  • 91. Data: 2014-06-29 17:19:49
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sun, 29 Jun 2014 12:11:06 +0100, AlexY napisał(a):
    [..]

    > Tylko tak nie bardzo dowodzi dlaczego.

    Nie musi

    > W koncu do routera po wifi masz dobrze.

    Akurat w tym momencie było dobrze

    > trzeba dodac -t i testowac wiecej pakietow.

    Wiem, robię to jak szukam przyczyny problemów w sieci.

    > A mam program ktory na poczatek czyta 20 tys rekordow z bazy danych.
    > Razem nieduzo - karta pokazuje cos 5MB.
    > Po wifi trwa to wielokrotnie dluzej niz po kablu, mimo ze transfer po
    > wifi niby szybszy.

    Bo tym transferem dzielisz się z sąsiadami, specyfika działania kanału
    radiowego itd.
    Zrób inną próbę, podczas ściągania jakiegoś pliku nawet z sieci lokalnej
    sprawdź jakie są pingi.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 92. Data: 2014-06-29 18:32:20
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > W którymś d dość już starych podręczników WiFi był taki obrazowy przykład:
    > Kawiarnia, na sali kilka osób. Mogą rozmawiać bez problemu. Przychodzi
    > coraz więcej osób. Aby rozmawiać z sąsiadem przy stoliku, trzeba już nieco
    > podnieść głos. W pewnym momencie mamy sytuację, że każdy wrzeszczy na
    > pełne gardło, a i tak niewiele słyszy od sąsiada.
    > A wystarczy rozmawiać cichutko - wtedy nie przeszkadza się osobom przy
    > dalszych stolikach, a słyszy się sąsiada obok.

    Nie do końca (takie tam drobne niuanse), ale trafnie oddaje to istotę
    rzeczy. Jednak nie pokazuje uwarunkowania od odległości międzi
    stacjami,ktore nie muszą być jednakie. Tu bym się posłużył raczej
    zobrazowaniem w postaci gestów, a gestujący jest ubrany w sweter o kolorze
    zależnym od kanału (pominę na razie zmianę tegoż zależnie od potrzeb). W
    sali jest niezbyt jasno, trochę z trudnością, ale widać, kto jaki ma kolor.
    Powiedzmy, że to są ludzie znający język migowy, no, coś podobnego, jak
    czasem widać w relacjach z giełdy nowojorskiej (gdzie wszyscy machają
    rękami). Aby porozumieć się na odległość, kontaktują się ze sobą osoby o tym
    samym kolorze, który z racji niezbyt jasnego oświetlenia, trochę trudno
    rozróżnić. Mało migających, to łatwe rozróżnienie, nawet przy niewiele
    różniących się kolorach, a ta trudność, to powiedzmy, że zajmowana szerokość
    pasma. Więcej ludzi - aby dolecieć, to już trzeba by wyskoczyć przed tłum,
    zatem ci słabsi są przez nich przesłaniani. Jak się dobrze różni kolorem, to
    jeszcze jakoś się dogadają. Ale jeszcze więcej - to nawet ten o innym
    kolorze, jakkolwiek może mu nadal łatwiej, to już tłum sąsiadów i jego może
    przysłaniać, pogarszając przepływność informacji...

    > Dobre ułożenie kanałów i mocy właśnie polega na tym, aby nie wchodzić
    > niepotrzebnie na czyjś teren. Teoria mówi, że dwie fale o tej samej
    > częstotliwości i amplitudzie ale przeciwnym wektorze wygaszają się do
    > zera.

    W rzeczy samej. I zostaną co najwyżej pochodne modulacji, jeśli chwilowa
    wartość sygnału (tak, wiem, co cytuję) będzie się różnić (no, bo tak, jak
    ciurem idzie to samo, tak nagle tu zero, a tu jedynka), takie popierdywanie
    w głośniku conajwyżej.

    > Natomiast w praktyce, często nawet w budynkach firmowych (gdzie
    > infrastruktura jest ponoć obsługiwana przez informatyków) widzę, że
    > kilkanaście AP wisi na 1, kilkanaście następnych na 6. A ludzie dziwią
    > się, że mając sygnał -40dB maja trudności z transmisją. Nie rozumieją
    > często też, że dużo ważniejszy parametr to odstęp sygnał/szum.

    Oraz inne artefakty (np. produkty mieszania - moduły radiowe to raczej nie
    spodziewam się, by były okraszone porządnymni obwodami strojonymi i
    mieszaczami, których nie rozbraja sygnał silniejszy od pierdnięcia muchy,
    mam na myśli przesterowanie i jego skutki). Ja tam rozsiałbym je równo po
    kanałach... ale to zależy od tego, co już hula, myślę o rozsądnym zasileniu
    sieci w sygnał. Żeby tylko AP nie chciały sobie tego automatyzować, chociaż
    tego nie wiem, jak onbe mają i czy nie było by to mądrzejsze czasem...?

