    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Matematyka na poziomie gimnazjum i policjanci...
    Date: Sat, 25 Oct 2014 06:54:13 +0200

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    > To raczej problem z powiązaniem z widokiem. Radar wskazuje, mówi "szybszy
    > jechał 170".

    To mówię, że Iskra podaje prędkość najszybszego. Ale nie wiadomo w ogóle
    gdzie on jest. Może być gdzieś dalej, gdzie już nikt nie patrzał, bo nie da
    się patrzeć wszędzie. Stąd właśnie lidary, ale okazuje się, że one też nie
    zapewniają tej elementarnej identyfikacji o czym pisałem.

    > Teraz pytanie czy przypadkiem sędziemu taka "identyfikacja" nie wystarczy,
    > bo policjant zarzeka się że szybszy był ten czerwony.

    Ponosi Cię fantazja z tym zarzekaniem :-) Policjanci z reguły niczego nie
    pamiętają. Pamiętam jak kiedyś jeden stwierdził "pamiętam dokładnie..." to
    skończyło się "sąd nie wie czy obwiniony popełnił wykroczenie". Bo pamiętał
    tylko to co chciał pamiętać i to potwierdziła wizja lokalna.

    > Musisz udowodnić że radar nie identyfikuje. Jak napisałem wyżej to jest
    > dyskusyjne. Jest to gówniana identyfikacja, ale pamiętaj że sędzia ma
    > raczej śmieciowe wykształcenie prawnicze i nie będzie wnikał w fizykę
    > której i tak nie pojmuje. Prawdopodobnie nie będzie też wnikal w logikę.

    No tak, wydaje się konieczne powołanie biegłego i tak właśnie zrobiono w
    tamtej sprawie.

    > Jesli masz licencję krotkofalowca na zakresie mikrofalowym to czemu nie.
    > Zdajesię że kategoria 3 pozwala na używanie samoróbek w zakresie 10GHz.
    > Nie istnieje powod dla którego antena nie mogła by być skierowana na
    > drogę. Z resztą to bez znaczenia, ten watek jest o tym co może radar a nie
    > jak zrobić własny.

    A mnie interesuje i jedno i drugie i dlatego czytam wątek w którym między
    innymi Ty napisałeś o jednym i o drugim.