    From: Norbert <n...@r...no>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Moc zasilacza a realny pobor
    Date: Tue, 16 Jun 2009 16:00:47 +0200
    Sender: n...@r...no

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 00:49:55 +0200, Arkadiusz Stopa napisał(a):

    > Jesli masz ten:
    > http://www.komputronik.pl/Zasilacze_do_obudow/ATX_hi
    gh_end/Chieftec/Zasilacz_do_obudowy_Chieftec_GPS_450
    AA_101A_450W/pelny,id,18095/
    > to nie sadze by pociagnal te karte. Zauwaz, ze ma tylko 14 i 15 A na liniach
    > 12V.
    > W takich zasilaczach przewaznie jedna linia 12 V idzie do zasilacza
    > procesora, a druga zasila cala reszte, czyli plyte, karty, dyski itp.

    Tak, to ten Chieftec. Prawde mowiac nie znam sie na tym zbyt dobrze, nie
    rozumiem np. dlaczego procek czerpie prad z 12V, skoro jego rdzen chodzi na
    1,3V?
    Natezenia pradow dla napiec tego zasilacza:

    natężenie przy napięciu +3.3V 30 A
    natężenie przy napięciu +5V 28 A
    natężenie przy napięciu +12V1 14 A
    natężenie przy napięciu +12V2 15 A
    natężenie przy napięciu -12V 0,5 A

    I teraz niech mi ktos powie czemu 3.3V ma az 30A? Do czego to jest
    wykorzystywane? A 5V ma 28A, po co? Skoro procek i karta graficzna czyli
    podzespoly najbardziej nienajedzone jada na 12V to czemu wlasnie 12V nie ma
    takich duzych natezen?

    --
    pozdrawiam
    Norbert