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 93. Data: 2014-06-29 19:14:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-29 13:11, AlexY wrote:
    > Tak, tak, tak. Jeszcze jakieś pytania?

    Zaczekaj, bo to fascynujące. Karta graficzna wyświetla kolor RGB
    128,128,128, statyczny, jednolity obszar. Wyswietla raz przy 60Hz a raz
    przy 120Hz. Tak?

    I teraz, jesli dobrze rozumiem, twierdzisz że Ci miga zmieniając szybko
    odcienie? Masz sprawny LCD?

    > [ciach]
    > Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64
    > [ciach]
    > Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64

    Mamy +- 1ms. Gdybyś zrobił na Linuxe wiedzielibyśmy więcej. Tylko że tak
    czy inaczej to jest 1ms róznicy. Jedna tysięczna sekundy. To ma wpływać
    na komfort grania? Wątpie żeby w przypadku przeciętnej gry dalo radę w
    ciągu 1ms przeliczyć choćby samą fizykę bohatera.

    > Ping do googli po WiFi
    > [ciach krap]

    Jesli udowodnisz że pingiu poza bramę *przez* wifi są dużo dłuższe niż
    przez ethernet to pozostaje tylko przerobić router na podstawkę do
    papieru. Na razie widzimy szum.

    Mała uwaga: jak już pingujesz to zwróć uwagę że trasa docelowa jest
    routowana dynamicznie. Z dokładnością do ułamków sekundy.

    > Nadal uważasz że to placebo?

    1ms różnicy w WiFi w grach? Oczywiście.

    Jesli chcesz mi udowodnić ze wifi ma dłuższy processing pakietów - to
    masz rację. Ale ja nie walcze z tym twierdzeniem. Ja walcze że "1-4ms to
    dużo w grach". Nie, to nic. Placebo.

  • 94. Data: 2014-06-29 21:41:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Zaczekaj, bo to fascynujące. Karta graficzna wyświetla kolor RGB
    > 128,128,128, statyczny, jednolity obszar. Wyswietla raz przy 60Hz a raz
    > przy 120Hz. Tak?

    Nie, parametry korekcji koloru (jasność, kontrast, temperatura barw)
    modyfikują "czas otwarcia" ciekłego kryształu.

    > I teraz, jesli dobrze rozumiem, twierdzisz że Ci miga zmieniając szybko
    > odcienie? Masz sprawny LCD?

    Jak najbardziej, jest taki fenomen sprawiający że upośledzony zmysł jest
    kompensowany innym, u mnie jest zdecydowanie lepiej z oczami, byłbym
    świetnym snajperem, a pamiętasz była tu ostatnio dyskusja o migotaniu
    diody LED?

> [...]
    > na komfort grania? Wątpie żeby w przypadku przeciętnej gry dalo radę w
    > ciągu 1ms przeliczyć choćby samą fizykę bohatera.

    To jest syntetyczny niemiarodajny test pokazujący że jest coś na rzeczy

    > Jesli udowodnisz że pingiu poza bramę *przez* wifi są dużo dłuższe niż
    > przez ethernet to pozostaje tylko przerobić router na podstawkę do
    > papieru. Na razie widzimy szum.

    Czemu mam udowadniać, sprawdź osobiście.

    > Mała uwaga: jak już pingujesz to zwróć uwagę że trasa docelowa jest
    > routowana dynamicznie. Z dokładnością do ułamków sekundy.

    użyj tracert (windows) lub traceroute (linux) zamiast ping, wyjdzie
    mniej więcej to samo.

    > 1ms różnicy w WiFi w grach? Oczywiście.

    Nikt raczej nie gra w grę zainstalowaną na routerze, gdyby było tak że
    WiFi tylko dokłada 1ms było by fajnie.

    > Jesli chcesz mi udowodnić ze wifi ma dłuższy processing pakietów - to
    > masz rację. Ale ja nie walcze z tym twierdzeniem. Ja walcze że "1-4ms to
    > dużo w grach". Nie, to nic. Placebo.

    Mój laptop nie jest dość mocny by odpalić współczesne gry tak że poza
    prostymi pingami nie jestem w stanie podać nic więcej, jeśli ktoś z
    obecnych tu gra w WoT przez WiFi niech poda jakie ma pingi, ja po kablu
    mam w okolicy 30ms.

