    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 21 Oct 2014 23:47:31 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Matematyka na poziomie gimnazjum i policjanci...

    On Tue, 21 Oct 2014, Sebastian Biały wrote:

    > O Boże, a ruscy odpalili radary Duga i siali w calym zakresie KF jakimś
    > pierdzeniem z mocą megawatow. Jak oni smieli,

    Zwyczajnie.
    Polskie rozporządzenie obowiązuje nadawców w Polsce, nie spoza granicy.
    Skutecznie korzystali z tego (za czasów kiedy taryfy były jeszcze
    wysokie i taki proceder się opłacał) operatorzy GSM działający z Ukrainy,
    powodując "niezamierzony roaming" całkiem głęboko w obszarze Polski.

    > Dalej nie rozumiesz. Prowadzenie badań naukowych nie oznacza że przed każdym
    > odpaleniem betatronu lub lampy rentgenowskiej nalezy dostać pozwolenie od
    > pani Krysi z urzedu gminnego po 5 rocznym postępowaniu wstepnym.

    Dalej nie rozumiesz.
    Jeśli uczelnia robi badania w "paśmie przeznaczonym", to jest zobowiązana
    uzyskać pozwolenie. Jak każdy.
    Od "Kowalskiego" różni się tym, że je prawdopodobnie dostanie, zaś
    Kowalski (prawdopodobnie) nie. I nie na "każde uruchomienie", ale
    cały zadeklarowany zakres badań - uprawiasz erystykę przekręcając
    sens ewentualnego pozwolenia.
    Drugie zastrzeżenie jest takie, że dopóki ktoś nie sieje poza swój teren,
    i nie wchodzi komuś w paradę, to prawdopodobieństwo zaczepienia
    jest zerowe. Ale to jest odrębne od "legalności".

    > Zakłada się że "wiedzą co robią".

    Ta...
    Podstawę prawną do tego założenia poproszę.

    > Pasmo 10GHz jest pasemem amatorskim

    I to jest podstawa - bo to, że dłubałeś w 10Ghz *i* że jest to
    pasmo amatorskie widziałem dopiero *później*, po wysłaniu poprzedniego
    postu :>
    Dodam, że przezornie nie zacytowałeś kawałka, w którym wspomniałem
    (z przezorności) o takich "dozwolonych" pasmach ;>

    A co do rentgena, to po prostu nie wymaga pozwolenia z tej
    działki (przydziału pasma), bo tabelka kończy się na 3THz

    pzdr, Gotfryd