  • Data: 2019-06-09 16:53:21
    Temat: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-09 o 14:49, Irek.N. pisze:

    > Ale gdzie chcesz dołożyć, na szynie DC?
    Tak, tam szarpią igbt-y a widzocznie mają wysokie F PWM-a i
    źle wytłumiony mostek że się na sieć przenosi, co jest dziwne
    bo prawie każdy falownik ma odpowiednio duży filtr toroidalny na
    sieci, może te nie mają? ale wtedy zewnętrzny by coś pomógł,
    chyba że miał kiepską ziemię.

    > A może na wejściu falownika liczysz na wygładzenie pojemnościami?
    > Dokładał już kostkę filtru - pisze że nie pomogło.
    > Pamiętaj też, że Kiki już ma bierną pojemnościową.
    Wiem ale ona może wynikać z zakłóceń a liczniki mogą być na to za mało
    odporne, swoją drogą wezwałbym energetykę że źle mierzą i niech zrobią
    pomiary sprawdzające.

    > Swoją drogą, jak się teraz zastanawiam. Na filtry wydali już trochę
    > kasy. Teraz plątamy się w rozwiązaniach, bo raz jest problem z mocą
    > bierną, a chwilę później z zakłóceniami. Może taniej jest po prostu
    > wymienić falowniki na nowe? Co prawda LS-y...znaczy LG nie pamiętam żeby
    > tak fatalne były, ale może nie warto walczyć z nimi?
    Wydaje mi się że walczą z zakłóceniami, a bierna jest tylko objawem
    złego działania liczników, bo gdyby faktycznie była to na starych
    licznikach też by była.

    > 3kW nie tak znowu wiele kosztuje. Dodatkowo może się okazać, że nie
    > wszystkie warto wymienić, bo część pracuje nastawczo tylko. Tutaj już
    > tylko Kiki może zaopiniować.
    >
    > Jeszcze jedna myśl mi nie daje spokoju (na moim przykładzie). W
    > pierwszej hali same falowniki w maszynach, komputery, startery
    > elektroniczne do oświetlania całej hali, LED-y w budynku socjalu, nawet
    > kompresor ma falownik. Nie obserwuję jakoś problemu z bierną
    > pojemnościową czy zakłóceniami. Sprawdzę to jeszcze.
    Bo de fakto nie ma, są hale z N falowników z silnikami pracujące
    współbieżnie
    np kształtujące rury i profile z blachy i to działa, jedynie
    kondensatory się
    zużywają i je wymieniałem, po wymianie falownik jak nowy, działa dalej,
    co ciekawe próbowałem zmierzyć różnice pomiędzy nowymi i wymienianymiu
    kondensatorami i nie ma szans. Zbyt małe różnice aby się dało zwykłymi
    miernikami
    (prąd napięcie) zmierzyć.

    --
    Janusz