  • Data: 2019-06-08 16:57:50
    Temat: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Od: KIKI <h...@u...dl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.06.2019 16:41, Irek.N. wrote:

    > A to Ci w czymś przeszkadza? Zazwyczaj wszyscy mają indukcyjną, więc...

    Akurat w tym przypadku jest pewien kłopot, bo robimy próby na jednym
    falowniku, a falowników jest 15.

    Problem się zaczął jak wymielili liczniki energii z tarczowych na
    elektroniczne. Nie liczą mocy biernej na fakturze ale wydaje mi się, że
    po cichu ją liczą w liczniku i sprzedają jako kW.
    Rachunki wzrosły prawie razy 2.
    Roczny prąd wynosił około 40kPLN, a teraz z kilku ostatnich rachunków
    wynika, że będzie około 80.
    Na razie filtry to koszt 4000-5000 PLN. Trzeba coś zrobić z mocą bierną.
    Jestem pewien, że po cichu te nowe liczniki liczą kVAr-y i doliczają do
    kW na rachunku.

    Zakłocenia też były.