewno na o wiele wyższym poziomie niż wtedy.

    No i? Jak bardzo "na pewno" według Ciebie jesteśmy i kto konkretnie jest?

    > jeszcze jedno
    > https://www.youtube.com/watch?v=1JnAhv_o77Q&t=33s
    > to jest spotkanie o początkach państwa polskiego.
    > Stan wiedzy na dzisiaj mówi że pewnego dnia na ziemiach polskich pojawił się
    człowiek Mieszko I który powiedział "Tu jest moje księstwo"
    > Który poprzez "swój geniusz" sprawił że był traktowany jako równy przez ówczesnych
    panów niemieckich.
    > I co ciekawe (badania archeologiczne to potwierdzają) że dopiero w czasach Mieszka
    we Włocławku Gnieźnie i Poznaniu powstają grody ww których zastosowano
    > najnowsze rozwiązania techniczne na ówczesne czasy jakich nie było wcześniej
    > na ówczesnych ziemiach.

    To jest nieprawda.

    > Wniosek
    > Nie każdy musi być inżynierem i wiedzieć jak jest zrobiona maszynka
    > do golenia.
    > Ważne żeby był ten 0.0000001% ludzi którzy są dodatkiem stopowym
    > sprawiającym że my jako rasa jesteśmy w stanie lecieć w kosmos.

    Hehe, wniosek z luźnego zestawienia przypadkowo skleconych myśli. Wychodzi 7 i pół
    człowieka, żeby lecieć w kosmos. Może nie wystarczyć.