    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 15 Dec 2018 01:48:57 +0100

    Dnia Fri, 14 Dec 2018 22:27:38 +0100, Marek S napisał(a):

    > No tak, znów nie wziąłem pod uwagę technologicznego postępu w marketingu :-D

    Te czasy zmiany biegów, to troche jak niegdyś czasy reakcji matrycy ;)

    Bo te 8ms w DSG to nie jest czas zmiany biegu, a czas kiedy skrzynia nie
    przekazuje żadnego momentu obrotowego.
    Ale do tego dochodzi całkiem długi czas kiedy skrzynia owszem przekazuje
    jakiś tam moment, ale nie cały - bo właśnie rozsprzęgla jeden wałek, albo
    zasprzęgla drugi.

    W efekcie tak czy owak przez pewien czas część pary idzie w gwizdek (a
    raczej grzanie tarcz sprzęgła).

    Absurdalność tych marketingowych 8ms można sobie wyobrazić tak że jadąc na
    powiedzmy III biegu przy 6000rpm, po zmianie biegu na IV silnik będzie miał
    4500rpm.
    Gdyby on miał stracić 1500rpm w 8ms to coś musiałoby się ukręcić.

    > Nie, komentuję tylko Twoje słowa "swoją drogą jakieś wolno się te
    > samochody rozpędzają", które to potwierdzają i moje obserwacje, a
    > których to z kolei inaczej nie potrafiłem zinterpretować niż, że coś
    > jest nie tak. Wspominałeś o różnicach w pracy skrzyń biegów jako
    > potencjalnej przyczynie. Komentarzem wskazałem na absurdalność takiego
    > myślenia gdyż nie można powiedzieć iż dają gorsze skrzynie w benzyniakach.

    Nie tyle gorsze, co skrzynie biegów są po prostu różne.

    Do tego można (i może niektórzy producenci tak właśnie robią?) śrubować
    konkretnie czas do 100km/h kosztem przyspieszenia do innych prędkości.

    I można mieć dwa samochody o takiej samej masie, takiej samej mocy, inaczej
    zestopniowanych skrzyniach biegow.
    I jeden będzie lepiej przyspieszał do 100km/h, a drugi np. do 120km/h.
    Trudno powiedzieć który jest obiektywnie szybszy.

    > Komentarz wziął się z tego, że mój dieslowski ciężki czołg ma niewiele
    > mniejsze przyspieszenie przy dużo większej masie. Zresztą nie tylko ja
    > mam takie doświadczenia. Już pisałem o tym kiedyś: sąsiad kupił 2 lata
    > temu nowe BMW serii 7 w dieslu i to dopiero jest rakieta. Nie wiem jakie
    > ma przyspieszenie, ale moje 6.9 to żółw w porównaniu.

    Z tego co piszesz to Kia ma 156KM/tonę a Ty masz 150KM/tonę - to nie jest
    jakaś wielka różnica.
    Do tego jeszcze jeśli chodzi o ciężar samochodów to nie ma w internecie
    wiarygodnych informacji, a to co jest w dowodzie rejestracyjnym to też są
    niestworzone liczby, nieporównywalne ze sobą, bo każdy to mierzy inaczej.

    Bez wizyty na złomowcu i zważeniu auta w danym ukompletowaniu i poziomie
    płynów - nie będziesz wiedział ile tak naprawdę waży Twój samochód.

    A podawane przez producentów czasy przyspieszania do 100km/h też nie są tak
    do końca ze sobą porównywalne. O ile w obrębie jednego koncernu pewnie tak,
    to już pomiędzy różnie bywa.
    Ten test nie jest jakiś standaryzowany i warunki testu mogą się mocno
    różnić.