  • 95. Data: 2014-06-30 00:11:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prostymi pingami nie jestem w stanie podać nic więcej, jeśli ktoś z
    > obecnych tu gra w WoT przez WiFi niech poda jakie ma pingi, ja po kablu

    Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    C:\>ping -n 10 www.worldoftanks.com

    Badanie www.worldoftanks.com [162.213.61.98] z użyciem 32 bajtów danych:

    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=190ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=190ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=195ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=193ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=193ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=194ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=200ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=199ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=197ms TTL=53
    Odpowiedź z 162.213.61.98: bajtów=32 czas=194ms TTL=53

    Statystyka badania ping dla 162.213.61.98:
    Pakiety: Wysłane = 10, Odebrane = 10, Utracone = 0 (0% straty),
    Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 190 ms, Maksimum = 200 ms, Czas średni = 194 ms

    C:\>tracert www.worldoftanks.com

    Trasa śledzenia do www.worldoftanks.com [162.213.61.98]
    przewyższa maksymalną liczbę przeskoków 30

    1 3 ms 3 ms 3 ms 192.168.0.1
    2 * * * (ten krok jest u mnie bardzo często niemy).
    3 17 ms 13 ms 10 ms 89-75-24-193.infra.chello.pl [89.75.24.193]
    4 111 ms 121 ms 108 ms 84.116.252.89
    5 110 ms 110 ms 117 ms 84.116.136.141
    6 118 ms 120 ms 122 ms us-nyc01b-rd1-gi-2-0-0.aorta.net
    [84.116.130.26]

    7 119 ms 116 ms 117 ms 84.116.135.77
    8 119 ms 120 ms 119 ms nyk-b3-link.telia.net [80.239.194.193]
    9 118 ms 116 ms 129 ms nyk-bb2-link.telia.net [80.239.147.137]
    10 193 ms 229 ms 193 ms sjo-bb1-link.telia.net [213.155.135.131]
    11 192 ms 194 ms 207 ms wargaming-ic-301984-sjo-bb1.c.telia.net
    [80.239.
    193.182]
    12 200 ms 190 ms 196 ms us3-slave-98.worldoftanks.com
    [162.213.61.98]

    Śledzenie zakończone.

    C:\>exit

    Jak widać, do routera brzegowego mam bardzo przyzwoicie, ale potem jest duży
    skok... Jednak ping daje bardzo równomierne rezultaty, więc z pewnością
    lepiej się na tym zagra, niż raz by było 20, drugi raz 500, trzeci 150,
    czwarty 300, i tak dalej, za każdym razem zupełnie inaczej. Pingi pingami,
    ale jeszcze odpowiedzieć część wykonawcza programu w serwerze, tego się nie
    uwzględnia. Z moich doświadczeń - nie ma żadnej korelacji między czasami
    ping, a szybkością ciągnięcia plików, natomiast jest duża zależność od
    regularności tych czasów. I bardzo duża od strat pakietów, nawet jak czasy
    są regularne i małe.

  • 96. Data: 2014-06-30 03:31:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AlexY napisał:

    > Wiesz jak działa WCDMA? Trochę mi zeszło zanim zaakceptowałem że jednak
    > da się zrobić jednoczesną transmisję wielu urządzeń w jednym kanale
    > radiowym. Limit urządzeń jest nadal ale narzucony przez protokół.
    >
    > [..]

    A nazwiska takie jak Shannon, Nyquist, Whittaker czy Kotielnikow mówią
    ci coś?

    Eter nie z gumy, nie rozciągniesz.

    --
    Darek

  • 97. Data: 2014-06-30 05:03:44
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 30 Jun 2014 03:31:01 +0200, "Dariusz K. Ładziak"
    <d...@n...pl> wrote:

    >A nazwiska takie jak Shannon, Nyquist, Whittaker czy Kotielnikow mówią
    >ci coś?

    Tego sie dzisiaj nei uczy bo to starocie. Miszcze elektroniki pzresla
    dowolna liosc informacji i skompresuja dowolnego fajla do 1 bitu.

    Poza tym, to matematyka. A jak udowodniono w wielu dyskusjach na tej
    grupie i innych, matematyka elektronikowi i informatykowi jest
    zupelnie zbedna

    A.L.

  • 98. Data: 2014-06-30 08:34:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 22:03:44 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Mon, 30 Jun 2014 03:31:01 +0200, "Dariusz K. Ładziak"
    >>
    > Tego sie dzisiaj nei uczy bo to starocie. Miszcze elektroniki pzresla
    > dowolna liosc informacji i skompresuja dowolnego fajla do 1 bitu.

