  • Data: 2015-07-23 16:39:05
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyciągarkę masz na 12(24)V czy na 800V?

    Oj tam, coś Ty dzisiaj taki sztywny? ;)
    Żartu nie zauważyłeś?
    Pomyliłeś mnie z kimś?

    > Na triakach czy tyrystorach przy niskim napięciu DC? No to faktycznie,
    > ,,zaoszczędzisz" na stratach...
    >
    > [...]

    Nie mam w tym doświadczenia, więc pytam.
    Z elektroniki jestem samoukiem. I pomimo, iż naprawiałem RTV czy
    urządzenia AGD, nie robiłem ani nie projektowałem żadnego sterownika na
    niskie napięcie i duży prąd.
    A ja lubię najpierw mieć solidne podstawy teoretyczne, zanim wezmę się
    do pracy.

    Od strony projektu, to wykonałbym jakiś generator, może 100Hz. Więcej
    raczej nie, żeby cewki silnika nie dzwoniły ;)
    Później do tego jakiś PWM - tylko nie wiem, czym kluczować.
    Jeśli błądzę, to nie bijcie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam