  • 1. Data: 2016-12-10 11:50:39
    Temat: Maszynki do golenia
    Od: s...@g...com

    Maszynki do golenia gillette.
    Dlaczego one są takie drogie?
    Albo inaczej
    Dlaczego (przynajmniej ja) czuję różnicę pomiędzy nimi a tymi
    tańszymi?
    Technologia wykonania taka kosmiczna?
    Czy marki różne a właściciel ten sam?

    Ma ktoś pomysł jak można by przedłużyć ich żywot?
    Ostrzenie na jeansach nie działa.

  • 2. Data: 2016-12-10 12:48:21
    Temat: Re: Maszynki do golenia
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-10 o 11:50, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Technologia wykonania taka kosmiczna?
    > Czy marki różne a właściciel ten sam?
    >
    > Ma ktoś pomysł jak można by przedłużyć ich żywot?

    Dlatego drogie, bo ty i inni czują różnicę.
    A na jeansach lub pasku to możesz zaostrzyć brzytwę lub klasyczną żyletkę.
    A zespolone ostrza, to co najwyżej stępić.

  • 3. Data: 2016-12-10 14:33:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 10 grudnia 2016 19:50:40 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    > Technologia wykonania taka kosmiczna?
    > Czy marki różne a właściciel ten sam?
    >
    > Ma ktoś pomysł jak można by przedłużyć ich żywot?

    Ostrza Gillette pokryte są czterema warstwami powłok nadającymi twardość i
    zmniejszającymi tarcie. Jak się te warstwy zdrapią, to zostaje goła stal która już
    się tylko wygina i szybko tępi. Nie naostrzysz tego. Tak ma być: jak nowe to super
    ostre, ale trwałość kiepska.

  • 4. Data: 2016-12-14 16:51:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości
    >Maszynki do golenia gillette.
    >Dlaczego one są takie drogie?

    Ale ktore ?
    https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/search?quer
    y=gilette

    Bo maja np Blue 2+ po 1.50 (18zl za 12 sztuk "maszynek"), a maja tez
    Mach 3, gdzie nozyk kosztuje 10 zl

    Czy taki zestawik, jak za darmo:
    https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/20
    03120360888

    >Albo inaczej
    >Dlaczego (przynajmniej ja) czuję różnicę pomiędzy nimi a tymi
    >tańszymi?
    >Technologia wykonania taka kosmiczna?

    Ja tam nie czuje ... ale ambitna technologia moze zahaczac o
    "kosmiczna".
    A z drugiej strony wiadomo - chinskie g*

    >Ma ktoś pomysł jak można by przedłużyć ich żywot?
    >Ostrzenie na jeansach nie działa.

    Piramidke mozesz sprawdzic :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-12-15 02:40:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 grudnia 2016 00:52:12 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > A z drugiej strony wiadomo - chinskie g*

    A po czym poznajesz kawalątek stali, czy był wytopiony w Chinach czy w Stanach? A jak
    był wytopiony w Chinach, ale z amerykańskiego okrętu zajumanego z dna morza, to też
    chińskie g?

  • 6. Data: 2016-12-15 12:12:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A po czym poznajesz kawalątek stali, czy był wytopiony w Chinach czy
    >w Stanach?

    Po tym, co sie napierw gnie lub lamie - srubokret czy srubka :-)

    >A jak był wytopiony w Chinach, ale z amerykańskiego okrętu zajumanego
    >z dna morza, to też chińskie g?

    Przeciez sam dobrze wiesz, ze nie tylko zrodlo istotne, ale chocby ile
    wegla do pieca sypna, czy temperature dobrze dobiora, i calej masy
    pozniejszych operacji, lacznie z ostrzeniem, ktore mozna zrobic
    dobrze, lub sp*.
    A jak sie okret skonczy, to huta nadal bedzie odbiorcy stal
    dostarczala :-)

    Na rynku masa tandety pokazujacej, ze Chinczycy potrafia wszystko sp*
    ... i masa produktow, ktore pokazuja, ze daja rade ...
    Oczywiscie innym nacjom tez sie zdarza :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=e9PnTPIKd3g

    J.

  • 7. Data: 2016-12-16 01:35:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 grudnia 2016 20:12:12 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Po tym, co sie napierw gnie lub lamie - srubokret czy srubka :-)

    Zdefiniuj jak rozumiesz "najpierw". Bo żeby "najpierw" znaleźć śrubokręt albo śrubkę
    wyprodukowaną w Stanach, to musisz się zdrowo naszukać, zanim w ogóle zaczniesz
    cokolwiek porównywać. Dla doskonałej większości świata to "najpierw" jest jedynym
    kryterium porównawczym. Idę do sklepu metalowego, biorę to co jest dostępne
    "najpierw". A to czego nie ma "najpierw", to nie istnieje.

> [...]
    > wegla do pieca sypna, czy temperature dobrze dobiora, i calej masy
    > pozniejszych operacji, lacznie z ostrzeniem, ktore mozna zrobic

    Rozwiń ten temat, ciekaw jestem Twojego pojęcia o tym sypaniu węgla do pieca.

    Pewnie nie zrozumiesz, ale ja jestem niestrudzony w swojej naiwności, więc kolejny
    raz sprawdzę- może jednak zrozumiesz. Nie będę szukał przykładów daleko, to co mam
    pod ręką na biurku. Telefon. Sam sobie poszukaj ile jest producentów smartfonów w
    Chinach i ile tych telefonów produkują. Bodajże największy postęp techniczny w tym
    telefonie przechodzą kamerki. Tam obiektyw jest osadzony na cieniutkiej sprężynce,
    wytrawionej z blaszki, takiej jak ta na żyletki. Wyobraź sobie ile własności
    materiałowyc i wymiarowych tej blaszki ma wpływ na ostateczną jakość obrazu z tej
    kamerki, a potem ile jest parametrów we wszystkich kolejnych procesach wytwarzania
    które wpływają na te własności fizyczne. Oczywiście Ty możesz swoje pojęcie o świecie
    budować na śrubkach których nie potrafiłeś poprawnie użyć. Wolna wola.

  • 8. Data: 2016-12-16 10:14:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
> [...]
    >Oczywiście Ty możesz swoje pojęcie o świecie budować na śrubkach
    >których nie potrafiłeś poprawnie użyć. Wolna wola.

    No ale do czego zmierzasz - ze musza te wszystkie parametry trzymac,
    aby kamerka dzialala,
    czy ze wystarczy na odczepnego podejsc do ich pilnowania i wyjdzie z
    tego chinska kamerka za 10 zl w detalu (czyli u producenta za 50
    centow).

    J.

  • 9. Data: 2016-12-16 10:30:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Dec 2016 16:51:19 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Piramidke mozesz sprawdzic :-)

    A tak btw. wiadomo już co powoduje ostrzenie pod piramidką? w latach
    90 używałem przez kilka lat taka jedną żyletkę i faktycznie to
    działało, w tamtych czasach człowiek nie zastanawiał się nad tym jak
    to działa, ważne że był efekt. A jak sobie współcześni z tym radzą?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-12-16 11:15:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >działało, w tamtych czasach człowiek nie zastanawiał się nad tym jak
    >to działa, ważne że był efekt. A jak sobie współcześni z tym radzą?

    A dzialalo ? Moze wlos masz miekki, a zyletke twarda :-)

    No coz, dzis proponowalbym najpierw sprawdzic czy dziala, a potem sie
    mozna bawic w pomiary.

    J.