    A swoja droga ... ciekaw jestem czy ono jest prawdziwe. Tzn czy nie da
    sie jeszcze jednego bitu wycisnac ... albo i wiecej, stosujac kody
    korekcyjne.

    > Poza tym, to matematyka. A jak udowodniono w wielu dyskusjach na tej
    > grupie i innych, matematyka elektronikowi i informatykowi jest
    > zupelnie zbedna

    Jak sobie dooczytalem jak dziala odbiornik GPS ... cud, nic innego
    tylko cud ...

    J.

  • 99. Data: 2014-06-30 12:41:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2014, J.F. wrote:

    > A swoja droga ... ciekaw jestem czy ono jest prawdziwe. Tzn czy nie da
    > sie jeszcze jednego bitu wycisnac ... albo i wiecej, stosujac kody
    > korekcyjne.

    Przecież kody korekcyjne to dodatkowa informacja do przesłania.
    Jak kto woli - utrata informacji spośród wszystkich możliwych kombinacji.
    Pierwsze licząc "od netto", drugie licząc "od brutto".
    Tak czy inaczej, w efekcie prześlesz *mniej* :)

    W przeszłości, owszem, wykryto "naruszenia" owych praw, sprowadzały się
    one do przyjmowania błędnych założeń.
    Można takie przypadki zlokalizować nawet jeszcze w początkach usenetu,
    na przykładzie modemów o określonej częstotliwości nośnej, bazujące
    na przeoczeniu, iż modulacja nie musi ograniczać się do jednej i to
    jednopoziomowo skwantowanej wartości (dołożenie modulacji fazy *lub*
    rozpoznawanie wielu poziomów amplitudy może przenieść pozostałą
    informację, dającą się upchnąć w paśmie).

    pzdr, Gotfryd

  • 100. Data: 2014-06-30 15:50:00
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-28 02:57, Pszemol pisze:
    > "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nic takiego nie napisałem... Po prostu trzeba przemyśleć umiejscowienie
    > nadajnika tak, aby przewidzieć miejsca gdzie będzie fala tłumiona.
    Tylko że dostawcy kablówek z internetem nie robię pomiarów i
    raczej by się nie zgodzili na ciągniecie dwóch kabli, jednego do tv a
    drugiego do routera.

    Zwykły konsument tez raczej o takich sprawach nie ma pojęcia, kupuje i
    myśli że będzie działać. Nikt nie pisze ostrzeżeń na pudełku, że to
    sprzęt specjalistyczny, do montażu tylko przez przeszkolone i
    odpowiednio wyposażone firmy.

    Koniec końców okazało się że karta wifi na usb z dłuższą antena dała
    radę i honor technologii wifi został uratowany.

    > To może zapłacić komuś, komu się chce bawić za pieniądze...

    Jak wyżej - jak jest taki problem że samemu nie dam rady, to do kitu z
    takimi wynalazkami. Miało być łatwo, miło i przyjemnie, no i szybko :)

    > Z taką ideologią właśnie masz problemy jakie opisałeś u szwagra.
    Jak się co tydzień bawić w szukanie dziury w paśmie, to może jednak się
    spiąć i zrobić ten kabel, a potem mieć święty spokój :)

    Podłączanie nowego sprzętu wygląda tak:
    Kto pamięta hasło do wifi - nikt.
    Szukanie karteczki z hasłem - nie ma.
    Telefon do mnie - jadę ratować rodzinę :)
    Hasło do routera - tez zaginęło (czasami zabieram ze sobą, już się
    nauczyłem ;)
    Reset routera, ustawianie wifi od nowa, konfiguracja urządzeń (komputery
    i smartfony), zapisanie haseł na karteczkach.
    Za pół roku - powtórka z rozrywki :)

    Ze switchami nie ma takich problemów ;) No i 1Gbit tez robi różnicę.

    > Często skrzynka jest i tak rozwalona, wpiąć można konwerter
    > z power line na wifi i nawet zasilanie jest pod ręką...
    > I wtedy kabla po korytarzu ciągnąć nie trzeba.
    Ale zawsze jakieś ślady są, no i to już pod jakieś paragrafy może podlegać.

    > No ale co Ci to da? Co tam Ci tak cennego chula po sieci?
    Może hula, może nie. Jakoś tak na zapas wolę się zabezpieczyć,
    ekshibicjonistą też nie jestem. A prawodawstwo się zaostrza, wolę nie
    tłumaczyć prokuratorom że nie jestem wielbłądem.

    > Mówimy o uniwersalności - kabel kosztuje sztywność planów.
    Zawsze można dokupić dłuższy kabelek i wrzucić za szafę albo sofę żeby
    nie kuł w oczy :)
    Piotr