    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 30 Nov 2016 17:00:28 -0800 (PST)
    Subject: Re: Miedż i żelastwo w instalacji CO i CWU
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 23:57:41 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:

    > Zbytnio się nie przejmuj. Ja mieszkam w chałupie oddanej do użytku w
    > 1993 i instalacja c.o. była kilkakrotnie przerabiana. Mam więc tam pełny
    > mix materiałów: stal, żeliwo, miedź, PEX i nawet kilka grzejników z
    > "amelinium".
    > Jak kupiłem inhibitor korozji, coś podobnego do tego:
    > http://www.ferdom.pl/index.php?a=opis&k=187&id=348
    > Znajdziesz u tego producenta także inne inhibitory.
    > i nic złego się nie dzieje. W lecie wymieniałem zawór przy grzejniku
    > (grzejnik AL, zawór mosiężny), oględziny nie wykazały jakichś
    > niepokojących skutków korozji.

    Pytanie jaki jest mechanizm działania tego inhibitora korozji. Bo w korozji wewnątrz
    takiego układu wcale nie jest takie istotne że cynku a potem żeliwa ubywa na
    wewnętrznych powierzchniach kolanek, tylko co się dzieje potem z jonami które stamtąd
    odpłynęły. Na przykład tymi jonami które osiadają na warstwie tlenków chromu wewnątrz
    wymiennika ciepła, inicjując korozję wżerową.