  • 31. Data: 2011-10-16 15:22:53
    Temat: Re: Megrims, może powinieneś ....
    Od: z <z...@g...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Bo to urządzenie oczywiście jest zwykłą przekładnią, która działa tak
    > jak działają wszystkie inne tego typu urządzenia, zgodnie z prawami
    > fizyki które powinny być znane każdemu kto ukończył szkołę podstawową.
    > W szczególności w zakresie sił i przyspieszeń towarzyszących zmianie
    > prędkości.

    No to więc w czym jest problem? Dlaczego poważne gremia nazywają
    wynalazcą i dają nagrody skoro to jest tak stare jak świat.
    Dla Kowalskiego po technikum mechanicznym to jest oczywiste że to jest
    przekładnia z odpowiednio dobranym przełożeniem. Problem to mi świta z
    ekonomicznym tego zastosowaniem w praktyce.
    Czy ten pan coś ulepszył, dobrał odpowiednie parametry? Czy da się "z
    buta" zbudować takie samo urządzenia (opierając się na fizyce)?
    To chyba najlepiej obnażałoby tę wielką ściemę.
    Dlaczego bardziej wykształceni niż ja dają temu "wynalazkowi" nagrody i
    nikt nie pokusił się o obrazowe zdemaskowanie wynalazku. Samo
    wyśmiewanie i spoglądanie z góry jak widać nie wystarcza.
    Kto tu ściemnia i w czyim interesie?

  • 32. Data: 2011-10-16 15:35:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 15:22:53 +0200, z napisał(a):

    > No to więc w czym jest problem? Dlaczego poważne gremia nazywają
    > wynalazcą i dają nagrody skoro to jest tak stare jak świat.

    Alez ten zderzak dziala, tylko nie tak, jak twierdzi ŁŁ. Pozwala lagodniej
    wyhamowac np. samochod, ale nie sprawia, ze na pasazerow dziala mniejsze
    przyspieszenie. Pokaz mi jedno jedyne doswiadczenie ze zwyklym
    akcelerometrem, ktore udowodni, ze jest inaczej.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 33. Data: 2011-10-16 15:40:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No to więc w czym jest problem? Dlaczego poważne gremia nazywają
    > wynalazcą i dają nagrody skoro to jest tak stare jak świat.

    Bo to nie sa powazne gremia ?
    Bo nie analizowali urzadzenia tylko pomysleli ze skoro powazne gremia w
    Polsce analizowaly, to to jest wiekopomny wynalazek ?

    > Dla Kowalskiego po technikum mechanicznym to jest oczywiste że to jest
    > przekładnia z odpowiednio dobranym przełożeniem. Problem to mi świta z
    > ekonomicznym tego zastosowaniem w praktyce.

    No wlasnie - problem w tym ze jesli to nie dziala w cudowny sposob, to nic
    nie daje, a stosowanie w samochodach jest technicznie nieuzasadnione, a
    wiec ekonomicnie tez :-)

    > Dlaczego bardziej wykształceni niż ja dają temu "wynalazkowi" nagrody i
    > nikt nie pokusił się o obrazowe zdemaskowanie wynalazku.

    Bo maja wiecej pieniedzy niz rozumu ? :-)

    J.

  • 34. Data: 2011-10-16 15:53:29
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Maciek

    > Alez ten zderzak dziala, tylko nie tak, jak twierdzi ŁŁ. Pozwala
    > lagodniej wyhamowac np. samochod, ale nie sprawia, ze na pasazerow
    > dziala mniejsze przyspieszenie.

    Jak łagodniej hamuje to sprawia. :>

  • 35. Data: 2011-10-16 15:54:21
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Bo maja wiecej pieniedzy niz rozumu ? :-)

    Czy ja wiem... zastanawiałem się dawno temu jak toto jest zbudowane, że
    przy pierwszym kontakcie z przeszkodą nie rozlatuje się w drobiazgi.
    Wiesz, niby teoria prosta, ale jak się szczegółom przyjrzeć, to ta
    teoria mówi że całość nie ma sensu, gdyż przeciążenia w mechanizmie przy
    pierwszym zetknięciu powinny albo całość rozwalić, albo jeżeli mechanika
    wytrzyma, rozpędzić koło bardzo dynamicznie - psując zamierzony efekt
    płynnej amortyzacji. A tu proszę, trochę elastyczności dodane na samym
    zderzaku i rozciągamy tą pierwszą fazę na cały niemalże zakres pracy
    amortyzatora.
    Piękne, ale nie genialne. Oczywiście moim zdaniem.

    Miłego.
    __
    Pzd, Irek.N.

  • 36. Data: 2011-10-16 16:27:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 15:54:21 +0200, Irek N. napisał(a):

    > Czy ja wiem... zastanawiałem się dawno temu jak toto jest zbudowane, że
    > przy pierwszym kontakcie z przeszkodą nie rozlatuje się w drobiazgi.

    Nie tak latwo urwac solidny stalowy zab. W koncu mlotek i kowadlo dzialaja,
    a takze pistolety i karabiny maszynowe.

    W modelu mial dodatkowy pneumatyczny amortyzator.
    Druga wersja chyba tez, ale takze przekladnie o zmiennym przelozeniu
    (ktorej przez 10 lat nie bylo, jakby ktos chcial cos pisac o geniuszu).

    > [...] Piękne, ale nie genialne. Oczywiście moim zdaniem.

    Najistotniejsze to ze w tym, moim zdaniem, nie ma nic cudownego.
    A bez tego to nie genialne, tylko jakies oszustwo.

    Oczywiscie moze zastosowanie znalezc - zderzak kolejowy, portowy.
    Ale raczej nie samochodowy ani barierkowy,

    J.

  • 37. Data: 2011-10-16 16:36:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 15:35:44 +0200, Maciek napisał(a):
> [...]
    > przyspieszenie. Pokaz mi jedno jedyne doswiadczenie ze zwyklym
    > akcelerometrem, ktore udowodni, ze jest inaczej.

    Przeglad Komunikacyjny 7-8/2004
    http://www.epar.pl/en/publikacje-o-technologii-epar/

    Tylko co - wierzymy ze zwykly wirnik zmienia czasoprzestrzen, czy wierzymy
    ze na AGH nie potrafia akcelerometru skalibrowac ?

    http://mlodyfizyk.blox.pl/2011/01/Zderzak-Lagiewki-a
    naliza-publikacji.html

    J.

  • 38. Data: 2011-10-16 17:04:34
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "J.F."

> [...]
    > wierzymy
    > ze na AGH nie potrafia akcelerometru skalibrowac ?

    Jeszcze do wczoraj wiedzieliśmy, że nic nie porusza się szybciej niż
    światło :) caly misterny plan, cała względność okazuje się bezwzględna?

  • 39. Data: 2011-10-16 17:05:18
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-10-16 15:08, Irek N. wrote:

    > No nie tak znowu zwykła, zobacz jak sobie z JERK-iem ślicznie poradził.

    Możesz rozjaśnić?

    Shrek

  • 40. Data: 2011-10-16 17:18:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 17:04:34 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
    > Użytkownik "J.F."

    naliza-publikacji.html

    > Jeszcze do wczoraj wiedzieliśmy, że nic nie porusza się szybciej niż
    > światło :) caly misterny plan, cała względność okazuje się bezwzględna?

    No wiesz - po 100 latach roznych potwierdzajacych doswiadczen okazuje sie
    ze nagle w kolejnym brakuje 60 ns.

    A tu po 350 latach w ktorych nie udalo sie zasad dynamiki obalic nagle
    komus akcelerometry wskazuja 5 razy mniej .. za to sie Nobel nalezy.

    J.